Ik ben al een tijdje niet actief geweest ivm tijd gebrek.
Ik heb zon 7 maand terug een T5 180pk uit 2010 gekocht.
Nu heb ik een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik zal bij het begin beginnen.
Aangezien er geen historie van de bus bekend was (behalve dat er een revisie motor in gekomen is) heb ik deze voorzien van frisse filters en olie.
Ook heb ik de DSG bak laten spoelen. En nu komt het.
Kom aan bij de garage die de bak spoelt met een tank inhoud voor 70km, na het spoelen 0km tankinhoud dus bij de eerste pomp gestopt en getankt. NIET STIL GEVALLEN.
Volgende dag motor loopt onregelmatig gestationeerd. Maar rijd prima! Alleen bjj stationeer schommelt deze enorm.
Op de rail heb ik de druk regelklep en de sensor vervangen en brandstoffilter.
alles terug gemonteerd en stationeer liep deze weer mooi.
MAAR bij de eerste proefrit boven 3000rpm valt vermogen/gas weg, laat je deze zakken tot 2/2.5 rpm pakt ie weer op en rijd je weer verder
Klachten vanaf dat moment: boven de 3000rpm valt gas weg motor ratelt als je dan toch gas geeft (knikkerbus geluid)
Max haalbare snelheid 115/120kmph bij voorzichtig optrekken.
In de 1,2 lijkt er voldoende kracht te zijn (kun je hoger in toeren) het probleem lijkt bij hogere versnelling eerder te melden dus rond de 2000rpm in de 7e versnelling.
Uitgelezen bij dealer geen fout codes
Zelf uitgelezen vcds geen fout codes
Stekkers en slangen nagelopen alles zit goed
Vacuum getest
N75 klep vervangen na testrit kwam foutcode 2099 (zo uit men hoofd) wat betekenen zou turbo onderdruk.
LMM vervangen
Map sensor vervangen
Roetfilter leeg gehaald egr dicht gezet
Dit alles geen succes
Ook maar een andere turbo er op. En nog steeds zelfde probleem.
Meetwaarden nagelopen en op cil 3 vreemde waarde ok ook verstuiver vervangen. Helaas geen succes.
Filtertje hogedrukpomp schoongemaakt al was deze niet vuil
Gisteren was het druk in de werkplaats en moest de bus even aan de kant ik spring en in en wil em starten. Motor draait 2 tellen rond en ik bedenk me ineens oeps de brandstofleiding van de rail naar de 3e en 4e verstuivers zitten er nog niet op. Direct het starten gestaakt en kijken onder de kap, ik had verwacht veel diesel overal te zien liggen maar geen druppel..
Iemand van hier nog ideeën, want mijne zijn op en begint nu een verhaal te worden van maar onderdelen vervangen om te testen. En dat vind men bankrekening niet zo leuk
Hoe ontlucht ik de brandstofpomp aangezien deze op de riem draait.
Alvast mijn dank