Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Uitvallen?!
Re: Uitvallen?!
Sinja,
heb jij een achteraf ingebouwde start onderbreker in je bus zitten (met of zonder alarm)??
heb jij een achteraf ingebouwde start onderbreker in je bus zitten (met of zonder alarm)??
Groet, Oskar.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Uitvallen?!
jan2009 schreef:Denk dat er bij een 2,4D dan hooguit een rood lampje gaat branden met een koelvloeistof temperatuurteken .matje86 schreef:vaak voorkomende storing bij vw (lupo-bora ) sensor in exspansievat defect, bij onze lupo exspansievat laten vernieuwen toen was het over
En gewoon doorrijdt.


Elektrisch in elk geval wel, hoe lang de motor er mechanisch mee doorgaat als er iets mis is met de koeling is een tweede natuurlijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Uitvallen?!
Hi Oskar!Oskar 725 schreef:Sinja,
heb jij een achteraf ingebouwde start onderbreker in je bus zitten (met of zonder alarm)??
Ja, die heb ik, zonder alarm, met rood knipperlampje.
Groetjes,
Sinja
p.s. ik heb voor vertrek wat olie bijgevuld (op verzoek van de garage) kan dat er eventueel mee te maken hebben?
Re: Uitvallen?!
Hoi Sinja,
olie heeft er niks mee te maken.
Hou er maar rekening mee dat het in je start onderbreker zit, kan ik wel wat mee maar niet over het internet!!

olie heeft er niks mee te maken.
Hou er maar rekening mee dat het in je start onderbreker zit, kan ik wel wat mee maar niet over het internet!!



Groet, Oskar.
Re: Uitvallen?!
Ooooooohhh! Could it be that simple!? Wat doet die niet meer goed?
Groetjes,
Sinja
Groetjes,
Sinja
Re: Uitvallen?!
Sinja,
hij geeft de boel waarschijnlijk niet goed vrij, blijft staan op/of gaat ongevraagd naar onderbreken. Is afhankelijk van hoe hij aangesloten is.
Het is moeilijk om zo via een klacht omschrijving exact diagnose te stellen maar afgaande op je verhaal nu even het meest waarschijnlijke.
hij geeft de boel waarschijnlijk niet goed vrij, blijft staan op/of gaat ongevraagd naar onderbreken. Is afhankelijk van hoe hij aangesloten is.
Het is moeilijk om zo via een klacht omschrijving exact diagnose te stellen maar afgaande op je verhaal nu even het meest waarschijnlijke.

Groet, Oskar.
- Multivan Generation
- Berichten: 34523
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Uitvallen?!
als je het weer hebt,
kun je dan de dop van je tank eens losdraaien en luisteren of je een zuigend geluid hoort?
Oskar zal het wel bij het rechte eind kunnen hebben
kun je dan de dop van je tank eens losdraaien en luisteren of je een zuigend geluid hoort?
Oskar zal het wel bij het rechte eind kunnen hebben
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Uitvallen?!
Bedoel je dan die van de dieseltank?
@Oskar, toen die stil kwam te staan en niet reageerde was het eerste wat ik dacht; 'dit is net alsof ik vergeten ben de startonderbreker 'aan' te zetten'. Dan reageert die inderdaad ook helemaal nergens op. Maar het lampje van de startonderbreker knipperde wel heel snel; dan kan ik normaal wel starten maar in de afgelopen drie gevallen dus niet. En Oskar, ik geloof dat jij een goede helpdesk-medewerker zou zijn
Groetjes,
Sinja
@Oskar, toen die stil kwam te staan en niet reageerde was het eerste wat ik dacht; 'dit is net alsof ik vergeten ben de startonderbreker 'aan' te zetten'. Dan reageert die inderdaad ook helemaal nergens op. Maar het lampje van de startonderbreker knipperde wel heel snel; dan kan ik normaal wel starten maar in de afgelopen drie gevallen dus niet. En Oskar, ik geloof dat jij een goede helpdesk-medewerker zou zijn


Groetjes,
Sinja
Re: Uitvallen?!
Sinja,bij mijn rooie 2.4 kreeg ik de startblokkering niet meer uit...was precies zo'n ding als jij hebt...
Bij Autoshop Frami op de rijksstraatweg in Haarlem loopt een electro freak..die heeft toen dat ding bij mij uitgeschakeld....enige probleem is dat je dan een ander soort beveiliging moet bedenken/aanschaffen..
grtz.,Harry
Bij Autoshop Frami op de rijksstraatweg in Haarlem loopt een electro freak..die heeft toen dat ding bij mij uitgeschakeld....enige probleem is dat je dan een ander soort beveiliging moet bedenken/aanschaffen..
grtz.,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Uitvallen?!
Dank allemaal voor de tips en het meedenken. Ik ga vanmiddag naar Ismet met het lijstje.
Groetjes,
Sinja, kind aan huis bij Ismet.
Groetjes,
Sinja, kind aan huis bij Ismet.

Re: Uitvallen?!
En weer terug.
Het contactding (ooooohhh, ik ben de naam weer vergeten!!
) is vervangen. Nu zou hij het moeten blijven doen. Only way to find out is...
dus, misschien horen jullie nog wat van me hierover. Hopelijk niet.
Groetjes en heel erg bedankt voor het meedenken!
Sinja
Het contactding (ooooohhh, ik ben de naam weer vergeten!!

dus, misschien horen jullie nog wat van me hierover. Hopelijk niet.
Groetjes en heel erg bedankt voor het meedenken!
Sinja
- Multivan Generation
- Berichten: 34523
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Uitvallen?!
dat ding heet het contact blokje
Wat ik bedoelde was de dop van de brandstoftank,
dat misschien de tank ontluchting niet goed werkt, waardoor er vacuüm gecreëerd wordt in de tank.
En we lezen het volgende week wel weer


Wat ik bedoelde was de dop van de brandstoftank,
dat misschien de tank ontluchting niet goed werkt, waardoor er vacuüm gecreëerd wordt in de tank.
En we lezen het volgende week wel weer


...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Uitvallen?!
Sinja,Icebox schreef:Bedoel je dan die van de dieseltank?
@Oskar, toen die stil kwam te staan en niet reageerde was het eerste wat ik dacht; 'dit is net alsof ik vergeten ben de startonderbreker 'aan' te zetten'. Dan reageert die inderdaad ook helemaal nergens op. Maar het lampje van de startonderbreker knipperde wel heel snel; dan kan ik normaal wel starten maar in de afgelopen drie gevallen dus niet. En Oskar, ik geloof dat jij een goede helpdesk-medewerker zou zijn![]()
![]()
Groetjes,
Sinja
bedankt voor het compliment!

Ik hoop dat dit het is. Mocht het toch de startonderbreker zijn wil ik je wel helpen om naar een oplossing te zoeken.

Groet, Oskar.
- René
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Uitvallen?!
Sorry, wist niet dat het om een 2.4 ging (want dan had ik niet gemeld relais 109
)
Nu hopen dat het opgelost is.
grtzzz René

Nu hopen dat het opgelost is.
grtzzz René
Re: Uitvallen?!
Als de startonderbreker erop staat gaat dan alleen contact niet aan of is het zo dat als je sleutel doordraait de startmotor ook niet rondgaat?
In het 2e geval zou ik idd ook aan je startonderbreker denken maar kan in het 1e geval ook de oorzaak zijn.
Zou m er zoiezo uit laten halen is nl toch een beveiliging van niks en meestal ondeugdelijk aangesloten.
Meestal zijn de draden vlak bij contactslot onderbroken en dus binnen 5 min. weer door te verbinden en weg beveiliging.
Verder worden startonderbrekers bijna altijd aangesloten zonder rekening te houden met de stroom die er onderbroken/ doorverbonden wordt, meestal zitten er relaitjes in die maar 20 amp ofzo aankunnnen en op den duur krijg je dan problemen, eigenlijk de problemen die je omschrijft...
Maar kon natuurlijk ook gewoon je contactblokje zijn.
Heb er langs de weg al zoveel uit moeten bouwen meestal in 5 a 10 min weer lopend dus zoals ik al zei beveiliging van niks.
In het 2e geval zou ik idd ook aan je startonderbreker denken maar kan in het 1e geval ook de oorzaak zijn.
Zou m er zoiezo uit laten halen is nl toch een beveiliging van niks en meestal ondeugdelijk aangesloten.
Meestal zijn de draden vlak bij contactslot onderbroken en dus binnen 5 min. weer door te verbinden en weg beveiliging.
Verder worden startonderbrekers bijna altijd aangesloten zonder rekening te houden met de stroom die er onderbroken/ doorverbonden wordt, meestal zitten er relaitjes in die maar 20 amp ofzo aankunnnen en op den duur krijg je dan problemen, eigenlijk de problemen die je omschrijft...
Maar kon natuurlijk ook gewoon je contactblokje zijn.
Heb er langs de weg al zoveel uit moeten bouwen meestal in 5 a 10 min weer lopend dus zoals ik al zei beveiliging van niks.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

