Benzine is schraal, Diesel 'vet'. Bij de laatste is dit noodzaak om de draaiende delen te smeren die voor inspuiting zorgen. Bij mengen van benzine bij diesel wordt de smeerfilm dunner. En gaat de boel vroeg of laat stuk. Dat het vroeger wel ging, heeft met lagere werkdruk en grotere toleranties te maken. En vast nog veel meer.
WouterW schreef: 23 jan 2019, 16:08
Benzine is schraal, Diesel 'vet'. Bij de laatste is dit noodzaak om de draaiende delen te smeren die voor inspuiting zorgen. Bij mengen van benzine bij diesel wordt de smeerfilm dunner. En gaat de boel vroeg of laat stuk. Dat het vroeger wel ging, heeft met lagere werkdruk en grotere toleranties te maken. En vast nog veel meer.
Inderdaad.
En , bovendien word er al jaren in de tankstations tijdens de winter steeds winterdiesel verkocht ( dus waar al anti-stollingsadditief in zit , en die bestand zou zijn tot -25°)
En zoals Wouter al vermeldde , moderne dieselmotoren hebben nauwe toleranties en zijn dus niet vergevingsgezind , zelfs biodiesel is niet toegestaan. Er hangt in iedere T5 een sticker met de vermelding dat biodiesel niet toegestaan is. Dat wil al iets zeggen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ja van winter diesel dat weet ik was even een idee wat op kwam van wat hier boven beschreven werd met slecht lopen en starten in de winter daarom kwam er wat boven .
Duidelijk dank voor de uitleg en de onderbouwing dus de heren houden dus het probleem
En duik ook even in de bio diesel van tegenwoordig wat daar dan aan mankeert klinkt niet veelbelovend dus .
RITC schreef: 22 jan 2019, 21:47
Hier het zelfde probleem. Al bij de accu specialist geweest, die zei misschien ligt het wel aan de startmotor. Kan dat?
Ja dat kan. Startmotors kunnen stuk zijn terwijl ze nog wel werken.
Dan draaien ze te langzaam of te veel stroom trekken.
Dank u.
Heb inderdaad het idee dat ie te langzaam draait.
RITC schreef: 22 jan 2019, 21:47
Hier het zelfde probleem. Al bij de accu specialist geweest, die zei misschien ligt het wel aan de startmotor. Kan dat?
Ja dat kan. Startmotors kunnen stuk zijn terwijl ze nog wel werken.
Dan draaien ze te langzaam of te veel stroom trekken.
Dank u.
Heb inderdaad het idee dat ie te langzaam draait.
Even de ronde stekker, welke naar de verstuivers gaat, rechts op de cilinderkop los halen. VAGCOM er bij en meetwaarde blok 1 selecteren bij 'Motor' en dan het starttoerental bekijken tijdens het starten. Deze moet sowieso boven de 230 toeren per minuut komen.
Martijn Jacobs schreef: 21 jan 2019, 22:05
Ik heb hetzelfde bij koude start
Slaat wel aan maar moeizaam en hoop rook en gestotter
Nieuwe gloeibougie erin en nog steeds niet helemaal lekker starten
Wel beter geworden dan daarvoor
Wacht je wel 5 sec nadat je de sleutel op contact heb gezet?
Ja zeker
Draai hem vaak ook van contact en weer op contact ff wachten en dan starten dus 2 x gloeie
Dan start die meestal goed