Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door vw_camper »

Voor zover ik weet voor het complete setje. Ik heb vorige zomer zelfs minder betaald, toen was het een dagaanbieding.
Groeten, Bert
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Guido »

Complete set inderdaad. Los schermpje met een ding eraan met zuignap voor op het raam
en een klein camera'tje die je achter de nummerplaat kunt plaatsen dmv bijgeleverde beugels.
Verder een zendertje, die heeft stroom nodig. En van daaruit gaat het weer naar de camera ;)
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Jurgen VH »

Ok bedankt jongens voor de snelle reactie ! Maar dit is bijna gratis :yes
Damn enkel levering in NL en niet naar B :muur effe online aan het zoeken geweest daar kosten die dingen X3 :bonk :alarm
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door vw_camper »

Jurgen VH schreef:Ok bedankt jongens voor de snelle reactie ! Maar dit is bijna gratis :yes
Damn enkel levering in NL en niet naar B :muur effe online aan het zoeken geweest daar kosten die dingen X3 :bonk :alarm
Ik kan deze week eens in de Mediamarkt winkel in Eindhoven kijken of ze daar liggen en voor welke prijs als je wilt. Laat maar even weten.
Groeten, Bert
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Guido »

Kunt beter even bellen of ze ze hebben liggen,
ik heb ook gebeld toen en toen zei diegene dat ze alleen via de webshop te bestellen waren.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Jurgen VH »

vw_camper schreef:
Jurgen VH schreef:Ok bedankt jongens voor de snelle reactie ! Maar dit is bijna gratis :yes
Damn enkel levering in NL en niet naar B :muur effe online aan het zoeken geweest daar kosten die dingen X3 :bonk :alarm
Ik kan deze week eens in de Mediamarkt winkel in Eindhoven kijken of ze daar liggen en voor welke prijs als je wilt. Laat maar even weten.
Das super ! Laat maar iets weten en wat de extra (jouw) kosten zijn :toppie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door hendrikus »

heb het setje ook binnengekregen vandaag. vh weekend maar eens kijken of ik ergens een gaatje kan vinden om het gebeuren ff te plaatsen id bus.

Heb jij het storings probleem trouwens al opgelost icm de radio?
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Guido »

Ik heb de kentekenverlichting losgehaald, en gemeten op welke plaats dat gat ongeveer zat
en toen vanaf de binnekant een gat geboord. Als je goed hebt gemeten komt de boor eruit
in het gat van de kentekenplaatverlichting ;). Kun je daar het kabeltje langs naar binnen doen.

En ja, oplossing is bij mij uitzetten van de camera... Anders is het niet te doen. Onderweg
hoeft hij toch niet aan te staan dus mij niet zo'n probleem.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door hendrikus »

Guido schreef:Ik heb de kentekenverlichting losgehaald, en gemeten op welke plaats dat gat ongeveer zat
en toen vanaf de binnekant een gat geboord. Als je goed hebt gemeten komt de boor eruit
in het gat van de kentekenplaatverlichting ;). Kun je daar het kabeltje langs naar binnen doen.

En ja, oplossing is bij mij uitzetten van de camera... Anders is het niet te doen. Onderweg
hoeft hij toch niet aan te staan dus mij niet zo'n probleem.
ok, en een ander kanaal is dud ook geen optie. Zag op de zender een optie staan om meerdere kanalen te kunnen kiezen.
Vh weekend dus maar eens gaan puzzelen met installatie.
Ik zag wel al dat er niet nog een camera op aangesloten kon worden in de begeleiding. Wou anders wel een camera id paardentrailer hebben.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Guido »

Klopt, had ik ook gezien, maar vraag me af of dat klopt, waarom zitten er anders 4 kanalen op?
Op het zendertje kun je een kanaal kiezen en op't beeldscherm, meerdere camera's lijken mij geen probleem dan.
Kunt ze niet tegelijk zien, maar wel kiezen lijkt me.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door m.c van den berg »

Ik heb dat zetje ook besteld en inmiddels binnen. :yes

Zo wil ik het doen; boven de achterruit, of ik beeld krijg weet ik niet. maar het lijkt mij het makkelijkst. op de achteruit rijlamp, met in de laatruimte een stekker verbinding. Om deze ook los kan koppelen.

Maar;
Als de caravan er achterhangd (850m lang) wil ik de camara binnen achter de achterruit op hangen, maar dan op het autolicht, dat je constand kan zien wat er achter je gebeurd. :ikrij

(kan dat, en hoe denken jullie hier over?)
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Peter 887 »

Ik heb er ook maar eentje besteld,
Of hij achter de caravan ook werkt zien we dan wel weer.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Jefta »

Ik zou dan gewoon een constante plus naar achteren toe brengen en een schakelaartje naar voren toe brengen (ideaal die draadloze camera's :bonk :bifun )

Als je een beetje technisch bent (of iemand in de buurt) kan je op een niet al te moeilijke manier een schakel relais plaatsen die de schakel overbrugt van achteruitverlichting naar plus van de caravan ..

Met andere woorden zou je een schakelaar (relais) moeten plaatsen die "standaard" op je achteruitrijplus zit, maar zodra er een stekker van een aanhanger aan vast komt te zitten, de impuls omzet naar een geschakelde plus. Is makkelijk te doen, maar wel eventjes met de multimeter aan de slag, en beetje goed nadenken wat je doet.

Succes
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door Jurgen VH »

m.c van den berg schreef:Ik heb dat zetje ook besteld en inmiddels binnen. :yes

Zo wil ik het doen; boven de achterruit, of ik beeld krijg weet ik niet. maar het lijkt mij het makkelijkst. op de achteruit rijlamp, met in de laatruimte een stekker verbinding. Om deze ook los kan koppelen.

Maar;
Als de caravan er achterhangd (850m lang) wil ik de camara binnen achter de achterruit op hangen, maar dan op het autolicht, dat je constand kan zien wat er achter je gebeurd. :ikrij

(kan dat, en hoe denken jullie hier over?)
Het setje rijkt maar 20m maar ik veronderstel dat je 8,50m bedoelde :toppie want ik heb nog nooit een 850m lange caravan gezien :bifun :bifun :bifun

Zo had ik het ook in gedachte camera langs de binnen kant tegen het raam met stekker verbinding gekoppeld op de achterruitrijlichten. Voor de caravan kan ik dit niet doen aangezien ik een esterel vouwcaravan heb dus hier zou ik dezelfde stekkerverbinding gebruiken op het achterruitrijlicht maar dan een montage plaatje voorzien dat boven de nrplaat.

Maar aangezien ik eerst 1tje zal moeten regelen via iemand in NL zal ik nog effe moeten wachten :muur want ze leveren namelijk niet naar B en in de belgische mediamarkt worden ze niet verkocht :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: paar vragen (bumperbescherming + extra camera) nieuwe vragen

Bericht door m.c van den berg »

Ik ben de , vergeten :bonk :bonk inderdaad 8,50 m lang en 2,50m breed :knipoog
en waarom ik dat vraag, is makkelijker met inhalen :ikrij en tegelijk met achteruit rijden.

Jongens bedankt voor jullie tip :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie