Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruitenwisser raakt motorklep bij voorruit poetsen.

vragen over de T5
Plaats reactie
peetjeadhdtje

Ruitenwisser raakt motorklep bij voorruit poetsen.

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik kan alleen de ruitenwissers naar voren klappen om mijn voorruit te poetsen indien ik de auto van contact zet met werkende ruitenwisser.

Doe ik dat niet raken beiden de motorkap. Is dat de normale gang van zaken of moet ik iets aan het mechanisme afstellen of de twee ruitenwisser armen van de as demonteren en 2 tandjes verder zetten?
In de 2 jaar dat ik de bus heb is het nog niet opgevallen omdat ik waarschijnlijk nog nooit de ruit heb proberen te poetsen.

Het is een t5 van 2012.
Angelo-anneveld

Re: Ruitenwisser raakt motorklep bij voorruit poetsen.

Bericht door Angelo-anneveld »

peetjeadhdtje schreef: 23 sep 2021, 14:43 Ik kan alleen de ruitenwissers naar voren klappen om mijn voorruit te poetsen indien ik de auto van contact zet met werkende ruitenwisser.

Doe ik dat niet raken beiden de motorkap. Is dat de normale gang van zaken of moet ik iets aan het mechanisme afstellen of de twee ruitenwisser armen van de as demonteren en 2 tandjes verder zetten?
In de 2 jaar dat ik de bus heb is het nog niet opgevallen omdat ik waarschijnlijk nog nooit de ruit heb proberen te poetsen.

Het is een t5 van 2012.
Dat is normaal hoor. Je hoort ze inderdaad in “service stand” te zetten als je er aan gaat werken..
Plaats reactie