Toch blijf ik het vreemd vinden, m'n T5 automaat trekt met z'n 400 Nm. weg alsof je met te veel gas en een slippende koppeling rijdt.
Ik heb ernaast een Mercedes 280 TE automaat die wel z'n koppel door de koppeling laat vloeien en bij een laag blijvend toerental vlot wegtrekt.
Kan toch niet dat MB dit 25 jaar eerder wel kan en VW nu niet.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Joseph schreef:Toch blijf ik het vreemd vinden, m'n T5 automaat trekt met z'n 400 Nm. weg alsof je met te veel gas en een slippende koppeling rijdt.
Ik heb ernaast een Mercedes 280 TE automaat die wel z'n koppel door de koppeling laat vloeien en bij een laag blijvend toerental vlot wegtrekt.
Kan toch niet dat MB dit 25 jaar eerder wel kan en VW nu niet.
Dan is je tussenas versleten, de mijne had het ook T5 2009 174 pk.
Tussenas vervangen en trekt weer als een speer.
Succes.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Versleten? De bus heeft net 50.000 km gereden, heeft dit overigens altijd gedaan.alfagek schreef:Joseph schreef:Toch blijf ik het vreemd vinden, m'n T5 automaat trekt met z'n 400 Nm. weg alsof je met te veel gas en een slippende koppeling rijdt.
Ik heb ernaast een Mercedes 280 TE automaat die wel z'n koppel door de koppeling laat vloeien en bij een laag blijvend toerental vlot wegtrekt.
Kan toch niet dat MB dit 25 jaar eerder wel kan en VW nu niet.
Dan is je tussenas versleten, de mijne had het ook T5 2009 174 pk.
Tussenas vervangen en trekt weer als een speer.
Succes.
Het verschil is me pas opgevallen toen ik de Mercedes uit de mottenballen heb gehaald.