Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

Omdat mijn T5 van 8-2008 is moet deze nu langzaam naar de apk.
Prioriteit heeft dat dimlicht (Xenon) blijft branden als grootlicht aan gaat.
De duitse brief die ik 2 berichtjes terug heb gehad kan ik niets mee.

Misschien gewoon een lichtschakelaar van een multivan erin ?

Ik zal ook eens ABC in Schiedam vragen of ze weten hoe dit moet.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

Zusatz- Montageanleitung
Bi-XENON-Scheinwerfer für VW T5 Shuttle / Transporter / Kastenwagen
Stückliste
1 Stück Kabelleitung gelb 1,5gmm, 550mm lang, mit Kontakthülse
1 Stück Einschneid-Kabelverbinder blau
Bei allen VW T5, die nicht ab Werk mit dem Multivan-Doppelscheinwerfer
ausgerüstet sind, muß beim Einbau der projektzwo-Bi-Xenon-Scheinwerfer folgende
zusätzliche Kabelverbindung gelegt werden, um die Simultanschaltung von Abblend-
und Fernlicht zu erreichen:
1. Armaturenbrettverkleidung links der Lenksäule und oberhalb der Pedale entfernen,
um den Kabelbaum an der Lenksäule zu erreichen.
2. Gelb/grüne Leitung aus dem Kabelbaum freilegen (siehe Bild) und mit dem
stumpfen Ende der beiliegenden gelben Kabel/eitung verbinden. Hierzu beiliegenden
Einschneidverbinder verwenden oder Verbindung löten und anschließend isolieren.
.3. Lichtschalter ausbauen. Entriegelung erfolgt durch Drücken und gleichzeitiges
Drehen in Standlicht-Position.
4. Lichtschalter vom aufgesteckten Kontaktgehäuse abziehen
5. Zweites Ende der gelben Leitung mit der Kontakthülse in das Kontaktgehäuse des
Lichtschalters auf Steckplatz 7 einschieben (siehe Bild).
6. Kontaktgehäuse und Lichtschalter verbinden, Schalter und Verkleidungen wieder
montieren.
7. Funktion des Scheinwerfers überprüfen:
Schallterstellung Funktion
Standlicht Standlicht
Abblendlicht Xenon-Abblendlicht
Fernlicht Xenon-Fernlicht + H7-Fernlicht
"0" + Lichthupe H7-Fernlicht
Abblendlicht + Lichthupe Xenon-Fernlicht + H7-Fernlicht
Achtung:
Dieses Dokument entspricht der Projektzwo-Montageanleitung und soll dem interessierten
Kunden als Information über den Aufwand dienen. Alle Teile sind über Projektzwo zu beziehen.
Auf Vollständigkeit und Richtigkeit übernehme ich keine Gewähr.

-------------------------------------------------------

\
Armaturenbrettverkleidung ???? geen idee wat dit moet zijn, snap sowieso nix van dat tech. duits.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 21 jun 2013, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door jacobsentertainment476 »

robertTREBOR schreef: Armaturenbrettverkleidung ???? geen idee wat dit moet zijn, snap sowieso nix van dat duits, klote taal van nix.
Dat is de/het dashboard bekleding :ie :muur ze weten het mooier te laten klinken dan het is.

De inbouw beschrijving is voor een project zwo koplamp :muur zoals ik zij, zal morgen ff voor je in de schema's duiken :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door jacobsentertainment476 »

Duurde even Robert, maar zat even te zoeken voor je, Ik ben er vanuit gegaan dat jij in het bezit bent van een T5 transporter met een AXE motor, in je onderschrift staat dat je deze gekocht hebt in 2008, en las ergens dat deze toen al 24 maanden oud was. Kom ik dus op bouwjaar 2006 :bonk

Het schema voor desbetreffende motor, want je hebt denk ik het liefst een geschakelde plus in de motor ruimte, zonder het accu huis te slopen (demonteren) :ie
pdf file

Hier vindt je op de eerste pagina al een plus las D101 Met zwart gele draad, deze komt van J317 "Terminal 30 voltage supply relay" Deze stuurt dus een plus naar onder andere je van control unit J293. Dit is een 1,5mm² draad zwart geel. En heeft dus zodra de auto op contact staat een plus via eerder genoemd relais.
De stekker van je van control unit kun je aan de chassis balk vinden net voor je brandstof filter en naast je accu bak. min of meer een beetje onder je koelvloeistof tankje.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt Robert, en vragen hoor ik wel joh.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:Duurde even Robert, maar zat even te zoeken voor je, Ik ben er vanuit gegaan dat jij in het bezit bent van een T5 transporter met een AXE motor, in je onderschrift staat dat je deze gekocht hebt in 2008, en las ergens dat deze toen al 24 maanden oud was. Kom ik dus op bouwjaar 2006 :bonk

Het schema voor desbetreffende motor, want je hebt denk ik het liefst een geschakelde plus in de motor ruimte, zonder het accu huis te slopen (demonteren) :ie
pdf file

