Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Westfalia onderdelen

vragen over de T4
VWDion
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2009, 00:42

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door VWDion »

Hallo heren,

Ik was vorig jaar een beetje te lui om te zoeken :nuts en heb het afdichtingsrubber rondom het dak gewoon bij de VW-dealer besteld.
Het koste toen € 87,10 bruto ex btw. :knipoog :knipoog :knipoog
Het bestelnummer is 701 070 735 J.

Had het binnen een dag binnen, en natuurlijk orgineel!!!!!!

VWDion.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door chv »

Dan is Poptop in elk geval 19,5% goedkoper wat daar is het 89,95 met BTW. (en bij VW was het de prijs van een jaar geleden)
Update: Of moet ik zeggen: Was Poptop goedkoper want vandaag staat het rubber er niet meer op. Toch eens bellen)

Toch blijf ik nog steeds benieuwd naar de prijs van zo'n 50 meter rol....
mt vrndlk grt

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door André »

. . . . . ik zal morgen op het werk even naar ze bellen en dat posten.

Het rubber wat er bij mij nu op zit niet gelast o.i.d. maar gewoon netjes aan elkaar gesloten maar ik heb geen idee of dat origineel is.
Is het juiste rubber het rubber van pagina 49 rechts onderaan ?

André
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door André »

. . . ben even aan het bellen geweest, de profielen die zij aanbieden zijn iets anders in het formaat.
één rubber is kwa maten net zoals de ena rechtse op pagina 49 kost 7,85/meter - 10% ex op rollen van 50 meter. een ander rubber is meer in de vorm van een trapezium, dus met een recht afdichtvlak ipv rond afdichtvlak kost 7,85/meter -20% ex ook op rollen van 50 meter.
Moet alleen even zeker zijn wat het kortingspercentage is omdat ik privé niet bij hen op rekening kan kopen.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om wat plaatjes e.d. hier te plaatsen anders had ik het wel even gedaan.
Donderdag wat meer tijd om verder te zoeken naar een andere leverancier.

André
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door chv »

Hai Andre,

Goed dat je het zo enthousiast oppakt, maar:
qua prijzen moeten we ons misschien afvragen of het wel echt interessant kan worden:
7,85 min 10% korting per meter komt bij 10 meter p p simpel gezegd neer op 78,85 plus 9% (10% korting en 19,5% BTW er weer bij) is ongeveer 86 euro.
7,85 min 20% per meter waar dan weer 19% BTW bij komt is dan 78,85 euro.
En dan hebben we moeilijk moeten doen om het op iemandsbedrijfsaccount te kopen, plus alle heisa van voorschieten, transportkosten etc. die er nog bijkomt.
Bovendien is het voor mij alleen interessant is als het exact hetzelfde rubber is als origineel.
Dus ik ben geneigd te gaan denken dat Patrick ('Pluuke') gelijk had met zijn opmerking dat die poptop prijs niet zo slecht is.
(Overigens staat het item hefdakrubber voor T4 voor 89,95 wel nog steeds op de site van poptopshop.nl itt wat ik in vorige reactie vermeldde.)
Maar als je andere prijzen krijgt hou ik me nog steeds aanbevolen, mij dakrubber moet niet op stel en sprong vervangen worden.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door Multivan Generation »

@ CHV,
ik had even grof geschat voor een voorbeeld he. :knipoog
Het dak is (wat fijner uitgerekend) 3 meter lang en 1,35 breed, maakt rondom een lengte van 6 + 2,70 = 8,70 meter..

Dus qua prijs maakt dat natuurlijk ook uit...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door chv »

Hai Peter,

Ik was ervanuit gegaan dat om voordeling uit te zijn je zon hele rol van 50 meter moest aanschaffen.
En dat dan delen met z'n 5-en, in dat geval zit je hoe dan ook met een stuk van 10 meter. Vandaar.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door Multivan Generation »

idd
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door André »

:knipoog zo zie je maar weer dat even de boel onderzoeken de moeite waard is om vast te stellen wat nu het voordeligst is.
Een rol lijkt in eerste instantie dus goedkoop maar als je het totaal bekijkt en rekening houdt dat het in Alkmaar afgehaald moet worden, misschien toch wat gezeur met de rekening en wie weet wat er nog meer bij komt kijken.
Dus origineel of bij PopTop is misschien dan toch het beste alternatief.

Heb vandaag even naar mijn rubber gekeken en ik moet zeggen dat het lijkt dat het klem gedeelte naast het "bolle" gedeelte zit en er niet recht onder zoals ik er van uit gegaan was ?! :ie
Misschien maakt het wel niets uit en zit er bij mij wel geen origineel rubber meer omheen :groteogen alles is mogelijk op dit punt.
Zal in de komende tijd wel even bij PopTop kijken of een orriginele kopen.

Die adverteerder op e-bay heeft het rubber trouwens dat rubber niet !

:werkaanT4 André
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door chv »

Inderdaad Andre, wel blij dat het nu goed is uitgezocht want achteraf horen dat er een veel goedkopere oplossing was heb ik altijd een bloedhekel aan.:-)
Ik heb ook nog even op http://www.vwbusshop.de (die heeeeeel veel originele Westfalia voor alle typen vw-busjes heeft) maar die verkoopt het niet. Wel apart want ik had begrepen dat PopTop zijn spullen daar betrekt. Maar het dakrubber dus kennelijk niet.
Succes met de verbouwing

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door pluuke »

André schreef:Heb vandaag even naar mijn rubber gekeken en ik moet zeggen dat het lijkt dat het klem gedeelte naast het "bolle" gedeelte zit en er niet recht onder zoals ik er van uit gegaan was ?!
Het originele rubber heeft het er ook naast zitten, niet eronder.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door Multivan Generation »

bij mij ook er iets naast en niet er onder..

enne een groepsinkoop bij poptop,
zouden we dan geen korting kunnen bedingen als er meteen 5 besteld en geleverd worden? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door chv »

Goed idee Peter,
Maar wie zijn die vijf? Totnogtoe kom ik tot 4 (Peter Multivan, Charles CHV, Niek Beach' 97 en Andre) Of is Patrick (Pluuke) ook geinteresseerd?
Ik zal morgen in elk geval eens bellen met de Poptops of ze aan groepskorting doen en zo ja hoeveel.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door André »

Charles,

Strak plan ! :yes houd ons maar op de hoogte en het is inderdaad goed dat we het even uitzoeken waar we het beste de spullen kunnen krijgen.

André
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Westfalia onderdelen

Bericht door pluuke »

Sorry guys, mijn rubber is nog :toppie
Dus doe dit keer niet mee...(projectje ombouw Westfaliahefdak is al duur genoeg :ie whaaa)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie