Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

JP zijn T5Gp is in NL

vragen over de T5
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door painter »

JP schreef:
vaniac schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :klappen :klappen :klappen .
Hoe lang is de levertijd in totaal geweest?
Thanx
Tja de levertijd, dat moet ik maar snel vergeten.
Ik ben sinds Mei bezig geweest, maar deze bus is in augustus besteld en heb echt voorrang gekregen (een brutaal mens heeft de halve wereld, maar daar weet Painter alles van :bifun ).
Eerst was er een verkeerde optie geleverd en die bus heb ik geweigerd.

Nu is om de levering te versnellen ook geen executive plus pakket besteld maar het gewone executive pakket, en word de navigatie, de 315, achteraf geplaatst (uit de voorraad van mijn dealer) en is het alarm komen te vervallen. anders was ik op ze'n vroegst week 15 aan de beurt geweest voor productie. En daar had ik echt geen zin in :bonk .
Van harte met je bus, maar ik denk dat de Xenon toch mooier bij een Zandbeige staat, dus binnenkort maar effe ruilen, zullen we zeggen over 3 weken ??????? :zwaai
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door mulrivan-edition »

over 3 weken pas? bus gaat toch nog naar Snoeks, kunnen ze daar mooi demonteren voor je :lach
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Haha... ruilen gaat hem niet worden, want van ruilen, komt huilen, en dat wil ik jullie niet aandoen :knipoog

Wachten duurt nu al lang :nuts
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door rene930 »

Ziet er goed uit JP !
Hele mooie kleur die je gekozen hebt, zeker icm die witte striping op de motorkap :nuts
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Afbeelding

Bus staat nu bij Snoeks, Vanmiddag alle detail door genomen en aankomende week zal hij afgebouwd gaan worden, dan nog een weekje bij de dealer en :driveT5 :driveT5 maar!
Bij Snoeks werd ik met open armen ontvangen en alles was bespreekbaar! Wat een TOP bedrijf!

BTW de voorste is de mijne:-) Darkwood is een geliefde kleur aan het worden als je de parkeerplaats van Snoeks zo ziet :nuts
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door Dimitri-Turbo »

:yes Mooie wagen zeg.... alvast veel rijplezier... maar dat gaat wel lukken denk ik.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door rene930 »

He is ook een mooie kleur JP, zo denken meer mensen.
Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden als je hem straks hebt.
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

rene930 schreef:He is ook een mooie kleur JP, zo denken meer mensen.
Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden als je hem straks hebt.
Ook ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Maar VW rijden zit in de familie
Mijn Opa reed T1-T2-T3
Mijn 10 jaar oudere broer T3-T4-T5 multivan
En ik T5-T5GP

Nog nooit is er ook maar één tegengevallen als het gaat om gebruiksplezier.
Natuurlijk rijd een X5 of Merc. E-klasse lekkerder, maar probeer daar maar eens twee fietsen of mammoet skelter in mee te nemen als je een weekendje naar België gaat.

Ik ben niet bang dat deze mij gaat tegenvallen! Ik hou van comfort en daar zit de meerwaarde van de GP t.o.v. de T5
Verder kom ik uit de 86pk handbak nu naar 140pk DSG dus als dat tegenvalt moet ik mijn verwachtingspatroon maar aanpassen :nuts
Verder is dit mijn eerste automaat maar wel veel in automaten gereden en altijd gezegd dat wil ik ook!
Mijn huidige T5 toch met handbak om financiële redenen, nu kan het en doe ik het dus ook.
Tegenvallen? Neeeeee... dat gaat niet gebeuren
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Hele kleine update:
Gister bij Snoeks de bekleding van de laadruimte besproken. De wanden en plafond krijgen een extra isolatiepakket en een aftimmering, deze word vervolgens volledig met vilt bekleed. Op de vloer de gebruikelijke plaat met daarop verlijmd een vloerbedekking, Sjorogen blijven bereikbaar.
Ook het tussenschot word aan de laadruimte kant bekleed, het advies van Snoeks was om de kant van de passagiers niet te doen. Teveel losse onderdelen waardoor het er altijd geknutseld uit zal zien. Dit advies maar aangenomen aangezien ik de problemen met de verschillende onderdelen en het vilt ook wel inzag.