Hier vindt je op de eerste pagina al een plus las D101 Met zwart gele draad, deze komt van J317 "Terminal 30 voltage supply relay" Deze stuurt dus een plus naar onder andere je van control unit J293. Dit is een 1,5mm² draad zwart geel. En heeft dus zodra de auto op contact staat een plus via eerder genoemd relais.
De stekker van je van control unit kun je aan de chassis balk vinden net voor je brandstof filter en naast je accu bak. min of meer een beetje onder je koelvloeistof tankje.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt Robert, en vragen hoor ik wel joh.
============== hugh ? er staat toch duidelijk bouwjaar 8-2008 gekocht 8-2010 ?
maar hardstikke bedankt voor de info ik ga ermee aan de slag. prettig weekend !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door jacobsentertainment476 »

Hoi Robert, 2006/2008 is mijn vergissing.
Het schema even snel vergeleken, maar is met de zelfde plus las D101 en met de zelfde kleuren. Dus je kunt zoals ik al zij op je fan control unit dus een draad vinden. Zet er voor je eigen zekerheid even een zwevende zekering tussen, bether safe than sorry :ie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door rinus »

Om de dimlichten te laten branden bij grootlicht moet je het schema ff volgen.
Het is duits en ik snap er zelf ook niet veel van maar als je de bekleding van om het stuur weg haalt.
Moet je daar een draad door verbinden maar is voor mij ook al weer 8 jaar geleden toen ik het deed.
Misschien ff vertalen en anders zijn er misschien wel andere wjwers die het kunnen vertalen of weten.
Dit was toen veel aan de orde omdat iedereen multivan lampen in transporters zetten.

Mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door rinus »

. Dashboard paneel verwijderen links van de stuurkolom, boven de pedalen.om de kabelboom op de stuurkolom.2. Geel/groene draad van de kabelboom onthullen (zie afbeelding) en met deverbinding maken met het botte uiteinde van de meegeleverde gele kabel/voorbereiding. Dit te doen, deMet behulp van insnijding verbindingslijnen of soldeer verbinding en vervolgens isolaat.. Zwellen 3. lichtschakelaar. Ontsluiten wordt gedaan door op te drukken en op hetzelfde momentDraaien in parking lichte positie.4. Lichtschakelaar van de bijgevoegde contactpersoon huisvesting pull off5. Tweede uiteinde van de gele kabel met de contact mouw in de contact behuizing van deDuw de lichtschakelaar op sleuf 7 (zie afbeelding).6. Contact huisvesting en licht schakelen opnieuw verbinding maken met schakelaars en panelenMount.7. Functie van de herziening van het koplicht:Schallterstellung functieParkeren lichten parking lichtDimlicht Xenon dimlicht.

Dit krijg ik als ik het vertaal misschien dat het nu wat duidelijker is. :gekte :gekte

Mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door drikje »

robertTREBOR schreef:
jayvw schreef:ik heb deze week ook depo's geplaatst, wel de zwarte versie. Ik heb echter geen enkel spiegeltje ofzo gedemonteerd en heb mooi lichtbeeld, ook niet verblindend voor anderen ofzo..... Ben zeer tevreden :yes
Bij mij zit er wel gewone halogeen in, maar dit is voor mij zeker voldoende licht hoor misschien maakt dat spiegeltje meer verschil met xenon
Ook bij halogeen is het foute strooilicht aanwezig, alleen in mindere mate.
Ben zelf APK keurmeester geweest en weet zeker dat je er NIET mee door de keuring kan komen.
Tenzij de keurmeester loopt te snurken, dan moet je gewoon geluk hebben.


:wjw Hallo , dus als ik het goed begrijp is het nodig om het plaatje er uit te halen..
Heb er ook net Depo Angel Eyes in zitten met gewoon de H7 ,maar vind het minder licht geven dan mijn Multivan :bonk koplampen
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door erik T5 371 »

We zijn inmiddels een goed jaar verder. Nu ben ik eens benieuwd hoe de Depo's bij diegene bevallen die ze ingebouwd hebben. :wjw

Heb namelijk vorige week een T5 uit 2009 T-Edition erbij gekocht, en de reflectoren van de Multivan koplampen zijn hiervan ook ingebrand :muur ... Ben aan het overwegen om deze te vervangen door de Depo's van Carfantasy Angel-eyes chroom. Tevens wil ik dan ook leds in mistlampen plaatsen.

Kunnen jullie mij ook advies geven over welke Xenon set ik hiervoor het beste kan nemen?

Bij voorbaat dank!

Erik T5 371 :T54LIFE
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door jacobsentertainment476 »

Op zich was ik tevreden met de DEPO lampen, alleen vond de hoeveelheid licht een beetje matig bij groot licht en wou toch graag over naar BI-xenon. En heb ondertussen nu BI-xenon ingebouwd. De DEPO lampen liggen op zolder voor het geval een hert weer mijn auto wil aanpassen :bonk
DSC_1203-2.jpg
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door freek »

wat voor merk bi-xenon lampen heb je er nu in zitten? En wat kosten die ongeveer? Ik vind die Projekt Zwo lampen echt krankzinnig duur
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie