Mooi suf, plaats ik de verkeerde foto, deze wilde ik dus nog plaatsen.
Het "raam" wat je ziet is gaas er zit een flap bij die je vast zet op de klittenband rand rondom. Ik zal er morgen even een fotootje van maken. Het kurk wat ik voor de vloer heb gekocht is het zelfde als Sieds de Viking in zijn bus heeft geplakt, hoop dat het goed lukt.
De helft van de vloer zit er nu in. Tussen het smeren van de contactlijm en het geheel transparant worden (indrogen) hiervan zit wel 3 uur dus morgenochtend de andere helft inlijmen en morgenmiddag plakken.
Toen de leverancier van de kurk en de lijm maar even gebeld hoelang ik moest wachten met lakken na het plakken. Het antwoord was "kan gelijk gelakt worden want u heeft contactlijm gebruikt en die is al gedroogd". Dus de eerste laklaag zit er op.
Wat nu al prettig in het gebruik is de werkende ingebouwde led verlichting, voldoende licht op standje 3 en de 10 watt lamp boven de aanrecht locatie geeft ook lekker veel licht. De hoogste stand is dan misschien niet gezellig maar wel heel prettig met werken.
Morgen weer verder.
Ik heb lang nagedacht over dat randje en heb enige tijd geleden besloten om het simpel te houden. Het wordt gewoon een traptrede profiel met een verticale strip er onder. Waar ik wel veel tijd en moeite in heb gestoken is in het waterdicht maken van vloer, overal goed gekit zodat er geen water onder kan komen.
Net de vloer voor de tweede keer gelakt, dit gaat zo nog even door, moet 4 keer als ik het goed heb gelezen.
Groeten,
Weer een stukje verder. Aluminium profieltjes geplaats en ook de rechtsachter kast en portapoti box staan. In de kast opberg mogelijkheid gemaakt voor kleinere zaken. De verlichting in de kast is nu al handig.
En zoals al eerder geschreven, overal zit rubber tussen of onder als anti piep en kraak.
Het is bosbes blauw en kiezel grijs, beide kleuren van de Karwei, en het gemêleerde sloophout plafond natuurlijk. Voor de definitieve bekledings kleur van de kussen en gordijntjes heb ik nog geen idee, eerst maar eens proberen of het allemaal bevalt zoals het verzonnen is.
Weer wat verder. Ik moest nog een langere kabel hebben voor de thermostaat van de geplande kachel. Deze kabel moest achter het keukentje langs dus die had ik echt nodig.
De tafel kan op binnen op 2 plaatsen gebruikt worden.
Buiten kan ook nog, maar dat moet ik nog maken. Klaar voor vandaag, ik ga mijn tas pakken, morgen weer vroeg weg voor mijn werk.
Nog even dan. Ik heb een Planar 4Kw hete lucht verwarmer gekocht, uit Rusland. Ik denk dat als er daar een half miljard mensen boven de poolcirkel wonen ze ook wel verstand van/ervaring met, kachels hebben.
Hier komt de kachel. Veel positieve dingen gelezen over dit merk en zeer aantrekkelijk geprijsd. Wordt vervolgd.
Dank je wel, en Je bent handig! Veel van jou handigheden of ideeën hebben mij stof tot nadenken gegeven om tot mijn eigen keuzes en/of gedachtes te komen. Dit maakt een forum zoals dit zo leuk, lees, deel, bekritiseer, vraag, doe, negeer, ervaar, doe verkeerd, leer en zo nog heel veel meer, maar het belangrijkste is, accepteer elkaars keuzes en ideeën en inderdaad....doe er je voordeel mee, maar vooral, help elkaar!
Ziet er zeer strak uit, super
Vakwerk
En die Planar kachels zijn zeer goed en ook betaalbaar.
Wim & Ineke en Arjan & Kristel hebben deze ook ingebouwd en zijn er zeer tevreden over
Staat / stond ook op mijn wenslijstje