Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Auto bezichtig (olie lekkage)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 436
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Timy »

Hoewel de 2.4d sterk is vind ik de kilometerstand wel stevig als je zoveel geld ervoor moet neertellen.
Nu staat Poptop wel goed bekend maar een motor is toch een keer op..

Wij hebben ons blok (ook 2.4d) met 340k laten reviseren en ook dit was 'goed onderhouden'. Zoals eerder gesteld staat de 2.4d bekend om de warmte die hij slecht kwijt kan waardoor de kop (haar)scheuren krijgt. Merk je in het begin weinig van maar een keer houdt het op.
Naar mijn idee is er voor minder ook wel iets vergelijkbaars te vinden.
Mocht je wel voor deze gaan.. Eis 6mnd garantie of 8k kilometers, als ze toch overtuigd zijn van de kwaliteit moeten ze dat wel aandurven. Het is helemaal geen seizoen (en geen jaar met de maatregelen) om veel te rijden. In die periode of afstand komen de kinderziektes wel naar voren. Dan zou ik het nog wel een overweging waard vinden.

Verder is het een heerlijk busje. Wij genieten elke seconde die we ermee rijden. Heerlijk ontspannen en geen haast (kunnen) maken. Bij 90-100 op de snelweg haalt hij ook nog eens 1 op 13-14 :ikrij Succes met de keuze!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Hanz »

In jullie allereerste post gaf je aan dat je veel opbergruimte wilde hebben om naar festivals e.d. de nodige materialen mee te kunnen nemen. Je hebt nu een California bekeken, denk je dat de bergruimte daarin voldoende is en geschikt voor de spullen de je wilt vervoeren? Buiten de persoonlijke zaken en kampeerspullen om natuurlijk, die je ook bij je hebt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Lennert-Yvonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:36

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Lennert-Yvonne »

Timy schreef: 19 nov 2020, 21:44 Hoewel de 2.4d sterk is vind ik de kilometerstand wel stevig als je zoveel geld ervoor moet neertellen.
Nu staat Poptop wel goed bekend maar een motor is toch een keer op..

Wij hebben ons blok (ook 2.4d) met 340k laten reviseren en ook dit was 'goed onderhouden'. Zoals eerder gesteld staat de 2.4d bekend om de warmte die hij slecht kwijt kan waardoor de kop (haar)scheuren krijgt. Merk je in het begin weinig van maar een keer houdt het op.
Naar mijn idee is er voor minder ook wel iets vergelijkbaars te vinden.
Mocht je wel voor deze gaan.. Eis 6mnd garantie of 8k kilometers, als ze toch overtuigd zijn van de kwaliteit moeten ze dat wel aandurven. Het is helemaal geen seizoen (en geen jaar met de maatregelen) om veel te rijden. In die periode of afstand komen de kinderziektes wel naar voren. Dan zou ik het nog wel een overweging waard vinden.

Verder is het een heerlijk busje. Wij genieten elke seconde die we ermee rijden. Heerlijk ontspannen en geen haast (kunnen) maken. Bij 90-100 op de snelweg haalt hij ook nog eens 1 op 13-14 :ikrij Succes met de keuze!

Thnx, die 6 maanden of 8k km's is wel een goede.
En ja, ik kan me zo goed voorstellen dat je elke seconde genieten is! En wij zijn sowieso slakken in het verkeer, dus dikke prima in een California :-)
Lennert-Yvonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:36

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Lennert-Yvonne »

Hanz schreef: 19 nov 2020, 22:01 In jullie allereerste post gaf je aan dat je veel opbergruimte wilde hebben om naar festivals e.d. de nodige materialen mee te kunnen nemen. Je hebt nu een California bekeken, denk je dat de bergruimte daarin voldoende is en geschikt voor de spullen de je wilt vervoeren? Buiten de persoonlijke zaken en kampeerspullen om natuurlijk, die je ook bij je hebt.
Bedankt dat je ons weer even bij de bagage brengt, hahaha. We hebben het goed bekeken en we denken dat we bij gebrek aan ruimte wellicht met dakdragers iets kunnen doen. Of een trekhaakkoffer.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Hanz »

