ja, er zijn al wagens gechipt met DSG en aangepast(ook de software)
lijkt me sterk dat die ergens ander getuned zijn
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DSG of hand
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: DSG of hand
Was het niet zo dat DSG slecht overweg kan met motoren met een hoog koppel ( meer dan pak hem beet 250 of 300 Nm) of is de huidige generatie wat dat betreft sterk verbeterd?
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: DSG of hand
Hoezo,vorige generatie?Marcel E schreef:Was het niet zo dat DSG slecht overweg kan met motoren met een hoog koppel ( meer dan pak hem beet 250 of 300 Nm) of is de huidige generatie wat dat betreft sterk verbeterd?
Het is voor het eerst dat DSG toegepast word in een Transporter1

En deze kunnen makkelijk 400/450 nm aan!



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: DSG of hand
Er was inderdaad nog geen DSGbak die het hoge koppel van de dikke diesel aan kon.
Die is er nu wel, in de T5,5
Die is er nu wel, in de T5,5
Re: DSG of hand
Misschien hier.... http://dsgtuning.com/Donald4Motion schreef:ja, er zijn al wagens gechipt met DSG en aangepast(ook de software)
lijkt me sterk dat die ergens ander getuned zijn
"Wij zijn de eerste in Nederland die zelf een versterkte DSG-koppeling hebben ontwikkeld. Onze eigen ontwikkelde koppeling is te koop in verschillende uitvoeringen. Onze sterkste koppeling kan tot 600Nm aan."
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: DSG of hand
Maar volgens mij krijgt een dieseltje toch wat hardere klappen door de lage toeren en Bi-Turbo
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: DSG of hand
Er lopen hier weer 2 verhalen langs elkaar. De motor is prima te tunen zie topic T5GP met Potentie.
Wanneer de software is aangepast pakt de DSG mooier op. Dus de dsg word softwarematig niet aangepast.
Groeten Edje
Wanneer de software is aangepast pakt de DSG mooier op. Dus de dsg word softwarematig niet aangepast.
Groeten Edje
Laatst gewijzigd door edjeraketje op 17 apr 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: DSG of hand
Vandaag gereden met een getunede(JD) 180pk DSG, 220pk en 500Nm. In 1 woord waanzinnig! De DSG pakt veel beter(sneller) op met terugschakelen. De motor heeft beduidend meer trekkracht en loopt bij lage toeren veel soepeler en heeft vanuit stilstand een veel kleinere vertragingstijd.
Gewoon echt snel.
Kortom, ik ga deze week dus absoluut een 180pk met Dsg bestellen.
Gewoon echt snel.
Kortom, ik ga deze week dus absoluut een 180pk met Dsg bestellen.