Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelkast kapot na warme dag

vragen over de T5
Plaats reactie
toonenanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2021, 20:42

koelkast kapot na warme dag

Bericht door toonenanneke »

Onze T5 inbouw koelkast is waarschijnlijk door de warmte van buiten af (zon) kapot gegaan. Het electra bordje doet het niet meer. Weet iemand of het een zekering zou kunnen zijn en waar die dan zitten? Toonenanneke@hotmail.com
Bijlagen
tempImageyYIG4n.gif
tempImageaWj1mv.gif
tempImagesFyA1B.gif
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: koelkast kapot na warme dag

Bericht door bvddobb »

Normaal bedien je de koelkast in een T5 California via de Camper Unit boven de binnenspiegel. Afbeelding 2 ziet er niet zo heel erg standaard-T5-California uit... Daar is al eens aan gehobbied, zo te zien. Dan wordt het moeilijk om advies te geven.

Het is me ook niet helemaal duidelijk waar we naar kijken op afbeelding 3... Misschien moet je iets meer uitleg/toelichting geven?

Vaak is e.e.a. zo geregeld dat als de koelkast zijn warmte niet meer kwijt kan, of als de spanning van de huishoudaccus beneden een drempelwaarde zakt, de koelkast uit veiligheid uitschakelt. Dan moet je gewoon wachten tot de temperatuur in je bus weer ver genoeg gezakt is, of het HH-circuit weer op spanning is, vóór je de koelkast weer aan kunt zetten. Kan er zoiets aan de hand zijn?
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 667
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: koelkast kapot na warme dag

Bericht door Jan anno NU »

toonenanneke schreef: 12 jul 2023, 12:50 Onze T5 inbouw koelkast is waarschijnlijk door de warmte van buiten af (zon) kapot gegaan. Het electra bordje doet het niet meer. Weet iemand of het een zekering zou kunnen zijn en waar die dan zitten? Toonenanneke@hotmail.com
Nou als ik de laatste foto bekijk dan denk ik dat alleen de middelste zekering nog heel is .
Je hebt zelf die foto gemaakt ? , dan zal de plek waar ze zitten toch bekend zijn .
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie