Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rempedaal zakt weg

vragen over de T4
StijnT4
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Rempedaal zakt weg

Bericht door StijnT4 »

hangover schreef: 23 dec 2019, 17:14 Lijkt toch wel iets met de hoofdremcilinder, wanneer je pedaal langzaam wegzakt en er geen remvloeistof verloren gaat kan dat eigenlijk alleen door lekkende cups in de remcilinder, zie ook https://www.mvwautotechniek.nl/hoofdremcilinder/

Ik had laatst zelf een vacuumlek door een los slangetje en het effect daarvan was dat ik veeeel harder moest trappen, niet dat het pedaal dieper ging.
Klopt. Maar ik heb de hoofdremcilinder al eens vervangen. De eerste keer was de nieuwe kapot in mijn ogen. Door dat het pedaal dus geen druk op bouwt. Dus mogen omruilen. Dus lijkt me heel sterk dat zelfs de 2e gloednieuwe hoofdremcilinder kapot uit de fabriek is gekomen
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Rempedaal zakt weg

Bericht door RoelandZ »

Ik weet niet of het bij T4 ook zo werkt maar laatst had ik het zelfde probleem met een Mercedes Vaneo. Ontluchten met een draaiende motor tijdens het ontluchten was de oplossing.
StijnT4
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Rempedaal zakt weg

Bericht door StijnT4 »

RoelandZ schreef: 23 dec 2019, 19:17 Ik weet niet of het bij T4 ook zo werkt maar laatst had ik het zelfde probleem met een Mercedes Vaneo. Ontluchten met een draaiende motor tijdens het ontluchten was de oplossing.
Heeft die Mercedes abs of niet?
Ik kan het natuurlijk altijd even proberen
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Rempedaal zakt weg

Bericht door RoelandZ »

StijnT4 schreef: 23 dec 2019, 19:47
RoelandZ schreef: 23 dec 2019, 19:17 Ik weet niet of het bij T4 ook zo werkt maar laatst had ik het zelfde probleem met een Mercedes Vaneo. Ontluchten met een draaiende motor tijdens het ontluchten was de oplossing.
Heeft die Mercedes abs of niet?
Ik kan het natuurlijk altijd even proberen
Ja die heeft abs. Zonder abs heeft boven staande trukje geen zin.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Rempedaal zakt weg

Bericht door Beckontheroad »

RoelandZ schreef: 23 dec 2019, 21:20
StijnT4 schreef: 23 dec 2019, 19:47
RoelandZ schreef: 23 dec 2019, 19:17 Ik weet niet of het bij T4 ook zo werkt maar laatst had ik het zelfde probleem met een Mercedes Vaneo. Ontluchten met een draaiende motor tijdens het ontluchten was de oplossing.
Heeft die Mercedes abs of niet?
Ik kan het natuurlijk altijd even proberen
Ja die heeft abs. Zonder abs heeft boven staande trukje geen zin.
DS zn bus heeft geen abs....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie