Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LPG tank verplaatsen naar onderbouw

vragen over de T4
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 765
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: LPG tank verplaatsen naar onderbouw

Bericht door limburger »

ik heb een dubbele cilinder i.p.v. ringtank onder de bus hangen. (is door vorige eigenaar meteen na nieuwkoop omgebouwd) er is ook een dwarsligger van de vloer weggeslepen waardoor die nog eens hoger komt, bovenkant tank tegen de golfplaat vloer aan. 74 liter bruto.
wat betreft terugkeuren naar benzine... je hoeft niet veel te rijden om verschil in wegenbelasting te compenseren, daar zijn zat rekentools voor te vinden. ga er maar vanuit wat je voor 100euro aan benzine kunt rijden je op gas nog minder dan 50euro kost, gas kost ongeveer 1/3 van benzine per liter en je verbruik is een klein beetje hoger. en nog eens milieuvriendelijker ook.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33797
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: LPG tank verplaatsen naar onderbouw

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: 10 aug 2023, 07:07 Maar de wegenbelasting is ongeveer het dubbele van benzine en dat moet je wel terug verdienen met het aantal kilometers.
Waarom zou je dat terug moeten verdienen? Sorry hoor dat vind ik zo'n onzin voor een privé auto. Soms kun je ook gewoon een keuze maken omdat je iets prettiger vind. Want waarom rijd jij diesel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: LPG tank verplaatsen naar onderbouw

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 21 aug 2023, 16:11
Hanz schreef: 10 aug 2023, 07:07 Maar de wegenbelasting is ongeveer het dubbele van benzine en dat moet je wel terug verdienen met het aantal kilometers.
Waarom zou je dat terug moeten verdienen? Sorry hoor dat vind ik zo'n onzin voor een privé auto. Soms kun je ook gewoon een keuze maken omdat je iets prettiger vind. Want waarom rijd jij diesel?
Natuurlijk moet je gewoon doen wat je prettig vindt maar ik reageerde op het bericht van propje die schreef:
propje schreef: 09 aug 2023, 22:41 lpg rijd wel heel prettig hoor ik tank voor 58 ct de ltr.
Als het zo prettig rijdt omdat je maar 58 cent per liter betaalt dan moet je ook naar de andere kant van het financiële plaatje kijken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
T4 1999
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2024, 11:16

Re: LPG tank verplaatsen naar onderbouw

Bericht door T4 1999 »

limburger schreef: 21 aug 2023, 13:43 ik heb een dubbele cilinder i.p.v. ringtank onder de bus hangen. (is door vorige eigenaar meteen na nieuwkoop omgebouwd) er is ook een dwarsligger van de vloer weggeslepen waardoor die nog eens hoger komt, bovenkant tank tegen de golfplaat vloer aan. 74 liter bruto.
wat betreft terugkeuren naar benzine... je hoeft niet veel te rijden om verschil in wegenbelasting te compenseren, daar zijn zat rekentools voor te vinden. ga er maar vanuit wat je voor 100euro aan benzine kunt rijden je op gas nog minder dan 50euro kost, gas kost ongeveer 1/3 van benzine per liter en je verbruik is een klein beetje hoger. en nog eens milieuvriendelijker ook.


Heb je misschien een foto van hoe dit er uit ziet vanaf onderzijde? Merk en model v/d tanks?
Thanks!

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 765
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: LPG tank verplaatsen naar onderbouw

Bericht door limburger »

merk en model onbekend... zijn 2 cilinders die echt aan elkaar gelast zijn, dus gaat in een keer vol met tanken heeft maar een niveau meter en maximaalvulbeveiliging. heb de tank er eens onder uit gehad om wat schoon te maken en roestpreventie uit te voeren. foto's daarvan kan ik niet zo snel terug vinden helaas. de installatie is van Koltec Necam.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie