Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.5 TDI (130 pk) valt uit bij warme motor
T5 2.5 TDI (130 pk) valt uit bij warme motor
Beste forumbezoekers,
Ik ben Najib en heb sinds kort een Volkswagen t5 uit het jaar 2008, automaat.. sinds kort valt de motor uit zodra hij warm wordt.. dan draait hij kort op 4 cilinders en valt dan uit..en start dan weer heel moeilijk .. na een minuutje starten , start ie weer, en draait ie weer op 5 cilinders na een tijdje valt cilinder 5 weer weg en valt ie uit..koude motor start ie perfect.. heb hem naar de garage gebracht .. bij het uitlezen geeft ie aan fout in cilinder 5.. hij heeft de verstuiver gecheckt , maar die werkt goed.. heeft ze ook allemaal juist afgesteld.. maar alsnog valt cilinder 5 uit na een h kleine half uurtje .. heeft iemand Mischien iets soortgelijks meegemaakt en kan hij mij uit de brand helpen..
Hoor graag van jullie
Ik ben Najib en heb sinds kort een Volkswagen t5 uit het jaar 2008, automaat.. sinds kort valt de motor uit zodra hij warm wordt.. dan draait hij kort op 4 cilinders en valt dan uit..en start dan weer heel moeilijk .. na een minuutje starten , start ie weer, en draait ie weer op 5 cilinders na een tijdje valt cilinder 5 weer weg en valt ie uit..koude motor start ie perfect.. heb hem naar de garage gebracht .. bij het uitlezen geeft ie aan fout in cilinder 5.. hij heeft de verstuiver gecheckt , maar die werkt goed.. heeft ze ook allemaal juist afgesteld.. maar alsnog valt cilinder 5 uit na een h kleine half uurtje .. heeft iemand Mischien iets soortgelijks meegemaakt en kan hij mij uit de brand helpen..
Hoor graag van jullie
Re: T5 2.5 TDI (130 pk) valt uit bij warme motor
Hallo Najib,
Ik denk graag met je mee. Hoe lang draait hij op 4 cilinders en hoe lang duurt het vanaf dat moment dat hij uitvalt?
Ik denk graag met je mee. Hoe lang draait hij op 4 cilinders en hoe lang duurt het vanaf dat moment dat hij uitvalt?
Dank je wel dat je mee wilt denken
..
Hij draait dan heel kort op 4 cilinder.. niet eens 1 minuut dan valt hij uit
Hij draait dan heel kort op 4 cilinder.. niet eens 1 minuut dan valt hij uit
Heb even nagedacht. Een verstuiver demonteren en testen is niet altijd een betrouwbare test, zo blijkt uit de praktijk.
Ik vermoed dat het probleem ermee te maken heeft dat de brandstofdruk in het hele systeem wegvalt. Een mogelijke oorzaak zou toch die 5e verstuiver kunnen zijn. Hier komen we achter door die ene verstuiver uit te schakelen. Ik ken hier de truc voor, dat kan zonder het kleppendeksel te verwijderen. Via de PM eens even kijken of en hoe ik jou hiermee kan helpen.
Ik vermoed dat het probleem ermee te maken heeft dat de brandstofdruk in het hele systeem wegvalt. Een mogelijke oorzaak zou toch die 5e verstuiver kunnen zijn. Hier komen we achter door die ene verstuiver uit te schakelen. Ik ken hier de truc voor, dat kan zonder het kleppendeksel te verwijderen. Via de PM eens even kijken of en hoe ik jou hiermee kan helpen.
Want zou het ook kunnen zijn dat de cilinderkop uitgeslagen is, omdat ik dit heel veel hoor voorbij komen
?
?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik zou eerder denken aan een rottige verstuivers kabelboom.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bij uitgeslagen verstuivergaten heeft de motor moeite met de koude start.
Bij slechte bedrading zou er een foutcode moeten komen bij de betreffende cilinder.
Je kunt het probleem ook in stukjes hakken:
-cilinder 5 houdt er mee op als de motor warm is.
De andere 4 cilinders zouden gewoon moeten blijven lopen, maar ook die vallen uit.
Dus hier het 'tweede' defect:
-De motor zou op 4 cilinders moeten blijven lopen, maar doet dat niet.
Ik denk toch echt dat de brandstofdruk wegzakt, omdat die andere 4 tegelijk uitvallen.
Bij slechte bedrading zou er een foutcode moeten komen bij de betreffende cilinder.
Je kunt het probleem ook in stukjes hakken:
-cilinder 5 houdt er mee op als de motor warm is.
De andere 4 cilinders zouden gewoon moeten blijven lopen, maar ook die vallen uit.
Dus hier het 'tweede' defect:
-De motor zou op 4 cilinders moeten blijven lopen, maar doet dat niet.
Ik denk toch echt dat de brandstofdruk wegzakt, omdat die andere 4 tegelijk uitvallen.
Dus jij denkt echt dat het aan die verstuiver ligt, waardoor die brandstofdruk wegzakt Rrider?
-
wat je ook kan doen is gewoon de injectoren wisselen, wisselt de fout mee dan ligt het aan je injector, blijf hij bij de 5e cilinder zou ik toch de bekabeling gaan controleren. Zou het niet kunnen dat hij gewoon uitvalt omdat de ecu de boel uitschakelt.
Een Lupo 1.2 TDI blijft op 2 cilinders lopen als de 3e uitgeschakeld wordt door slechte bedrading.
Het lijkt me sterk dat de ECU de boel uitschakelt, ook omdat die veel eerder doorheeft dat de wagen op 4 cilinders loopt (Hij zou daarvoor niet een halve minuut moeten wachten, indien de ECU zo zou werken).
Ik ben het met je eens wat betreft het wisselen van de verstuivers. Alleen is het niet voor iedereen even makkelijk om dit klusje te doen, en de garage rekent ook hier geld voor (of ziet dit niet als een oplossingsgerichte aanpak).
Ik heb in een persoonlijk bericht Najib voorgesteld om te beginnen met de 5e cilinder handmatig uit te schakelen, maar kan zijn dat hij hem nog niet gelezen heeft.
Verder ben ik ook benieuwd of er zwarte rook uit de uitlaat komt, aangezien ik vermoed dat er diesel bij de 5e verstuiver weglekt.
Het lijkt me sterk dat de ECU de boel uitschakelt, ook omdat die veel eerder doorheeft dat de wagen op 4 cilinders loopt (Hij zou daarvoor niet een halve minuut moeten wachten, indien de ECU zo zou werken).
Ik ben het met je eens wat betreft het wisselen van de verstuivers. Alleen is het niet voor iedereen even makkelijk om dit klusje te doen, en de garage rekent ook hier geld voor (of ziet dit niet als een oplossingsgerichte aanpak).
Ik heb in een persoonlijk bericht Najib voorgesteld om te beginnen met de 5e cilinder handmatig uit te schakelen, maar kan zijn dat hij hem nog niet gelezen heeft.
Verder ben ik ook benieuwd of er zwarte rook uit de uitlaat komt, aangezien ik vermoed dat er diesel bij de 5e verstuiver weglekt.
Dank jullie wel voor het meedenken heren .. top
.. nee hij rookte totaal niet .. heb gisteren toch maar die verstuiver laten vervangen.. en tot nu toe is ie niet meer uitgevallen.. waarschijnlijk toch aan de verstuiver (hoop ik) mocht ie weer uitvallen dan kom ik er op terug heren.. nogmaals bedankt 
-
bij een 2l pd blijft het inderdaad draaien als je de stekker van de injector haalt. Als de injector aangesloten blijft en hij is slecht valt de wagen uit.RRider schreef: 22 jan 2020, 21:22 Een Lupo 1.2 TDI blijft op 2 cilinders lopen als de 3e uitgeschakeld wordt door slechte bedrading.
We zijn er nu in ieder geval wijzer op geworden met z'n allen.
Belangrijkste dus: het demonteren en testen van een verstuiver geeft geen uitsluitsel.
Najib, bedankt voor de feedback, fijn dat het opgelost is, en goede beslissing genomen
Belangrijkste dus: het demonteren en testen van een verstuiver geeft geen uitsluitsel.
Najib, bedankt voor de feedback, fijn dat het opgelost is, en goede beslissing genomen