Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

het kriebelt weer...

vragen over de T4
Plaats reactie
Mark783
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:22
Locatie: Wognum NH

het kriebelt weer...

Bericht door Mark783 »

Hoi Forumleden,

Het is inmiddels alweer 10 jaar geleden dat ik mijn T4 heb ingeruild voor een Volvo V70 classic. Nu ook deze auto met pensioen is en vervangen is door een V60 hybrid worden de problemen mbt ruimte irritanter. Er past geen kastje of wat achter in de V60 en blijf ik maar roepen "voorheen was dit geen probleem...".

Tel daarbij op een groeiend gezin (nummer drie is in aantocht) en een zeilboot als hobby maakt dat ik nog steeds heimwee heb zodra er maar een mooi busje voorbij komt. Dus kijk ik zo af en toe met wat het aanbod is en wat is zou willen.

T4 vs T, heb niet specifiek een voorkeur, wel een softspot voor de T4, op camper kenteken, en als het dan toch kan een slaapdak. Gezien de gezins uitbreiding wel een mutivan uitvoering.

Hier komt wel de eerste vraag; kan de 3 zits bank van een mulitvan ook verder naar voren. Ideaal gezien zou ik de bank op de plek waar hij ook in een DC zit, zodat we de kindjes dicht bij ons hebben en er weer een goede laadruimte is. Hier kan dan ook het keukenblokje. Echter heb ik deze layout nog niet eerder gezien?

Ik hoor graag of er mensen zijn die de zelfde layout gebruiken zoals ik voor ogen heb.

Leuk om hier weer een berichtje te plaatsen!

Groet, Mark783
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: het kriebelt weer...

Bericht door Multivan Generation »

Als je de bankbeugels verder naar voren wilt monteren, dan passen de beugels voor de vergrendeling van de rugleuning niet meer.

Als je zo iets wil, dan kun je het beste naar een T5 multivan beach met hefdak rondkijken. Er heeft hier iemand op het T5 forum zo eentje in het wit. Bekijk zijn project maar wens.

Succes met de jeuk..

Groetjes en welkom terug

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: het kriebelt weer...

Bericht door MarkV »

Hoi naamgenoot, welkom (terug)!

Ik heb een California Beach -waarnaar Peter hierboven refereert denk ik- wat in feite een Multivan is met een California-dak erop.
Met 3 kinderen ideaal als familieauto en tegelijkertijd een camper.

Je idee van een driezitsbank vlak achter de voorstoelen en daarachter een keukenblok heb ik nog niet vaker gezien. Dat kan er mee te maken hebben dat de keuken in een camper van binnenuit vrij toegankelijk moet zijn. En over een achterbank moeten klimmen om bij de keuken te komen ziet de Belastingdienst waarschijnlijk niet als vrij toegankelijk :lach

Als je veel ruimte wilt, en een verschuifbare achterbank, zou je een lange Multivan kunnen overwegen, en daar een hefdak op plaatsen. Af-fabriek was die configuratie niet leverbaar, maar achteraf is dat wel realiseerbaar natuurlijk.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Mark783
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:22
Locatie: Wognum NH

Re: het kriebelt weer...

Bericht door Mark783 »

Hoi Peter en Mark,

Hartelijk dank voor jullie tips, wat een prachtige bus Mark!
Idd heeft alles wat ik wens, maar misschien een beetje teveel als 3e auto op het pad.

Ik had er niet teveel bij stil gestaan dat de keuken vanuit binnen bereikbaar moet zijn, dat is inderdaad lastig met de bank in het midden.
misschien toch een mutlivan lay-out met een single seat naast de keuken in het midden voor de baby. De andere zijn groot genoeg voor de achterbank.

hmm keuzes, keuzes...

Mark
Plaats reactie