Wat heeft het voor zin om je verstuivers te laten testen als er 1 kapot aangegeven word.
Heb pas een volledige test ondergaan kost een vermogen per stuk en de andere 4 waren goed.
Nu ben ik 2 mnd verder en weer een verstuiver die lekt en vervangen moet worden
Volgensmij als er 1 kapot gaat gelijk de rest ook maar vervangen want krijg nu het gevoel dat dat testen geen zin heeft
Ligt eraan wat er kapot is. Als het pomp element kapot is moet er een andere in. Nieuwe kost dacht in rond de 700,,-. De nozzle kan gewoon vervangen worden. Dat is een revisie. Maar in principe zijn ze heel betrouwbaar.
Ik dacht dat je dan plm 200- per stuk kwijt bent.
Bij mij zitten ze er nu 400000km in. In juli is hij bij Bosman dieselservice in Bergeijk geweest omdat ik het niet vertrouwde. Bleek helaas de nokkenas te zijn. Verstuivers zijn getest en konden nog afgesteld worden.
1 verstuiver staat te lekken vandaar de blauwe rook met starten, morgen weet ik meer vandaag is die weg gebracht om te testen.
Word er moederloos van, me T4 1.9 reed ik 8 jaar zonder zorgen en door die milieuzone die toen is ingevoerd moest ik me bus verkopen
En nu is die weer opgeheven en krijgt elke vervuiler de rekening.
Deze T5 zit al een ander blok in en de kosten rijzen elke x de pan uit
Tja, de t4 kwaliteit komt nooit meer terug. Das war einmal.. De techniek wordt steeds complexer en kwetsbaarder. Dat geldt ook voor de 2.0 t5 en t6.De consument en het milieu stellen steeds hogere eisen. Dat gaat ook ten koste van de kwaliteit want de nieuwprijs moet enigszins betaalbaar blijven. Van overdimensionering is geen sprake meer...
MarcoBT4 schreef: 24 sep 2020, 20:30
1 verstuiver staat te lekken vandaar de blauwe rook met starten, morgen weet ik meer vandaag is die weg gebracht om te testen.
Word er moederloos van, me T4 1.9 reed ik 8 jaar zonder zorgen en door die milieuzone die toen is ingevoerd moest ik me bus verkopen
En nu is die weer opgeheven en krijgt elke vervuiler de rekening.
Deze T5 zit al een ander blok in en de kosten rijzen elke x de pan uit
Tja , de eerste T5-en staan nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid ...
Als er een andere motor ingekomen is , was dat dan een nieuwe , of gewoon een gebruikte ? Aangezien de verstuivers nu defect gaan , veronderstel ik dat er toen met de andere motor gewoon de oude verstuivers gebruikt zijn ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Er zat een AXD blok in en het advies was ander blok met minder km erin te stoppen omdat de kosten aan het AXD te groot was. Dus heb ik een AXE blok gevonden met 215.000 km. Kreeg daar ook een half jaar garantie op.
Daarna is alle elende weer begonnen.
Gebruik hem prive en het enige wat er in staat is de rolstoel van me zoon
Ik zou er 5 nieuwe(gereviseerde) injectoren inzetten , nieuwe afdichtset erbij , en meteen ook de PDE brücke (de brug over de verstuivers) erbij , dan zou je op dat gebied voor vele kilometers veilig zitten.
Ja , het kost wat , maar dan kun je weer verder . Nu met 1 verstuiver zitten kloten kost ook geld , volgende maand is de volgende verstuiver aan de beurt , en dan beginnen ze te lekken , krijg je diesel in de olie , kun je weer een ander blok zoeken ...