Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Jurriaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2021, 06:02

Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door Jurriaan »

Goedemorgen,

ik wil een hefdak laten plaatsen in mijn verlengde T5 maar ik kan geen bedrijf vinden in Noordholland die dat voor mij kan verzorgen.
Ik heb contact gehad met Atrion die een mooi plat hefdak leveren en plaatsen voor een redelijke prijs....maar dan ben ik de bus minimaal 2 weken kwijt. En het is 4 x 2 uur rijden heen en weer naar Wolvega (brengen en ophalen) Voordeel is dat Atrion ook de RDW camperkeuring verzorgt!

- Heeft iemand ervaring met Atrion en het Atrion superplat hefdak en hun service?

- Heeft iemand een alternatief voor dit hefdak en het inbouwen?

vr gr. JR Marsman
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb het toentertijd door JWG in Grootegast laten doen. SCA-dak. Ik heb zelf meegeholpen en heb daar in de buurt in een B&B overnacht. Klus van ik meen 1,5 dag. Zeer tevreden over. Vorig jaar bij JWG (na 14 jaar) het doek vervangen.voor meer zie link hieronder.

Voor een goede keuze is er maar één advies. Ga verschillende merken zelf bekijken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2024
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door chv »

De allereerste vraag is (net als altijd):
Wil je een hefdak (voor stahoogte)?
Of wil je boven kunnen slapen (dus een slaaphefdak)?
Dat maakt een groot verschil.
Enne, Heb je de zoekfunctie gebruikt?

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Jurriaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2021, 06:02

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door Jurriaan »

Dank voor de reacties...Ik zoek een simpel hefdak voor stahoogte...eventueel een groter pop-up dak maar de geven vaak zo,n lelijke bult op het dak.
Maar belangrijkste is of er een vertrouwde en vakbekwame inbouwer is in Noordholland. Het dak is vrij snel te bestellen op internet.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door Hanz »

Jurriaan schreef: 24 jan 2024, 07:03 Dank voor de reacties...Ik zoek een simpel hefdak voor stahoogte...eventueel een groter pop-up dak maar de geven vaak zo,n lelijke bult op het dak.
Maar belangrijkste is of er een vertrouwde en vakbekwame inbouwer is in Noordholland. Het dak is vrij snel te bestellen op internet.
Als eerste; voor dit soort grotere klussen zal je niet altijd een adresje in de buurt vinden. Maar je kunt eens gaan kijken bij Buscampers Haarlem. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar gezien de activiteiten op hun website zullen ze dit wel kunnen. Of vraag eens bij Lars van Son in Opperdoes, zij bouwen zelf volgens mij geen hefdaken in maar verkopen wel al lange tijd buscampers. Dus wellicht weten zij een goede inbouwer.

En even snel en simpel een hefdak bestellen op internet, over wat voor dak gaat dat dan? Ik zou eerst een inbouwer zoeken en dan in overleg met de inbouwer een dak bestellen zodat je zeker weet dat de inbouwer jouw dak kan en wil inbouwen. En een inbouwer die ook de keuring bij RDW regelt is ook wel prettig. Dit kan anders best een hoop gezeur opleveren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door krekwakwol »

Je zou ook een bezoek aan de Caravana in Leeuwarden kunnen overwegen, hier staan ook meerdere camperbouwers en een leuk dagje uit.
Van 24 t/m 28 januari.
Hieronder de deelnemerslijst.
https://caravana.eu/bezoeken/deelnemers ... lattegrond
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door marrcel »

Hier een austops bij campr. Doet nu ook de rdw
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou je keuze voor een hefdak niet laten afhangen van de locatie maar van de kwaliteit.
Het werk van die jongens(Attrion) heb ik nu 3x mogen aanschouwen en voor mij was het you get what you've paid for.

Wat is je budget?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2024
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Adres voor inbouw hefdak gezocht in Noordholland

Bericht door chv »

Multivan Generation schreef: 30 jan 2024, 13:49 Ik zou je keuze voor een hefdak niet laten afhangen van de locatie maar van de kwaliteit.
Het werk van die jongens(Attrion) heb ik nu 3x mogen aanschouwen en voor mij was het you get what you've paid for.
Helemaal met Peter eens!

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie