Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Kinderslot kostte een paar tientjes als optie. Heb ik speciaal om gevraagd bij het opstellen van de offerte. De verkoper belde toen gelijk iemand op en verzekerde me daarna dat het er al op zat. Ben benieuwd dan...
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Ik bedoelde inderdaad de rolschermpjes.JP schreef: (je bedoeld toch de rolschermpjes?)
Spatlappen is een goeie maar vind ik niet zo mooi en mijn gebruik is niet dusdanig dat dit meerwaarde heeft.
Cruisecontrol is al redelijk snel standaard.
spatlappen is ook foeilelijk maar je vroeg kleine dingen

En elektrisch inklapbare spiegels ? of zijn deze ook al standaard. ik had ze op mijn transporter wel en op mijn multivan zitten ze niet (en ik mis ze af en toe toch wel)
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Ik zal het nogmaals vragen, maar de verkoper en ik zijn er toch wel even mee zoet geweest.allen schreef:Kinderslot kostte een paar tientjes als optie. Heb ik speciaal om gevraagd bij het opstellen van de offerte. De verkoper belde toen gelijk iemand op en verzekerde me daarna dat het er al op zat. Ben benieuwd dan...
We zien het wel.
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
De 84 102 en 140 pk motoren zijn hetzelfde, echter elektronisch begrensd.
Een goede chiptuning brengt alle drie de motoren naar 175 pk.
Ik weet niet of de mobiele prullenbak besproken is ?
Vergeet de trekhaak niet, demontabel is een stuk mooier !
Er zijn ergonomische tussenschotten voor meer beenruimte (enkele cabine)
Een goede chiptuning brengt alle drie de motoren naar 175 pk.
Ik weet niet of de mobiele prullenbak besproken is ?
Vergeet de trekhaak niet, demontabel is een stuk mooier !
Er zijn ergonomische tussenschotten voor meer beenruimte (enkele cabine)
T5 GP Multivan Edition 25
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Correct, echter de 84 en 102pk hebben een 5 bak met een zwakkere koppeling+vliegwiel, het koppel kan dus niet gelijk getrokken worden aan de 140pk met 6 bak (of de koppeling moet versterkt worden).rene930 schreef:De 84 102 en 140 pk motoren zijn hetzelfde, echter elektronisch begrensd.
Een goede chiptuning brengt alle drie de motoren naar 175 pk.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
een multifunctioneel stuurwiel lijkt mij een zinvolle optie om te overwegen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Ik dacht dat ze de 400 nm toch wel aankunnen.
JD gaat bij de standaard chip al naar 350 nm, is ook al een 130 nm meer als origineel.
Dat ga je toch merken.
JD gaat bij de standaard chip al naar 350 nm, is ook al een 130 nm meer als origineel.
Dat ga je toch merken.
T5 GP Multivan Edition 25
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Dit setje is niet anders dan bij de 1.9 TDI 105pk van voorheen, deze gingen bij de PD motoren (die wat explosiever waren), soms al in de stress bij 330Nm (vliegwiel begon te rammelen etc).rene930 schreef:Ik dacht dat ze de 400 nm toch wel aankunnen.
JD gaat bij de standaard chip al naar 350 nm, is ook al een 130 nm meer als origineel.
Dat ga je toch merken.
JD gaat bewust naar 350Nm, dit is de grens van wat de koppeling en vliegwiel probleemloos (en langdurig) kan hebben bij de 84 en 102pk.
Bij vervangen door een ander vliegwiel+sachs koppeling, kan hij uiteraard wel naar 400Nm.
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Duidelijk.
Ik dacht dat 400nm geen probleem zou zijn voor de koppeling, vliegwiel en bak.
http://www.br-performance.be/nl-be/herp ... 5-2-0-tdi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het toch beter om in eigen land (JD) te blijven
Ik dacht dat 400nm geen probleem zou zijn voor de koppeling, vliegwiel en bak.
http://www.br-performance.be/nl-be/herp ... 5-2-0-tdi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het toch beter om in eigen land (JD) te blijven

T5 GP Multivan Edition 25
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
lijkt me toch niet zo'n goed idee om van 220 nm naar 400 nm te gaan
de bak en koppeling lijken mij daar niet op berekend
en 175 pk is natuurlijk wel leuk maar of dat thermisch wel lang goed gaat????
de koeling heeft ntuurlijk wel wat reserve maar van 85 naar 175
en als je 1X per week het gas een keer goed intrapt en 1x per jaar naar luxemburg gaat met een caravan van 1000kg
dan zal dat ook nog wel meevallen maar als je er dagelijks een veetrailer achter hangt met een gewicht van 2500kg
en dan ook flink gas geeft ben ik bang dat het toch een beetje veel van het goede is
van 85 naar een 120 tot 140 pk zal wel goed gaan, maar 175 :alarm
de bak en koppeling lijken mij daar niet op berekend
en 175 pk is natuurlijk wel leuk maar of dat thermisch wel lang goed gaat????
de koeling heeft ntuurlijk wel wat reserve maar van 85 naar 175

en als je 1X per week het gas een keer goed intrapt en 1x per jaar naar luxemburg gaat met een caravan van 1000kg
dan zal dat ook nog wel meevallen maar als je er dagelijks een veetrailer achter hangt met een gewicht van 2500kg
en dan ook flink gas geeft ben ik bang dat het toch een beetje veel van het goede is
van 85 naar een 120 tot 140 pk zal wel goed gaan, maar 175 :alarm

Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Waarom zou het thermisch niet goed gaan als de 84 pk motor gelijk is aan de 140 pk motor ?
De 140 pk motor gaat met chip naar 175 pk.
Er zit bij mijn 84 pk bus een intercooler achter de grille van ongeveer 25x80 cm.
Motorisch zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Verder ligt het er gewoon aan wat vw achter een bepaalde motor hangt, de ene auto kan veel meer tuning aan als de andere.
Helaas word er nog weinig gedaan met de 84pk T5 motor dus echte ervaringen over duurzaamheid zijn er nog niet.
De 140 pk motor gaat met chip naar 175 pk.
Er zit bij mijn 84 pk bus een intercooler achter de grille van ongeveer 25x80 cm.
Motorisch zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Verder ligt het er gewoon aan wat vw achter een bepaalde motor hangt, de ene auto kan veel meer tuning aan als de andere.
Helaas word er nog weinig gedaan met de 84pk T5 motor dus echte ervaringen over duurzaamheid zijn er nog niet.
T5 GP Multivan Edition 25
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Kunnen we misschien on topic blijven, de meeste bestellen gewoon wat ze nodig denken te hebben.
En chippen doe je na aanschaf, en hier gaat het om tips bij aanschaf.
On topic.
Vw heeft mooie pakketen waar al veel fijne opties in zitten, zoals de cc , cv met ab elektrische ramen , airco enz.
Daarbuiten denk ik aan , stoelverwarming, ikzelf prefereer de inklapbare spiegels, en ik ben blij dat ik dat zelf mag bepalen, wanneer ze dat doen.
Lederen bekleding omdat dit toch gemakkelijker is zuiver te houden, omdat ik er toch met de werkkleding in moet.
Gewoon meteen af fabriek, die paar honderd euro die de bijtelling omhoog drijven, is natuurlijk onzin.
Super zijn de 2 schuifdeuren, lat om lat betimmering in de laadruimte en de dakrail.
De winter is mild maar de koelwaterbijverwarming is zeker gebruikt.
Mijn vrouw is super tevreden met de servotronic, stuurt lekker ligt bij parkeren , en voel goed aan bij hoge snelheden.
4motion, werk ook top , we hebben het kunnen testen in oostenrijk, in de sneeuw met caravan .
Rns315 blijkt niet verkeerd, komt weinig voor in de diverse fora, waar wel de € 1500,- duurdere 510 voorkomt , veelvuldig negatief.
Multyfunctioneel stuur echt doen.
Het blijft een persoonlijke keuze, die je met verstand en je beurs maakt
Succes met de keuze
En chippen doe je na aanschaf, en hier gaat het om tips bij aanschaf.
On topic.
Vw heeft mooie pakketen waar al veel fijne opties in zitten, zoals de cc , cv met ab elektrische ramen , airco enz.
Daarbuiten denk ik aan , stoelverwarming, ikzelf prefereer de inklapbare spiegels, en ik ben blij dat ik dat zelf mag bepalen, wanneer ze dat doen.
Lederen bekleding omdat dit toch gemakkelijker is zuiver te houden, omdat ik er toch met de werkkleding in moet.
Gewoon meteen af fabriek, die paar honderd euro die de bijtelling omhoog drijven, is natuurlijk onzin.
Super zijn de 2 schuifdeuren, lat om lat betimmering in de laadruimte en de dakrail.
De winter is mild maar de koelwaterbijverwarming is zeker gebruikt.
Mijn vrouw is super tevreden met de servotronic, stuurt lekker ligt bij parkeren , en voel goed aan bij hoge snelheden.
4motion, werk ook top , we hebben het kunnen testen in oostenrijk, in de sneeuw met caravan .
Rns315 blijkt niet verkeerd, komt weinig voor in de diverse fora, waar wel de € 1500,- duurdere 510 voorkomt , veelvuldig negatief.
Multyfunctioneel stuur echt doen.
Het blijft een persoonlijke keuze, die je met verstand en je beurs maakt

Succes met de keuze
Re: Het Grote en Kleine tips bij aanschaf van een T5 (GP) Topic
Inderdaad, we dwalen af.
RNS315 is inderdaad een prettig systeem.
Dashboard plus is ook een fijne optie.
Zeker icm het multifunctioneel stuurwiel is het veilig rijden omdat alles voor je neus gebeurd.
RNS315 is inderdaad een prettig systeem.
Dashboard plus is ook een fijne optie.
Zeker icm het multifunctioneel stuurwiel is het veilig rijden omdat alles voor je neus gebeurd.
T5 GP Multivan Edition 25