Ben benieuwd hoe je het vind remmen tov je huidige set.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe remschijven en blokken T5
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Volgende film is van de montage
??
Ben benieuwd hoe je het vind remmen tov je huidige set.
Ben benieuwd hoe je het vind remmen tov je huidige set.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
- Multivan Generation
- Berichten: 34480
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Dat zal wel even duren toch?edjeraketje schreef: 02 mei 2020, 23:40 Volgende film is van de montage??
Ben benieuwd hoe je het vind remmen tov je huidige set.
Paar 100 km netjes op elkaar in laten lopen en inslijten voordat je het pas echt merkt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Oke dan. Set is geplaatst. Is redelijk recht toe recht aan. Rottigste werk is eigenlijk de klauw op de remslang draaien :)
Ik heb wat foto's gemaakt.
Als eerste de wielen eraf. Dat lijkt me logisch. Aangezien ik geen jack stands heb gebruik ik 2 krikken. Gewoon voor de zekerheid. Dan de twee dopjes van de geleidepennen verwijderen en met inbus 7 de pennen eruit draaien. Vooraf heb ik eerst de remslang los gedraaid en weer vast om zeker te weten dat hij los kwam. Met een beetje wrikken kun je de klauw van de houder verwijderen. Dan de klauw losdraaien van de slang. Ik heb de slang dichtgeknepen met een stukje karton en een griptang. Niet te strak maar genoeg om niet alle olie eruit te laten lopen. Nieuwe slangen zijn onderweg (60cm) en zal ik volgende week vervangen.
Ik heb wat foto's gemaakt.
Als eerste de wielen eraf. Dat lijkt me logisch. Aangezien ik geen jack stands heb gebruik ik 2 krikken. Gewoon voor de zekerheid. Dan de twee dopjes van de geleidepennen verwijderen en met inbus 7 de pennen eruit draaien. Vooraf heb ik eerst de remslang los gedraaid en weer vast om zeker te weten dat hij los kwam. Met een beetje wrikken kun je de klauw van de houder verwijderen. Dan de klauw losdraaien van de slang. Ik heb de slang dichtgeknepen met een stukje karton en een griptang. Niet te strak maar genoeg om niet alle olie eruit te laten lopen. Nieuwe slangen zijn onderweg (60cm) en zal ik volgende week vervangen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Remklauw is dus los en kun je wegleggen.
Dan de 2 21mm bouten losdraaien van de houder. Deze zitten goed vast. Uit mijn hoofd vastdraaien met 180Nm.
Als deze eraf is kun je de remschijf verwijderen. Even met een, uit mijn hoofd, torx 45 het boutje losdraaien en de schijf kan eraf. Een van de twee schijven had even wat overtuiging nodig met een vuistje maar kwam ook los natuurlijk.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Schijf ligt er dus af en nu kun je met dopje en sleutel 8 de 3 bouten verwijderen (voor de onderste heb je een sleutel nodig omdat je de dop daar niet op krijgt, van de windplaten. Nieuwe erop want voor deze set zijn ze iets groter en heeft een iets andere vorm ivm de grotere lauwen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Nu de nieuwe schijf erop, in mijn geval de 340mm grote en geventileerde schijf. Staat best stoer. Borgen met de bout en de remklauwhouder kan er weer op.
Dan de klauw weer op de slang draaien, dat is een klusje waar wat hulp handig bij is. Zeker omdat ik de remslang wat aan de korte kant vind. Vandaar dat ik deze nieuw besteld heb in de 60cm variant ipv de standaard 55cm. Maar eenmaal op de slang is het een kwestie van op de houder zetten en met de nieuwe geleidebussen weer vast te zetten. Deze nieuwe geleidebussen zijn dikker dan de oude variant en moeten vastgezet worden met inbus 9. Laat ik nou heel veel gereedschap hebben maar inbus 9 niet hebben en ook slecht te verkrijgen is. Met inbus 8 even handvast gedraaid voor nu.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Anti tril plaatje monteren en ontluchten. Dat is met 2 man, zoonlief even te hulp gevraagd, een simple karweitje. Dag later een inbus 9 gehaald en beide kanten vast gezet. Stofkapjes niet vergeten om op de geleidepennen te zetten. Met het maken van de foto kwam ik er achter dat ik aan de bestuurderskant de anti tril plaat ben vergeten :). Komt wel als ik de nieuwe remslangen ga plaatsen. Staat best goed toch?
Links En rechts waar het plaatje nog niet zit. Merk je overigens niets van.
Links En rechts waar het plaatje nog niet zit. Merk je overigens niets van.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Nieuwe remschijven en blokken T5
Foto's staan random op zijn kant of kop. Als je erop klikt staan ze wel goed.
Eerste proefrit was het even de coating van de schijf trappen. Maakte even wat herrie maar daarna muis stil. Nog niet veel gereden en even rustig in remmen de boel. Hij stopt in ieder geval prima.

Eerste proefrit was het even de coating van de schijf trappen. Maakte even wat herrie maar daarna muis stil. Nog niet veel gereden en even rustig in remmen de boel. Hij stopt in ieder geval prima.


2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin