Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptunning 174pk

vragen over de T5
Plaats reactie
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

chiptunning 174pk

Bericht door kurt »

hallo

Ik heb een multivan 174 pk die ik wil chiptunnen maar werd me door vw dealer afgeraden, omdat de t5 fe nerveus zou worden in eerste versnelling en vooral met nat weer zou die veel gaan spinnen .
Dus aan de heren die een 174pk hebben en die de t5 gechipt hebben hoevere is het waar en wat is jullie ervaring ermee het is een hand geschakelde versie



KURT
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10823
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Een vriend van me heeft met zijn T5 174PK origineel , (niet gechipt ) op de vermogentestbank al 192PK ... Hij rijd verder met 20 inch velgen erop , en hij heeft er geen probleem mee om met doorspinnende banden te vertrekken , dus waarom nog chippen ? Een standaard "174PK" is dan toch al voldoende ?
ermar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2007, 23:22

Bericht door ermar »

Wil ik gelijk even vragen of er op dit forum 174 pk'ers zijn getuned door Tunex.(http://www.tunex.nl)
Goedkope tuning(géén powerbox maar chiptuning)
Klinkt namelijk te mooi om waar te zijn: €250
Ik krijg bij zulke prijzen een beetje argwaan............
Bvd voor jullie antwoorden
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

174(200) pk automaat: bij nat wegdek wegrijden, spinnen als een dolle.
Banden laten sipen: helpt flink maar is zeker nog lang niet weg.
Pirelli Scorpion STR 235/17

Moet bij optrekken altijd voorzichtig gas geven, als de tractioncontrol ingrijpt geeft ie klappen alsof de hele aandrijving er onder uit komt.
Zet soms de tc even uit omdat ie dan "normaal" doorspint.

Heb het al meer gezegd: als er een 4wd automaat uikomt koop ik 'm.

Groeten van Guus
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Heb een Multivan 174 pk die door de dealer is gechipt naar 195 pk. (Abt). In mijn instructieboekje staat een stempel van de dealer met daarin het nummer van het regelapparaat. De bus rijdt ongeveer rond de 200 km per uur (teller). Het klopt, dat hij nerveus is in de eerste versnelling. Je moet voorzichtig gas geven, daar je anders hoog in de toeren raakt. Verder rij ik normaak erg rustig met de auto, het is leuk dat je weet voldoende vermogentge hebben om een snelle jongen eens af te troefen. Verder trek ik een zware Fendt caravan en is extra vermogen welkom, waarbij ik wil aantekenen dat een originele 174 pk voor dit doel ook voldoende vermogen heeft.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: chiptunning 174pk

Bericht door vaniac »

kurt schreef:hallo

Ik heb een multivan 174 pk die ik wil chiptunnen maar werd me door vw dealer afgeraden, omdat de t5 fe nerveus zou worden in eerste versnelling en vooral met nat weer zou die veel gaan spinnen .
Dus aan de heren die een 174pk hebben en die de t5 gechipt hebben hoevere is het waar en wat is jullie ervaring ermee het is een hand geschakelde versie



KURT

Ik zou me niet druk maken over de eerste versnelling. Die is er alleen om de wagen aan het rollen te krijgen. Optrekken doe je vervolgens met de tweede en de hogere versnellingen. Zeker als je motor gechipt is gaat dit perfect.
Met andere woorden: bij het optrekken zo snel mogelijk in de tweede versnelling schakelen en dan gas geven...............................
Plaats reactie