Verder even langs mijn stickerboer gereden voor een setje kentekenplaat stickers. Hiermee word het blauwe NL vlakje zwart gemaakt. Staat net even mooier, Veelal zien mensen wel dat er iets niet klopt maar kunnen dan niet precies zeggen wat er nu anders is aan de plaat :toppie Naast een ander valt het natuurlijk wel op. Op mijn motorfiets zit hij nu al jaren en nooit problemen mee gehad.
Afbeelding
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door mcs »

JP schreef: Op mijn motorfiets zit hij nu al jaren en nooit problemen mee gehad
In nederland mag je geen stickers als nummerplaat gebruiken, een motor heeft ook geen APK keuring.
met je nieuwe bus heb je dan 3jaar geen problemen tot de eerste APK, of je moet in de tussentijd een ijverige oom agent tegenkomen :politie
mischien beter voor nrplaten kijken met dikke opgelegde nummers , ook netjes.

ik woon in belgie en daar mag je aan de voorkant wel een sticker als nummerplaat gebruiken, mits het formaat klopt en de achtergrond reflecterend is ,

groet John
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

mcs schreef:
JP schreef: Op mijn motorfiets zit hij nu al jaren en nooit problemen mee gehad
In nederland mag je geen stickers als nummerplaat gebruiken, een motor heeft ook geen APK keuring.
met je nieuwe bus heb je dan 3jaar geen problemen tot de eerste APK, of je moet in de tussentijd een ijverige oom agent tegenkomen :politie
mischien beter voor nrplaten kijken met dikke opgelegde nummers , ook netjes.

ik woon in belgie en daar mag je aan de voorkant wel een sticker als nummerplaat gebruiken, mits het formaat klopt en de achtergrond reflecterend is ,

groet John
Nog even een keerde goed lezen, het gaat niet om kentekenstickers maar om een kleine sticker welke over het blauwe NL vlakje komt
Uiteraard komen er platen op met opgelegde letters maar het blauwe NL vlak is gewoon een doorn in mijn oog
En inderdaad bij de APK kan het een probleempje zijn, dan trek ik de sticker eraf en klaar is klara!
Dat zien we over drie jaar wel weer, veel van de mensen die ik ken en zo rondrijden hebben zelfs bij de APK geen problemen gehad.

Ter illustratie:
Afbeelding
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door mcs »

Sorry , te snel gelezen, ik ben ook op het verkeerde been gezet door de gele strook op de foto, mijn fout

ik heb op mijn bmw120d een sticker als nummerplaat aan de voorkant, is vorig jaar een nieuwe M- bumper op gekomen na een kleine aanrijding , en vond het daarna jammer om er weer gaatjes in te maken , zodoende.

Groet , John
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

mcs schreef:Sorry , te snel gelezen, ik ben ook op het verkeerde been gezet door de gele strook op de foto, mijn fout

ik heb op mijn bmw120d een sticker als nummerplaat aan de voorkant, is vorig jaar een nieuwe M- bumper op gekomen na een kleine aanrijding , en vond het daarna jammer om er weer gaatjes in te maken , zodoende.

Groet , John
Haha de gele strook is reflecterende sticker voor achter de zwarte, dan hoeft de zwarte niet precies op zijn plaats geplakt te worden. Maar ook dit mag natuurlijk officieel niet :politie maar ik ga het allemaal meemaken :toppie
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door henrib »

JP schreef:
mcs schreef:Sorry , te snel gelezen, ik ben ook op het verkeerde been gezet door de gele strook op de foto, mijn fout

ik heb op mijn bmw120d een sticker als nummerplaat aan de voorkant, is vorig jaar een nieuwe M- bumper op gekomen na een kleine aanrijding , en vond het daarna jammer om er weer gaatjes in te maken , zodoende.

Groet , John
Haha de gele strook is reflecterende sticker voor achter de zwarte, dan hoeft de zwarte niet precies op zijn plaats geplakt te worden. Maar ook dit mag natuurlijk officieel niet :politie maar ik ga het allemaal meemaken :toppie
JP bedankt voor de goede tip ziet er goed uit

Afbeelding
By sammie5300 at 2012-02-18

maar afw8en wat oom :T4politie er van zegt
ik zeg gewoon doen :gekte
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

henrib schreef:
JP schreef:
mcs schreef:Sorry , te snel gelezen, ik ben ook op het verkeerde been gezet door de gele strook op de foto, mijn fout

ik heb op mijn bmw120d een sticker als nummerplaat aan de voorkant, is vorig jaar een nieuwe M- bumper op gekomen na een kleine aanrijding , en vond het daarna jammer om er weer gaatjes in te maken , zodoende.

Groet , John
Haha de gele strook is reflecterende sticker voor achter de zwarte, dan hoeft de zwarte niet precies op zijn plaats geplakt te worden. Maar ook dit mag natuurlijk officieel niet :politie maar ik ga het allemaal meemaken :toppie
JP bedankt voor de goede tip ziet er goed uit



maar afw8en wat oom :T4politie er van zegt
ik zeg gewoon doen :gekte
:yes :toppie :toppie :yes

Je moet wel een heel erge fanatieke agent treffen wil er een boete uit volgen.
Op het motor-forum hebben ze stickers aan de rechterzijde die gelijk zijn aan het blauwe NL vlakje alleen dan met MF
Daar zijn mensen er al vaker mee aangehouden maar nooit een boete gekregen, wel verwijderen maar dat is het risico van het vak :lach

zo dus:
Afbeelding
Plaats reactie