Hey raymondo,
Ben er bijna zeker van dat het om de uitlaatgassen van de koelvloeistofverwarmer gaat ! Die dringen écht IN de bus als je de deuren opent wanneer de verwarmer net is gestart. Op dat moment ontwikkeld dit ding (is een webasto) een rookwalm die als je deur opent en een vacüum creëert naar binnen word gezogen.
t'ja , Vw hé !
Wat betreft het probleem toen het nog warmer was : Je temperatuursnsor (die de verwarmer laat aanslaan) zit laag bij de grond. Bij de grond is het ALTIJD kouder dan bvb een meter boven de grond.
Ook is de 4 C° een lachertje : Toen ik indertijd op tips en truks VWT4 de ombouw heb beschreven om de verwarmer handmatig te doen starten , heb ik deze uitgemeten ; bleek dat ie op 8 C° al schakelde !!! Dus , stel geen blind vertrouwen in die zogezegde 4 C° !!!
Test : Haal de zekering van je extra bijverwarmer eens een dag of 2 uit . Je bijverwarmer zal dan niet opstarten en er zal dan ook geen reuk kunnen binnendringen. Makkelijke test toch ?
Suc 6,
John.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
ik denk dat je daar wel gelijk in heb John..... wist alleen niet dat die voorverwarmer een eigen uitlaat had..... verklaart een boel.... ben blij te weten dat het dus niet van me blok af komt....
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
nog een ander dingetje wat me eigenlijk sinds enkele dagen opvalt...
als ik rijd en me kachel op 26 staat.... en me ventilator draait op stand 2 (misschien doet het ook op andere standen. maar standaard staat die bij mij op 2 ) .... zodra ik de bus in de achteruit zet.... is er achter me dashboard kastje een geluid hoorbaar alsof de je de ventilator in een hogere stand zet...
maar ik heb niet het idee dat die ook echt harder gaat blazen...... en onder het rijden hoor ik dit nooit... ken het wel van een climatornic die harder gaat blazen als het kouder word. maar hij doet het echt alleen als ik de bus in de achteruit zet...... rijd ik weer vooruit dan is dat geluid weer weg..
waar heeft dit mee te maken??
als ik rijd en me kachel op 26 staat.... en me ventilator draait op stand 2 (misschien doet het ook op andere standen. maar standaard staat die bij mij op 2 ) .... zodra ik de bus in de achteruit zet.... is er achter me dashboard kastje een geluid hoorbaar alsof de je de ventilator in een hogere stand zet...
maar ik heb niet het idee dat die ook echt harder gaat blazen...... en onder het rijden hoor ik dit nooit... ken het wel van een climatornic die harder gaat blazen als het kouder word. maar hij doet het echt alleen als ik de bus in de achteruit zet...... rijd ik weer vooruit dan is dat geluid weer weg..
waar heeft dit mee te maken??
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
volgens mij zet ie hem dan in de recirculatie standraymondo schreef:nog een ander dingetje wat me eigenlijk sinds enkele dagen opvalt...
als ik rijd en me kachel op 26 staat.... en me ventilator draait op stand 2 (misschien doet het ook op andere standen. maar standaard staat die bij mij op 2 ) .... zodra ik de bus in de achteruit zet.... is er achter me dashboard kastje een geluid hoorbaar alsof de je de ventilator in een hogere stand zet...
maar ik heb niet het idee dat die ook echt harder gaat blazen...... en onder het rijden hoor ik dit nooit... ken het wel van een climatornic die harder gaat blazen als het kouder word. maar hij doet het echt alleen als ik de bus in de achteruit zet...... rijd ik weer vooruit dan is dat geluid weer weg..
waar heeft dit mee te maken??
heb het zelf ook bij de multivan en de golf gtd doet het ook
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
Precies; om te voorkomen dat je door je eigen uitlaatgassen heen rijdt... Of het echt 't verschil maakt?henrib schreef:volgens mij zet ie hem dan in de recirculatie standraymondo schreef:nog een ander dingetje wat me eigenlijk sinds enkele dagen opvalt...
als ik rijd en me kachel op 26 staat.... en me ventilator draait op stand 2 (misschien doet het ook op andere standen. maar standaard staat die bij mij op 2 ) .... zodra ik de bus in de achteruit zet.... is er achter me dashboard kastje een geluid hoorbaar alsof de je de ventilator in een hogere stand zet...
maar ik heb niet het idee dat die ook echt harder gaat blazen...... en onder het rijden hoor ik dit nooit... ken het wel van een climatornic die harder gaat blazen als het kouder word. maar hij doet het echt alleen als ik de bus in de achteruit zet...... rijd ik weer vooruit dan is dat geluid weer weg..
waar heeft dit mee te maken??
heb het zelf ook bij de multivan en de golf gtd doet het ook
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
weer een logische verklaring.. vandaar dat iki dus niet merk of er meer lucht komt.. want de luchtstroom word juist gestopt........
slim.....
slim.....
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: mijn bus stink heeeel erg naar pertroleum bij koude start.
Toch wel he..raymondo schreef:weer een logische verklaring.. vandaar dat iki dus niet merk of er meer lucht komt.. want de luchtstroom word juist gestopt........
slim.....
Maar misschien een tip voor die zuheizer?
Misschien kun je de uitlaat iets verbuigen,
zodat de uitlaat walmen anders weg gaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...