Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 2005 wel of geen canbus?

vragen over de T5
Plaats reactie
Averell Dalton

T5 2005 wel of geen canbus?

Bericht door Averell Dalton »

Beste weetjewellers,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een T5 uit 2005. Het plan is om deze om te bouwen tot een camper, maar eerst moest die oude storende radio eruit. Nu heb ik een super chique android radio uit china binnen en deze kan aangesloten worden op de CAN-H en CAN-L draden.

Via dit onderwerp: viewtopic.php?t=38534 kwam ik erachter dat deze draden naar mijn airco knop lopen. Helaas trof ik de oranje/groen en oranje/bruin draden daar niet aan.
IMG_20200413_094018.jpg
Betekent dit dat ik helemaal geen CANBUS hebt?
Deskman
Contacteer:

Re: T5 2005 wel of geen canbus?

Bericht door Deskman »

Canbus 1.6 zit er in je bus. Er zijn canbus conversiedoosjes te vinden maar het is een hels karwei om de juiste te pakken te krijgen. Als ze al bestaan.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Averell Dalton

Re: T5 2005 wel of geen canbus?

Bericht door Averell Dalton »

Bedankt voor je reactie. Ik ben uiteindelijk gewoon verder gaan zoeken. Achter het instrumentenpaneel heb ik de oranje/bruin oranje/groen draden gevonden, maar daar had ik erg weinig ruimte om fatsoenlijk te solderen. Uiteindelijk heb ik ze linksonder bij de pedalen nog een keer gevonden (zie afbeelding). Daar had ik wat meer ruimte en alles werkt nu naar behoren :adhd.
Bijlagen
IMG_20200415_145838.jpg
Plaats reactie