Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Na domme aktie geen CV meer

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Na domme aktie geen CV meer

Bericht door marko t5 114 »

Tja, ik durf het haast niet te zeggen: Omdat mijn oplader af en toe geen kontakt had, wilde ik de pinnetjes in de sigarettenaansteker even wat bijbuigen met mijn sleutel..... :bonk Goed, zekering knalde er uit :bonk
Met het plaatsen van een nieuwe zekering deed alles het weer, totdat ik hem op slot wilde zetten met de knopjes op de sleutel. Geen resultaat. :ie Ik dacht meteen dat het komt door de knal die ik mijn sleutel heb gegeven, maar met de tweede sleutel doet 'ie het ook niet! Bovendien, als ik de deur met de sleutel sluit, gaan de overige knopjes ook niet mee naar beneden. Ik moet alles handmatig dicht doen. :nuts Dat voelt erg 1976... Ook de knop op het portier, bij de raamschakelaars doet het niet meer. :groteogen
Maar nu de vraag: Ik heb alle zekeringen bekeken, ook in het vooronder (omdat de beschrijving op die kl*te kaartjes wel erg onduidelijk is) en alles is heel. Maar geen CV meer. Helpt het om de accuklem los te halen en daardoor te resetten? Zo ja, welke pool moet los? de plus of min? Of moet ik naar de dealer om de sleutels opnieuw in te lezen? Wie weet raad? Ik baal als een stekker, vooral omdat ik het waarschijnlijk zelf heb veroorzaakt. :bonk :bonk
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door olle griese »

Volgens mijn heb je ergens een piekspanning veroorzaakt en daar kan canbus erg slecht tegen.
Ik zou hem even uit laten lezen bij de dealer.
Maar ik zou idd eerst proberen om 10 minuten de accu los te koppelen.
Maakt niet zoveel uit, plus of min maar voor de zekerheid zou ik de plus los halen.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door Schildertje »

Als je nog garantie hebt zou ik gewoon naar de dealer gaan en melden dat je cv het niet eer doet ! In ieder geval niet melden wat je gedaan hebt :knipoog
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door marko t5 114 »

@ olle: Helaas heeft het loskoppelen van de accu geen effect gehad. (wel op mijn klokje :gekte )

@ schildertje: Hij is al 3,5 jaar oud: zelfs het gedoe met mijn 6e versnelling (die nog niet gerepareerd is) is volgens mijn garage geen coulance-geval meer. :muur

Morgen maar naar de garage en alles netjes melden: Zoals het nu is kan het ook niet blijven.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door olle griese »

Niet alleen je klokje, je dagteller ook denk ik, maar jammer dat het niet heeft gewerkt.
Zal idd wel niks anders op zitten dan met de billen bloot naar de garage
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door Mixed Emotions »

Heb je de massa leidingen al eens nagelopen.
Misschien heeft de sluiting ergens bij een minder massacontact even liggen spetteren en is het contact naar massa helemaal weg.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door marko t5 114 »

Tja Cirilo, ik weet niet waar de massakabels lopen. Als je informatie hebt, hou ik me aanbevolen! :nuts
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Na domme aktie geen CV meer

Bericht door appie »

vast nog ergens een zekering stuk, stuk voor er uit halen en doormeten
Neemt de bus!
Plaats reactie