Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5GP 2014 en eventuele inruilwaarde bepaling.

vragen over de T5
Plaats reactie
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

T5GP 2014 en eventuele inruilwaarde bepaling.

Bericht door fiddler »

Hallo Weetjewellers. Ik ben een beetje opzoek naar advies over wat mijn T5GP uit 2014 nog waard is, omdat ik hem ga wegdoen en een 'gewone' burgermans auto op benzine wil kopen. Echter heb ik tot nu toe een hele grote variatie aan inruil bedragen gehoord bij diverse autobedrijven.

Mijn T5GP (diesel) is uit begin 2014, 75.000 km, 1e eigenaar, schadevrij, geen roest etc. Automaat schakelt goed, dubbele cabine 5 pers met 2 schuifdeuren, DEFA alarm met extras, lichtmetalen velgen en extra nog bruikbare 4 seizoenen banden set. 4 jaar geleden distributie klus gehad, en sinds nieuw bij mijn eigen garage onderhouden, wegens nogal slechte (T4) ervaringen met dealer Wittebrug in Den Haag. Bumpers zijn grijs kunststof, geen automatische spiegels, wel cruise control en parkeer sensors, standaard radio zonder navigatie met bluetooth. Bij 100km verbruik 1 op 16 ongeveer. APK tot januari 2024.

Auto is netjes, geen klusbus dus, maar voor vakantie en muziekinstrumenten licht vervoer gebruikt, meestal voor lange afstanden. EGR klep is onlangs uitgesckakeld, auto heeft geen problemen en behalve 2x nieuwe accu, en een zekeringetje onlangs nooit iets gemankeerd. Dank, F.
Lambiek
Berichten: 403
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: T5GP 2014 en eventuele inruilwaarde bepaling.

Bericht door Lambiek »

Kunt toch gewoon op marktplaats kijken. Naar zelfde bouwjaar en uitvoering.

Ook kijken of bedrijf of privé verkoop is.

Dan heb je toch binnen 5 minuten een waarde bepaling. Klaar

Verder
Als je nieuwe auti koop van 25.000 of 90.000 euro zal inruil ook verschillend zijn. Bij goedkope nieuwe auto, marktplaats gemiddelde. - paar duizend euro !!! Of ca 15 tot 20% minder

Beter zelf verkopen, levert meeste op !
En daarna een in Duitsland rond kijken....
Ook weer paar duizend verschil (afhankelijk van type)

Snel verdient
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: T5GP 2014 en eventuele inruilwaarde bepaling.

Bericht door MarkV »

Je kunt voor een indicatie ook een waardecheck doen op de ANWB-website. Of vraag een paar bedrijven die auto's inkopen.
Uiteindelijk gaat het er bij inruil om wat erbij moet, niet wat je terugkrijgt voor je huidige bus.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: T5GP 2014 en eventuele inruilwaarde bepaling.

Bericht door fiddler »

Dank voor jullie reacties. Ik wilde de auto gaan inruilen, geen zin in gedoe met mogelijke marktplaats kopers. Dit wegens dat overheids-diesel geklooi met regeltjes en belasting plannen. In Duitsland is Klasse 5 ook al een probleem aan het worden. Daarnaast beeindiging zzp activiteiten, en prive rijden en motorrijtuigen belasting is mij te kostbaar. Wow, wild west van inruil prijzen gehoord varierend van 11.000 tot 15.000 ex BTW.

Dus nu maar een kennis ingeschakeld die vroeger beroepsmatig in auto export deed, en die had wat rond gebeld; zei ik schat dat ie meer waard is kwa km stand, staat van de auto, en de opties. Ik laat het verder aan hem over als verkoop opdracht.

Heb net mede op zijn advies een nette hybride Kia Niro gekocht, auto officieel bij kia dealer afkomstig via Duitse dealer met heeeel ven opties.
Wel FF wennen aan de lage zit, maar rijdt als een sjieke Mercedes, en nog 5 jaar garantie ook.

Dank ook aan alle weetjewellers en hun tips, mvg F.
Plaats reactie