Houd er wel rekening mee dat het gewicht dat je op een hefdak kunt laden beperkt is, zo uit mijn hoofd maximaal 50 kg maar dat kan ik nog even nakijken. Bij geopend dak is het in ieder geval max. 15 kg.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Lennert-Yvonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:36

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Lennert-Yvonne »

50kg zou denk wel prima zijn. Vliegers wegen op zich niet zoveel maar hebben wel veel volume
Gebruikersavatar
juke
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 jun 2020, 11:33

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door juke »

T4 california syncro voor 7000 €.
https://link.2dehands.be/m1629978437?ut ... gn=socialbuttons
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door STEGMA »

juke schreef: 21 nov 2020, 12:17 T4 california syncro voor 7000 €.
https://link.2dehands.be/m1629978437?ut ... gn=socialbuttons
Roest zit zelfs in de bekleding van de bank of incontinenteuse :ie plek....
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door sgsdebruijn »

Poptop ziet ee op de foto goed uit maar 3 maanden garantie voor 950 euro :bonk
Straks maken voor een boel geld, ik zou nog even geduld hebben als ik jullie was.
Het bedrag wat je op moet hoesten komt bijna in de buurt van een 2.5TDI Westfalia uit 96-98 of een netjes omgebouwde nieuwere
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door sgsdebruijn »

STEGMA schreef: 21 nov 2020, 13:34
juke schreef: 21 nov 2020, 12:17 T4 california syncro voor 7000 €.
https://link.2dehands.be/m1629978437?ut ... gn=socialbuttons
Roest zit zelfs in de bekleding van de bank of incontinenteuse :ie plek....
Is broekhoest, geen roest :bifun
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door sgsdebruijn »

Stand van zaken?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door bekend »

Hoi, ik heb mijn eigen T4 in de stille verkoop.
Is geen california maar eigenbouw. Bouwjaar 2002 2.5 tdi met airco. Km ruim 190000. Lange wielbasis
Eventueel belangstelling? Dan stuur ik meer foto’s

Mvg

Aart Bekendam
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Beckontheroad »

Hanz schreef: 20 nov 2020, 10:25 Houd er wel rekening mee dat het gewicht dat je op een hefdak kunt laden beperkt is, zo uit mijn hoofd maximaal 50 kg maar dat kan ik nog even nakijken. Bij geopend dak is het in ieder geval max. 15 kg.
http://farm7.static.flickr.com/6074/609 ... be9f5e.jpg

Weet niet hoe lang t houdt...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Multivan Generation »

Beckontheroad schreef: 18 dec 2020, 18:29
Hanz schreef: 20 nov 2020, 10:25 Houd er wel rekening mee dat het gewicht dat je op een hefdak kunt laden beperkt is, zo uit mijn hoofd maximaal 50 kg maar dat kan ik nog even nakijken. Bij geopend dak is het in ieder geval max. 15 kg.
http://farm7.static.flickr.com/6074/609 ... be9f5e.jpg

Weet niet hoe lang t houdt...
JB
Is natuurlijk een T5 he, waarbij sensoren detecteren als het wat inzakt, en de hydrauliek het bij gaat pompen en het dak omhoog houdt..
Niet echt vergelijkbaar met een T4 dak.. :knipoog
Wel een gaaf plaatje :gekte :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Auto bezichtig (olie lekkage)

Bericht door Beckontheroad »

Multivan Generation schreef: 18 dec 2020, 20:00
Beckontheroad schreef: 18 dec 2020, 18:29
Hanz schreef: 20 nov 2020, 10:25 Houd er wel rekening mee dat het gewicht dat je op een hefdak kunt laden beperkt is, zo uit mijn hoofd maximaal 50 kg maar dat kan ik nog even nakijken. Bij geopend dak is het in ieder geval max. 15 kg.
http://farm7.static.flickr.com/6074/609 ... be9f5e.jpg

Weet niet hoe lang t houdt...
JB
Is natuurlijk een T5 he, waarbij sensoren detecteren als het wat inzakt, en de hydrauliek het bij gaat pompen en het dak omhoog houdt..
Niet echt vergelijkbaar met een T4 dak.. :knipoog
Wel een gaaf plaatje :gekte :gekte
Weet ik ook Peter, en durf t met mijn T5 ook niet te openen met mn kajak op t dak...
Heb er wel 4 boten op gehad, ging prima.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie