Hallo transporterliefhebbers allemaal!
Al heel m'n leven ben ik gek van VW kevertje en busjes.
Begin dit jaar verkocht ik mijn T5 tdi omdat deze eigenlijk een tussenbusje was die ik gekocht had nadat er iets teveel kosten aan m'n T4 VR6 waren..
Maar dan wist ik de volgende dan ik koop is 100% mijn ding!
Na 3 maanden met de fiets rond gereden te hebben ben ik naar Zwitserland gereden om een lange T5 V6 4motion van 2005 met 136000km's te gaan halen met als resultaat een smile op mijn gezicht op de terugrit tot in België..
Maar nu! Toen ik daar de olie controleerde bleek er wa teveel olie op de motor te zitten, op dat moment stelde ik mij daar de vraag bij; is dit abnormaal of nie?.. Vanuit de veronderstelling uit te gaan dat de garagist die deze auto onderhield dat die wel zal weten hoeveel olie erop moet dacht ik dat dit normaal was zo veel olie...
Ben in Zwitserland vertrokken, aan de tol in Frankrijk heb ik voor de eerste keer eens getest hoe snel deze V6 optrekt, daarna nog enkele malen want ik veronderstelde met een warme motor mag dat wel...
Nu 2 weken later is mij al lang opgevallen dat hij efkes naar lucht hapt als ik vertrek rustig of vlot en dit had hij bij de eerste testrit in Zwitserland niet terwijl hij wel perfect draaide toen...
Dus is dit nu zo een ramp dat er 2cm meer olie te zien is op de oliepeilstok van een warme motor na 2 min geleden stilgelegd is?
En wat zou er nu beschadigd zijn aan de motor??
Ps ; nu maandag worden alle filters en oliën van de motor vervangen...