hallo,
in 2001 kocht ik een Transporter t4, indisch blauw om mijn vier kinderen en hun hebben-en-houden mee te vervoeren. Nu de vier kinderen de deur uit zijn, wil ik hem graag ombouwen tot lichte vracht - om een jeugddroom te verwezenlijken.
Er is wat onduidelijkheid nu bij stap 1: de ombouw, volgens de Belgische wetgeving. Ik begrijp dat alle bevestigingspunten van zetels en gordels onomkeerbaar onbruikbaar moeten gemaakt worden, da's realiseerbaar.
Maar volgens de garage mogen er vooraan maar twee zitplaatsen zijn (nu drie, zijnde de chauffeurzetel en de tweezitsbank).
Op websites of fora zie/vind ik daar weinig van....
Zijn hier Belgen die me voorgingen in deze wirwar? Waar vind ik betrouwbare info hierover?
En als het echt maar twee zitplaatsen mogen zijn vooraan, welke zetel voor één persoon is dan passend als passagierzetel?
Alvast bedankt om me door stap één te loodsen
Groetjes, Cathérine
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie
2 of 3 zit zou geen verschil mogen uitmaken. Ik heb dit enkele jaren geleden ook gedaan met een T4. Er is wel een en ander veranderd ondertussen.
Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie
Weet waar je precies woont, maar ik ben naar de chef van het keuringsstation gedaan en samen zijn we door de wetgeving gegaan. Vriendelijk, correct, en dacht echt mee. Ging dan wel om importproblemen maar toch, gewoon er op af stappen zou ik zeggen!
Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie
Welkom op dit forum Cathérine.
Ik denk dat je inderdaad best informeert bij de stationschef van je keuringsstation.
Hij kan je alle correcte / up-to-date informatie geven.
Voordeel is dat je voor de keuring na de "ombouw", bij datzelfde keuringsstation kan verwijzen naar je gesprek met de stationschef, of hem er ineens bij vragen...
Succes met je ombouw en het realiseren van je 'jeugddroom".
Ik denk dat je inderdaad best informeert bij de stationschef van je keuringsstation.
Hij kan je alle correcte / up-to-date informatie geven.
Voordeel is dat je voor de keuring na de "ombouw", bij datzelfde keuringsstation kan verwijzen naar je gesprek met de stationschef, of hem er ineens bij vragen...
Succes met je ombouw en het realiseren van je 'jeugddroom".
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
T4 2,5 TDI, California Coach 1997