Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Muug »

Eindelijk zijn we een weekje weg kunnen gaan met de Fischer. Dat het lang genoeg geduurd heeft verdikke. Helaas was het nog niet warm genoeg voor de drie koukleumen die we zijn, maar we hebben het overleefd. :knipoog

De Morvan is dus een regionaal park middenin de Bourgogne, zo ergens rechtsonder de Champagne-streek. Op een 650km van onze deur. Ideaal dus om te checken hoe autostradewaardig de T4 is, ideaal ook om die leuke cruisecontrol zijn nut te laten bewijzen, en ten laatste ideaal om te leren werken met het al te gekke ruitenwisserintervalregelsysteem. :bifun En om gewend te raken aan het Fischer-interieur met bijhorende technieken, wat toch wel anders is dan het standaard Westfalia materiaal.

En opnieuw hebben we mogen ontdekken dat de paasvakantie echt wel nog té vroeg op het jaar is, voor de gemiddelde van-toeristen-levende Fransen. Veel campings waren nog gesloten. Zelfs al waren ze volgens de Archies app open, toch bleken ze nog een week tot zelfs een maand later pas open te gaan. Eén van de redenen was dat het simpelweg nog te koud was om campings te openen en boilers aan te zetten. De veel te dure energieprijzen zouden volgens één campinguitbater de verklaring zijn. Vinden we wat raar, want was er bij de Fransen geen bovengrens ingesteld voor die gasprijs? Bovendien hebben we het zoveel jaar geleden ook mogen meemaken in Corsica, toen er van een pandemie zelfs nog geen sprake was. We moesten ginder wildkamperen, omdat er niks open was. Ook voor de natuur was het toeristenseizoen nog niet aangebroken, want de meeste bomen waren nog niet in bloei. Bossen, bomen, struiken: allemaal bladloos. Behalve natuurlijk de spreekwoordelijke uitzonderingen, die steevast witte of gele blaadjes hadden. Afin, volgende keer toch onthouden dat april eigenlijk gewoon nog te vroeg is om in Frankrijk te gaan rondsjezen.

Genoeg gezeverd, tijd voor wat foto's.

Het tafeltje heeft één zo'n scharnierpoot, maar ik heb er voor de stevigheid en stabiliteit toch nog een extra inklapbare en uitschuifbare poot onder geschroefd. Super tevreden met deze opstelling. Ook wel een tapijtje op maat gesneden, lekker warm aan de voetjes. En je ziet die kruimels zo niet. :knipoog
DSCF8079.JPG
Camping Munitiepaal te Vézélay.
Tarpje hangt met mini-musketons vast aan stukjes pees-met-ring, gekocht op de poptopwebshop: https://www.poptopshop.nl/a-55571165/t4 ... -met-ring/. Erg handig! De tarp was wel wat losjes vastgezet, maar het opent mogelijkheden!
DSCF8084.JPG
Zicht op de basiliek van Vézélay.
DSCF8095.JPG
Laatst gewijzigd door Muug op 20 apr 2023, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Muug »

Je moet je rotzooi toch érgens kwijt...
DSCF8117.JPG
De basiliek staat bovenop een steenpuist, dus alle wegen gaan bergop of bergneer.
DSCF8177.JPG
Zijn we nu in Engeland of Wales?
DSCF8237.JPG
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Muug »

Camping Les Deux Rives. Lekker leeg. Heel proper. Schoon "pelouzeke", dat zou ik thuis ook wel willen hebben.
DSCF8253.JPG
Fotobomb door mijn dochter.
DSCF8261.JPG
Wat moet een mens als de wandeling saai is en het regent?
DSCF8302.JPG
Toch vreemd dat dit forum die foto's niet vertikaal toont.
Laatst gewijzigd door Muug op 20 apr 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Muug »

Lac Des Settons. Hebben ze vorige zomer laten leeglopen om de stuwdam te onderhouden. Staat nu nog steeds veel te laag. Maar als het zo blijft regenen komt dat tegen de zomer wel in orde denk ik zo.
Er loopt een pad van zo'n 14km rond, staat ook op wikiloc. Het is bedoeld voor voetgangers maar er is geen verbod om het per fiets te doen.De meesten zullen het wel doen met stoere mountainbikes maar wij hebben het met onze gewone fietsen gedaan.
DSCF8310.JPG
DSCF8309.JPG
Laatst gewijzigd door Muug op 20 apr 2023, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door krekwakwol »

Bedankt voor het delen van deze test reis, vanwege de temperaturen hebben wij onze vakantie enkele weken uitgesteld.
Maar mooie foto's, Frankrijk is ook een prachtig land, met veel verrassingen.
Fijn dat het goed bevallen is, daar doe je het voor.

De peesoog gebruiken we ook vaak, superhandig.
Wij hebben ze van Obelink, die heeft een dubbele met 5mm en met 7mm pees.
Dus past in de multirail, maar ook in de luifelkap.
https://www.obelink.nl/obelink-peesogen.html
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 665
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Jan anno NU »

Leuk toch zo,n tryout.
Het gemak van zo,n busje , gewoon gas geven naar de zon .
:knipoog
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: Testweekje - Regionaal Park Morvan, in Frankrijk

Bericht door Blue Moon »

Hey Muug
Bedankt voor het delen, de Morvan is een mooie streek, maar waar niet in Frankrijk?
Wat betreft de temperatuur en de natuur, tja, alle seizoenen hebben hun charme.
Je hebt in ieder geval je busje kunnen testen en daar deed je het voor.
Nu nog wachten op beter weer.
<;-)
Plaats reactie