Roger B. (11)61 schreef:de laatste keer hier in Duitsland, bij de opeldealer om de hoek 5 euro betaald......maar die kunnen niet bepalen welke stikker jij krijgt, die hebben een lijstje "schlüßelnummern" en vergelijken dat met het "schlüßelnummer op je kentekenbewijs.... dat nummer staat er alleen op een duits kentekenbewijs..
en op basis waarvan heeft het tankstation om de hoek (afrit Köln) mij een groene sticker gegeven? ik heb geen schlüßelnummer op mijn kentekenbewijs staan...??
als je met een andere auto zou gaan en een groen stickertje krijgt kun je natuurlijk creatief zijn... kenteken is er bij mij met een stift op geschreven, en ik moest hem er zelf opplakken
geen idee, hebben ze gevraagd naar merk type bouwjaar en motor van je auto? dan zou het nog kunnen dat ze een site kunnen raadplegen ofzo....
en anders..... verkoop zo'n gekke hollander een stikker en als ie er ooit ellende mee krijgt (en dat is al de vraag, want oom agent herkent ook niet zo 1,2,3 of jouw auto die groene stikker verdiend) komt ie vast niet hier terug
Groen op een T4 is bij diesels niet mogelijk overigens, dus als je een diesel rijdt hebben ze sowieso lukraak wat uitgedeeld.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
heeft niks met emissie te maken
gewoon industrie politiek
we hebben vrachtwagens met identiek dezelfde motor en uitlaat systeem
de een is 2 jaar ouder en krijgt een rooie sticker en de andere een gele
gewoon erin rijden (hab ich nicht gewust!!!!) die boete's "als je die al krijgt" is niet zo hoog bij de Duitsers
en Die rooie sticker is in Koln er al uit gehaald
dus de gele dat duurt ook geen jaren meer, en als die erop zit kun je je niet meer van de"domme"houden
en weer een teken dat dat hele plakkettegeneuzel hier een grote wassen neus is...... in Essen geldt in welgeteld één straat de groene zone, heb ik me laten vertellen...... nou dat zal me een effekt op de luchtkwaliteit in die ene straat hebben (NOT)
en nu krijgt een auto die op duits kenteken "rood" zou krijgen, gewoon geel omdat ie een buitenlands kenteken heeft....
dat ze die onzin toch afschaffen..........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Ik moest laatst naar Hannover maar daar mag je met een gele sticker het centrum niet in.....
Bovendien stond op de sticker nog het vorige duitse kenteken alsof de kleur veranderd als je 'm exporteerd maar goed na veel
lezen en zoeken blijkt dat als je een blauwe invalidenparkeerkaart hebt je ook geen sticker nodig hebt....
En die van mij heeft een Groene sticker via de ANWB. Zit er wel een roetfilter onder. Een jaar of 6 geleden eronder gezet met subsidie, ter vervanging van de oxy kat die eronder zat en doorgepiept was.
Met de groeten Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Als ik het goed begrijp kijkt men voor de bepaling welke sticker je krijgt alleen naar het merk, type en bouwjaar van de auto en niet naar of er een katalysator, katvervangende pijp of roetfilter onder de bus zit?
Ik vraag dit omdat ik op het moment overweeg een katvervangende pijp te plaatsen onder mijn VW 2.5 TDI uit 1997 (ACV).
Joris 407 schreef:Als ik het goed begrijp kijkt men voor de bepaling welke sticker je krijgt alleen naar het merk, type en bouwjaar van de auto en niet naar of er een katalysator, katvervangende pijp of roetfilter onder de bus zit? Ik vraag dit omdat ik op het moment overweeg een katvervangende pijp te plaatsen onder mijn VW 2.5 TDI uit 1997 (ACV).
Groet, Joris
ze kijken naar je kentekenpapier, wij hebben ook de gele umweltplakette
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Nadat bij mij de originele Oxy cat doorgerot was en ik wat nieuws der onder moest hebben. Kon ik een roetfilter laten plaatsen, waarop subsidie zat van een €400.
enne niks bijbetalen. De garage heeft hem geplaatst en afgemeld bij RDW. Als gevolg daarvan kon ik een groene sticker bekomen. Via ANWB besteld en duidelijk aangegeven dat ik een goedgekeurde roetfilter heb.
Zelfs de APK was er gratis bij. voor mij een prettige garage.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.