Goh net proefgereden, nadat ik een andere computer opgestuurd heb gekregen.
Allereerst wat is er aangepast?
een 88 pk computer aangepast op 102 pk verstuivers,
rekening houdende ook met een andere weerstandswaarde van de verstuivernaald hoogte sensor,
Grote interkoeler,
sportuitlaat etc..
Johan heeft een proefversie geschreven om mij er eens mee te laten rijden om te testen.
En hij heeft echt goed werk gedaan
De basis setup zo als hij hem geprogrammeerd heeft zit erg dicht aan, tegen hetgeen ik voor ogen had
Nog wat kleine nuance verschillen, maar daar wordt aan gewerkt..
Ik ben nu al erg tevreden en dat wordt alleen nog maar meer
Wat wel griezelig is, is dat ik er een half uurtje mee rondgereden heb, en dat ik zowat op de toerentallen nauwkeurig precies kan uitleggen wat ik voel,
wat er gebeurd, en hoe ik het in gedachten had..Gaspedaal respons mag iets feller, maar deze setup is al een kwaliteits stukje werk van Johan hoor...
Dus wordt vervolgd, maar dat zal ik niet meer melden...
Conclusie: 102 pk verstuivers in een 88 pk plaatsen gaat prima.
Wat moet er aangepast worden?
Verstuiver met de naaldhoogte sensor van een 102 pk is iets hoger, dus moet de verstuiver leiding aangepast worden.
Stationair moet het aangepast worden(software), voor rustige motorloop.
Weerstandswaarde van de verstuiver met de naaldhoogte sensor moet verdisconteerd worden in de software.
Met de standaard software in de motorcomputer moet je het niet doen!
Er MOET een software aanpassing plaatsvinden... Anders loopt het niet lekker, en heb je een rokende auto.
Na de plaatsing van de 102 pk verstuivers is hetvoor een 88 pk zo kenmerkende blauwe roken, net na het starten geheel verdwenen
Dus dat wordt wel degelijk veroorzaakt door de verstuivers..
Maar of diegene die uit mijn bus kwamen nu 2-traps waren of 1 trap, daar ben ik nog niet achter...

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...