Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door destrijdbijl »

De buitentemperatuur in het display verdwijnt als ik mijn brandstoftank bijna leeg heb gereden en daar ook een "waarschuwing" voor krijg in het display. Na het tanken wordt er aangegeven hoeveel km ik nog kan rijden. Echter zie ik liever wat de buitentemperatuur is. Iemand een betere oplossing dan de accupool loshalen?

Ook jammer trouwens dat het brandstofverbruik niet weergegeven kan worden....

km.jpg
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door Remco_T5 »

Er zit toch op de rechterhendel knopjes om dit te wisselen?
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door destrijdbijl »

Nee, helaas niet op de "schrale" uitvoering die ik heb. Met de rechterhendel alleen ruitenwissen en sproeien.

Met de knopjes onder de klokken krijg ik het ook niet voor elkaar.
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt de boordcomputer light nadien inbouwen en wel met deze kabelboom.

https://wibutec-shop.com/Kabelsatz-zur- ... 5-Facelift

wel heb je eventueel nog een andere hendel nodig, wellicht 2 als je ook cruisecontrol zou willen hebben.
Daarvoor bieden zij ook kits aan.
Ik heb nu 2x een set van hun gebruikt en die zijn echt netjes en goed.. een aanrader..

Groeten Peter
Dat er geen buitentemperatuurs weergave meer is, lijkt mij logisch, een bijna lege tank is echt belangrijker op dat moment, als hoe koud het buiten is.
Want dat merk je wel als je de bus moet duwen naar de benzinepomp omdat je die niet gehaald hebt :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door destrijdbijl »

Hoi Peter, klopt, melding van een bijna lege tank is belangrijk maar dat kan je op zich ook zien aan je niveau (indicatie) meter. Maar als je vervolgens weer een volle tank hebt is het wel verantwoord om de buitentemperatuur weer te tonen lijkt mij...

Ik heb overigens CC ingebouwd met een originele linker hendel, wil echt niet meer zonder.

Leuk dat er allicht toch "boordcomputer light" te realiseren valt, moet me er even in verdiepen maar dank voor de website.
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door Multivan Generation »

destrijdbijl schreef: 21 dec 2023, 16:32 Hoi Peter, klopt, melding van een bijna lege tank is belangrijk maar dat kan je op zich ook zien aan je niveau (indicatie) meter. Maar als je vervolgens weer een volle tank hebt is het wel verantwoord om de buitentemperatuur weer te tonen lijkt mij...

Dat klopt.
Of je buitentemperatuursensor is defect geraakt?
Anyway, ik heb jouw probleem niet, want heb luxere tellerunit met in totaal 4 metertjes met wijzers en MFA in middenscherm.

Leuk dat er allicht toch "boordcomputer light" te realiseren valt, moet me er even in verdiepen maar dank voor de website.
Je er even in verdiepen? Wat is even?
Bestel de set, daarin zit een kabelboompje en een handleiding en je wordt daarna wel gelukkig denk ik..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door Hanz »

Wat ik mij wel afvraag: hoe is de buitentemperatuur hiervoor zichtbaar geworden? Het zal toch niet de eerste keer zijn dat je de tank leeg rijdt.
En ik blijf me verbazen over sommige 'eigenschappen' van de T5. Het display geeft de buitentemperatuur weer maar als de tank leeg is verdwijnt deze informatie. En blijkbaar kan je die dan alleen weer tevoorschijn toveren door de accu los te koppelen of een andere boordcomputer te plaatsen. :muur
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Re: Buitentemperatuur in display verdwijnt na tank-leeg waarschuwing

Bericht door destrijdbijl »

Ik tankte altijd voordat het waarschuwingslampje aanging en heb het "probleem" ook lang genegeerd.

Ben wel benieuwd hoe dit bij andere T5gp 's zit/werkt welke ook een simpele uitvoering betreffen (geen extra boorcomputer opties etc)
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
Plaats reactie