Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kilometerheffing
Re: Kilometerheffing
hallo
ik heb enige tijd geleden toen de roetfilter verplicht wilden stellen mij aangemeld
kreeg als reaktie dat voor mijn T4 2.4D 1993 geen filter leverbaar is en zodoende niet in aanmerking kom voor de subsidie regeling
dus nu zal ik de volle pond gaan betalen?
gr.ruud
ik heb enige tijd geleden toen de roetfilter verplicht wilden stellen mij aangemeld
kreeg als reaktie dat voor mijn T4 2.4D 1993 geen filter leverbaar is en zodoende niet in aanmerking kom voor de subsidie regeling
dus nu zal ik de volle pond gaan betalen?
gr.ruud
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Re: Kilometerheffing
zelfs de T4 California 102 pk TDI van 2000 kan niet geleverd worden met roetfilter
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: Kilometerheffing
Ik krijg voor 40 kilometer per dag dus 200 kilometer inde week nog net geen 12 euro!!! PER MAAND!!Multivan Generation schreef:15 cent per kilometer.
Mijn vrouw rijdt 200 km per week met de bus.
Is dus 30 euro per week.
Is 120 euro per maand.
Ze krijgt aan reiskostenvergoeding 150 per maand..
We zitten dus niet zo slecht...
Ik wordt er dus niet echt vrolijk van!!

Re: Moet er ook aan geloven.....
m.c van den berg schreef:Als ik die tabellen goed door kijkt, moet je ook voor in het buitenland betalenals je daar rijd.
Val dat niet onder het stelen. dat is voormijn begrip (km prijs) voor het land waar je rondrijd .
STEEL NIET ;WAND DE OVERHEID WENS GEEN CONCERENTIE
Ik kan me niet voorstellen dat je die kilometers die je in het buitenland rijdt
zou moeten betalen aan de Nederlandse overheid
In Frankrijk betaal je op de autoweg al tol, In Polen betaal je tol op de autoweg
in Duitsland gaat dat ook geen jaren meer duren (de vrachtwagens betalen het al lang)
dus dan zou je die kilometers dubbel betalen
dat zou echt waanzin zijn!!! en ik denk dat dit met de Eu regelgeving ook niet kan.
Op zich heb ik eigenlijk niet zo veel tegen die kilometerheffing
al is het wel zeer vervelend voor diegene die net geinvesteerd hebben om in de camper regeling te komen en die camper toch als dagelijkse auto gebruiken.
we rijden eigenlijk vrij weinig tov het bedrag wat we aan houderschapsbelasting betalen
We rijden Graag een T4 ook is die voor een gezin van 6 personen een zeer geschikte wagen
en ik heb een hekel aan benzine motoren (weinig toeren = geen trekkracht)
ik hoop alleen dat het niet net als in Duitsland met de vrachtwagens
een verkapte sloop"aanmoediging" is voor voertuigen die technisch nog perfect zijn
en jaren mee kunnen, maar ik vrees dat het wel zo zal zijn.
in de zin van de autoindustrie onder het zgn excuus van milieu dat oudere voertuigen best wel vervangen mogen worden voor een nieuw exemplaar
en vandaar dat je voor een euro 5 vrachtwagen ongeveer de helft van de kilometerheffing betaald
wat je voor een euro 2 betaald
en je met de Euro 2 verbannen wordt in steeds meer steden.
dus je wordt gedwongen om je wagen te verkopen naar een afrikaans land of te slopen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Kilometerheffing
nadeel van onderscheid tussen nederlandse en buitenlandse kilometers is dat het kastje in je auto dus naast de kilometers OOK moet registreren WAAR je bent (GPS-verbinding) en de bigbrother-theorie weer de kop op steekt, de overheid weet dan dus waar en wanneer je auto is en was. Lijkt mij inbreuk op je privacy (en daar wordt dan weer van gezegd dat emt die info alleen bekeken wordt of je voor die km's moet betalen)
Als dit systeem europeesch ingevoerd wordt zou je dus gewoon alle km's die je rijdt in je eigen land moeten betalen, jouw nederlandse kilometers in het buitenland worden in nederland afgerekend, mijn duitste kilometers in (oa) nederland reken ik in duitsland af. Op die manier hoeft het kastje alleen maar te tellen hoeveel kilometers het voertuig afgelegd heeft. en wordt er geen verdere informatie bijgehouden over hoe en wat het voertuig doet.
Duurder wordt het sowieso. al zou door de kilometerheffing een eind komen aan de houderschapsbelasting en aan de BPM.... aanschaf wordt goedkoper, je betaald alleen per kilometer meer. Aanmoediging om minder te rijden en zo kosten te besparen.....
Nou nog een verzekering op persoon ipv op voertuig en je kunt meerdere auto's rijden voor het zelfde geld als dat je alles met één auto doet.
Als dit systeem europeesch ingevoerd wordt zou je dus gewoon alle km's die je rijdt in je eigen land moeten betalen, jouw nederlandse kilometers in het buitenland worden in nederland afgerekend, mijn duitste kilometers in (oa) nederland reken ik in duitsland af. Op die manier hoeft het kastje alleen maar te tellen hoeveel kilometers het voertuig afgelegd heeft. en wordt er geen verdere informatie bijgehouden over hoe en wat het voertuig doet.
Duurder wordt het sowieso. al zou door de kilometerheffing een eind komen aan de houderschapsbelasting en aan de BPM.... aanschaf wordt goedkoper, je betaald alleen per kilometer meer. Aanmoediging om minder te rijden en zo kosten te besparen.....
Nou nog een verzekering op persoon ipv op voertuig en je kunt meerdere auto's rijden voor het zelfde geld als dat je alles met één auto doet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Kilometerheffing
[quote="Roger B."]nadeel van onderscheid tussen nederlandse en buitenlandse kilometers is dat het kastje in je auto dus naast de kilometers OOK moet registreren WAAR je bent (GPS-verbinding)
Dit onderscheid moet zowieso worden gemaakt, daar men bijv in Polen en Frankrijk
een ander tol systeem hebben, met betaalkassa's
en het kilometertarief voor welke auto dat krijgen ze nooit op een lijn
en als bijv in polen het kilometertarief 1/4 van hier zou zijn dan is het niet terecht als je
toch het nederlandse tarief zou moeten betalen.
de bedoeling is dat voor het gebruik van de weg waarop gereden wordt moet worden betaald
zo zit het ook met de LKW mout in Duitsland
en belastingen worden niet europees geheven maar is een zaak van de individuele lidstaten.
Met de Duitse autobahn mout voor de LKW weten hun ook precies waar je geweest bent,
als je gsm aan staat ook, mijn baas heeft in elke vrachtwagen een transics en een beeldscherm met blokjes waarop staat of je aan het laden lossen enz bent en op de landkaart waar je je bevind die zelfs ziet of je de aanhanger er aan of niet hebt privacy bestaat niet meer.
je zou er dan over kunnen denken om er een klein oud gebakje bij te kopen op benzine
voor die ritjes waarvoor je niet persee de T4 nodig hebt, onder het motto als die niet rijdt
kost die alleen de verzekering en het onderhoud en de afschrijving is niet meer groot
want een T4 is in 2012 "oud"
nu kost die 116 euro per maand =1392 euro/jaar aan houderschapsbelasting of die rijdt of niet.
Dit onderscheid moet zowieso worden gemaakt, daar men bijv in Polen en Frankrijk
een ander tol systeem hebben, met betaalkassa's
en het kilometertarief voor welke auto dat krijgen ze nooit op een lijn
en als bijv in polen het kilometertarief 1/4 van hier zou zijn dan is het niet terecht als je
toch het nederlandse tarief zou moeten betalen.
de bedoeling is dat voor het gebruik van de weg waarop gereden wordt moet worden betaald
zo zit het ook met de LKW mout in Duitsland
en belastingen worden niet europees geheven maar is een zaak van de individuele lidstaten.
Met de Duitse autobahn mout voor de LKW weten hun ook precies waar je geweest bent,
als je gsm aan staat ook, mijn baas heeft in elke vrachtwagen een transics en een beeldscherm met blokjes waarop staat of je aan het laden lossen enz bent en op de landkaart waar je je bevind die zelfs ziet of je de aanhanger er aan of niet hebt privacy bestaat niet meer.
je zou er dan over kunnen denken om er een klein oud gebakje bij te kopen op benzine
voor die ritjes waarvoor je niet persee de T4 nodig hebt, onder het motto als die niet rijdt
kost die alleen de verzekering en het onderhoud en de afschrijving is niet meer groot
want een T4 is in 2012 "oud"
nu kost die 116 euro per maand =1392 euro/jaar aan houderschapsbelasting of die rijdt of niet.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Kilometerheffing
ik vind het een vrij groot verschil of men weet waar zakelijk verkeer komt of dat men weet waar je privé komt.
dat kilometerkosten per lidstaat verschillen mag duidelijk zijn, maar nu betaal je ook hier wegenbelasting terwijl je met je T4 naar polen rijdt.... zie het verschil niet met kilometerheffing in NL afdragen voor alle kilometers die je rijdt waar dan ook (ja, oké je tankt onderweg wellicht in het buitenland)
dat kilometerkosten per lidstaat verschillen mag duidelijk zijn, maar nu betaal je ook hier wegenbelasting terwijl je met je T4 naar polen rijdt.... zie het verschil niet met kilometerheffing in NL afdragen voor alle kilometers die je rijdt waar dan ook (ja, oké je tankt onderweg wellicht in het buitenland)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Kilometerheffing
Dat bedoel ik Roger B.
privacy zit ook voordelen aan. Niet voor ons
Als je bus ineens weg is(gestolen) ,wil je die toch terug hebben.

privacy zit ook voordelen aan. Niet voor ons

Als je bus ineens weg is(gestolen) ,wil je die toch terug hebben.

Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602