Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California start niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
California_coach
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2022, 19:29

T4 California start niet meer

Bericht door California_coach »

Hallo allemaal, even een vraagje: wij hebben sinds twee jaar een T4 California 2.5TDI van 2000. Tot nu toe heeft deze ons nog nooit in de steek gelaten, behalve dan dat hij een beetje koelvloeistof lekt, maar daar heb ik reeds een afspraak voor bij de garage.
Maar gisteren kwam mijn vrouw er mee van haar werk en wou ze hem starten maar hij viel gelijk stil. Ze vertelde dat de bus in de ochtend ook twee keer heel erg kort even hoog in de toeren ging tijdens het rijden. Maar nu start de bus dus niet meer. Ik hoor de motor “hikken” maar hij slaat niet door. Ben zelf niet zo technisch en mijn vaste garagist heeft pas binnen twee weken een plekje vrij.
Natuurlijk ben ik nogal bezorgd over de kosten.
Heeft iemand aan de hand van de symptomen een idee wat het zou kunnen zijn?
Bedankt alvast!
JacoMeerveld
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2021, 09:45

Re: T4 California start niet meer

Bericht door JacoMeerveld »

Hello ,

Ja, dat kan van alles zijn...
Van verkeerde timing tot brandstofprobleem.

Draait de startmotor gewoon prettig rond, zoals je gewend bent? Of is de accu zwak.

Gezien je verhaal zou ik zeker het brandstoffilter en luchtfilter vervangen.

Je kunt ook een keer proberen te starten met remmenreiniger of andere starthulp; het beste is om die na de turbo in te spuiten.

Soms help het om de bus te slepen/duwen en dan te starten door de koppeling op te laten komen in z'n 2; dat geeft meer kracht dan een startmotor..

Verder zijn er sensoren die helpend (of bij storing tegenwerkend) kunnen zijn.

Mocht je zelf niet te technisch zijn, dan is een belletje met de wegenwacht ook helpend. Of iemand vanuit dit forum


In welke regio is hulp nodig?
Helder
Jaco

soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Plaats reactie