Ik blijf toch bij mijn eerder vermeldde suggestie , Pieter .
Ik weet niet waar je ergens woont (indien niet te ver) , maar indien gewenst , mag je van mij wel eens een rembekrachtiger lenen om te testen op jouw auto hoor .
3.2.4 Werking van het ABS
Tijdens een ABS-regeling wordt de remvloeistofdruk naar de wielen afzonderlijk geregeld.
Afhankelijk van de wielslip wordt de remvloeistofdruk van een wielremcilinder constant
gehouden, verkleind of vergroot. Daardoor wordt het blokkeren van een wiel voorkomen.
Wanneer de ABS-computer tijdens het remmen een voor de blokkeerneiging karakteristieke
toerentalvermindering van een wiel registreert, wordt er een signaal naar de regelkleppen van
de hydraulische regelunit gezonden zodat de remdruk wordt gemoduleerd.
De remdrukmodulatie voor ieder geregeld remcircuit wordt normaal gesproken door twee
magneetkleppen uitgevoerd, een inlaatklep (in onbekrachtigde toestand geopend), en een
uitlaatklep (in onbekrachtigde toestand gesloten).
Tuurlijk mag je bellen, ik heb een PB gestuurd met mijn nr .PJJ-65535 schreef:@PAscal
Afstand: Ik woon ongeveer 45 minuten in noordwestelijke richting van Peter K, en'k werk in Bergen op Zoom aan uitsluitend Nederlands-Vlaamse projecten, samen met Vl. collega. Neehee, niet aan Schelde dossiers. ;-)
Mag ik je anders een keer bellen ?
Grtz,
Pieter.
Zal binnenkort toch eens even plaatjes schieten onder mijn bus..... Ikzelf en iemand die ik er ooit eens op wees en naar vroeg zijn van mening dat bij mijn achteras een lastafhankelijke remdrukregelaar zit, en volgens de lijst met fabriek geleverde opties had mijn auto altijd al ABS....... en toch lees ik vaak dat ABS nooit een remdrukregelaar op de achteras heeft (aangenomen dat jij dat bedoeld met remdrukverdeler zeg jij dat nu dus ook)Oskar 725 schreef: Remdruk verdelers zitten er bij ABS niet op.
Roger, heb jij ABS op je caravelle '96?Roger B. (11)61 schreef:Zal binnenkort toch eens even plaatjes schieten onder mijn bus..... Ikzelf en iemand die ik er ooit eens op wees en naar vroeg zijn van mening dat bij mijn achteras een lastafhankelijke remdrukregelaar zit, en volgens de lijst met fabriek geleverde opties had mijn auto altijd al ABS....... en toch lees ik vaak dat ABS nooit een remdrukregelaar op de achteras heeft (aangenomen dat jij dat bedoeld met remdrukverdeler zeg jij dat nu dus ook)Oskar 725 schreef: Remdruk verdelers zitten er bij ABS niet op.
Dat was toen nog een optie , vandaar dat de ene het heeft de andere niet.SCOTT schreef:Roger, heb jij ABS op je caravelle '96?Roger B. (11)61 schreef:Zal binnenkort toch eens even plaatjes schieten onder mijn bus..... Ikzelf en iemand die ik er ooit eens op wees en naar vroeg zijn van mening dat bij mijn achteras een lastafhankelijke remdrukregelaar zit, en volgens de lijst met fabriek geleverde opties had mijn auto altijd al ABS....... en toch lees ik vaak dat ABS nooit een remdrukregelaar op de achteras heeft (aangenomen dat jij dat bedoeld met remdrukverdeler zeg jij dat nu dus ook)Oskar 725 schreef: Remdruk verdelers zitten er bij ABS niet op.
Ik heb dat niet, en ik dacht altijd dat het pas vanaf '98 beschikbaar was op den T4....
Roger B. (11)61 schreef:@ Scott
jep, daarom moet ik ook mijn koplamp demonteren om het brandstoffilter enigszins gemakkelijk te bereiken![]()
Dat zie je door het gele ESP lampje in de tellers , en aan de ESP schakelaar in het dashboard (tussen de 2 schakelaars van de zetelverwarming)kroonhome schreef:Een vraagje aan Oskar,
Sinds kort eigenaar van een California Freestyle uit 2003 150 pk, deze moet nog geleverd worden. Nu mijn vraag: Hoe kan ik zien of deze uitgerust is met ESP? Het was destijds een mogelijke optie, welke in de brochure genoemd werd.
Groetjes,
Arjan