Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

vragen over de T4
Plaats reactie
CamperKarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2023, 18:13

Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door CamperKarel »

Hallo allemaal!

De linkerbuiten spiegel van onze T4 camper uit 2001 kan niet meer versteld worden over de verticale as.

De motor draait nog wel, maar de beweging komt niet over op het spiegelglas. Het lijkt alsof het door de vorige eigenaar al eens eerder gelijmd is (zie foto: zwarte dot lijm)
IMG_5276.jpeg
Heeft iemand het binnenwerk van deze spiegel nog liggen ter overname? Of heeft iemand een idee waar ik dit onderdeel zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door SyncRoon »

Ik heb de originele inklapbare spiegel van mijn T5 hersteld met een binnenwerk van een goedkope namaakspiegel via autodoc (of winparts of autoonderdelen24 etc.)

Die komplete aftermarket electrische (maar niet inklapbare) spiegel koste iets van 42 euro en het spiegelversteldeel paste 1 op 1.
Groet, Ronald
CamperKarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2023, 18:13

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door CamperKarel »

Bedankt Ronald! Ga ik dat proberen.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door SyncRoon »

CamperKarel schreef: 02 jul 2023, 19:48 Bedankt Ronald! Ga ik dat proberen.
Let op dat dit bij mijn T5 was, ik wist niet op voorhand dat het overzetten van het motordeel met verstelarmpjes en bevestiging zou passen. Ik heb die gok genomen en dat pakte goed uit. Ik had een Alkar spiegel besteld. Voor de T5 wel nog goedkoper dan voor de T4. Ik heb nu wel ook een reserve spiegelkap en spiegelglas ;-)
Groet, Ronald
CamperKarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2023, 18:13

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door CamperKarel »

Ik heb inmiddels 2 merken geïnspecteerd, TYC en Alkar. Beide zijn identiek, maar het binnenwerk is voor beide niet gelijk aan het ronde binnenwerk van mijn spiegel. Huidige spiegel 4 bevestigings schroeven voor het ronde binnenwerk
IMG_5632.jpg
TYC / Alkar spiegel 3 bevestigingsschroeven voor het ronde binnenwerk op andere plekken helaas
IMG_5633.jpg
Iemand nog enig idee hoe ik aan een vergelijkbaar binnenwerk van mijn huidige spiegel kan komen? Of is zo'n zwarte spiegel makkelijk te spuiten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door Hanz »

Elektrische linkerspiegels zijn moeilijk te vinden, vaak uitverkocht/niet op voorraad. Maar ik heb het idee dat rechterspiegels hetzelfde binnenwerk hebben en die zijn wel te vinden. Niet goedkoop maar het scheelt spuitkosten als je hem in kleur wilt houden. Deze bijvoorbeeld https://bus-ok.nl/T4-spiegelbehuizing-r ... 57508M-GRU
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2711
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Binnenwerk Elektrische buitenspiegel gebroken

Bericht door Erdem50 »

Ik heb nog wel een origineel binnenwerk/motortje voor de verstelling op voorraad liggen. PB mij maar.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie