Joepie!
Gisteren lekker vanuit Emmeloord naar het Grunneger land gescheurd met de T5...
Niet verkeerd, ben echt blij met m'n aankoop. Cabine zit er super mooi in, leer is heel netjes en eigenlijk alles wat je nodig hebt is voorhanden. Moet overigens al wel twee minpuntjes opmerken.. :alarm Ik heb vééél minder opbergvakjes als in de Caddy én ik heb geen automatisch licht meer. In de Caddy stond de lichtknop altijd gewoon op "aan", zodra je de motor dan starte ging het licht aan. In de T5 zit nu zo'n irritante zoemer die je verteld dat het licht nog aan staat én vergeet ik negen van de tien keer m'n licht aan te doen... Bij de Caddy was ie immers altijd aan. Nou ja, zijn vast wel iets van ombouwkitjes voor te krijgen.
Nog een puntje van "jammer": de binnenverlichting deed het gisteravond bij aflevering niet... Wat bleek: gewoon een zekering stuk! En dan gewoon de auto afleveren dus...

Lekker monteurs heb je dan. In combinatie met een eerdere opmerking voor mij dé doorslag (voor zover ik de keuze al niet al lang had gemaakt): ook de T5 gaat gewoon bij Toyota in onderhoud en niet bij de VW-dealer.
Wat betreft de velgen: maandag (de paasdag) ga ik naar de paasraces op Zandvoort en dan hoor ik daar hopelijk meer. Via m'n schoonvader namelijk een adresje gevonden waar ik heel goeiekoop aan mooie velgen kan komen. Dat het de Ronal R48's gaan worden staat wel zo goed als vast.
Tot slot: gisteren de andere achterlichtunits er maar meteen ingeflanst (Multivan), maar even niet aan andere kleur knipperlampjes gedacht... Dus gisteravond en vandaag hoogst illegaal met witte knippers achter gereden. Bel ik de automaterialenzaak om oranje lampjes: passen ze niet. Hij had overigens ook gewoon écht oranje lampjes meegegeven, terwijl ik had gevraagd om witte lampjes die oranje licht geven (bestaan wel toch?!?). Wat is het punt: er zitten van die uitsteeksels aan en die zitten bij een wit lampje tegen over elkaar en bij een oranje niet... Zegt is: "gewoon één zo'n puntje er even af vijlen en klaar". Is dat ook de manier? Of zijn er wel gewoon witte lampjes die oranje licht geven? Er is hier vast iemand die hetzelfde "probleem" heeft gehad.
Maar verder dus ontzettend tevreden en blij!