Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker,draadje loopt weer.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Pascal-141 »

de deurdrempels onder de voorste deuren zijn ook 2 verraderlijke roestplaatsen . :alarm
Eens je het roest daar ziet aan de buitenzijde , dan zijn die drempel van binnenuit al helemaal rot ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Hoi Pascal.... ja klopt deze zijn in 2007 vervangen en zagen er gelukkig nog goed uit... Van alle bussen die we hebben bekeken was dat idd een van de meest voorkomende plekken. Behoudens de bus die we nu hebben waren ze daar allemaal verrot.. en klopt aan de buiten kant ziet het er nog knap uit maar aan de binnenkant zat er alleen maar lucht... :ie
Voorbeeld van een bus die wij hebben bekeken...:
Zo kan het ook nog... dan moet ik helemaal niet zeuren... :ikrij

Afbeelding

Afbeelding

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door odorf »

@Frans,
Leuke bus! :toppie
Ik wil je niet bang maken ... maar:
viewtopic.php?f=12&t=31508&hilit=roestige+spatranden" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn tip, heb ik inmiddels geleerd:
Leer ermee leven, geniet van je bus waar hij voor bedoeld is. Lekker zwerven en kamperen. En als je je aan dingen gaat storen (of APK noodzaak) doe er wat aan, en verwacht niet dat de bus ooit 100% roestvrij zal zijn. En probeer het stukje bij beetje zelf te leren, leuke hobby erbij, en het scheelt in de kosten.
Dit is absoluut niet belerend of lullig bedoeld hoor, tegendeel!

Maar ik begrijp ook dat je momenteel baalt. Zeker als je denkt dat het allemaal wel meevalt. :toppie
Sterkte!

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Hoi Odorf... Bedankt voor je reactie.... geeft de burger weer moed... :jumpklap
Als de voorkant weer klaar is geeft me dat lucht om de achterkant in order te maken. Aan kennis en handigheid ontbreekt het niet...Ik ben in het bezit van straal setje, heb ik ooit eens aangeschaft voor de BMW, moest een plek in het frame uitstralen, wat overigens uitstekend gelukt is.Wel goed oppassen, stralen is niet geheel zonder risico voor je gezondheid. Ik heb een vol gelaatsmasker, komt uit de asbest sanering (incl filters) Maar het ontbreekt mij aan ruimte... dat is wel jammer.
Misschien wordt dat een nieuwe opgave om die te zoeken... heb ook nog woonruimte voor de BMW...nodig twee vliegen in een klap.

Jij bent goed bezig geweest... dat groen is gelukkig wel een makkelijke kleur... ach een een beetje patchwork is ook niet verkeerd... :lach
Heb jij autolak laten mengen op kleur of gewoon een spuitbusje genomen??? Ik zal de spuiter vragen een halve KG meer verf te maken.. heb ik nog wat om hier en daar bij te plekken...
Misschien dat ik nog een airbrush setje aanschaf... wil ik zo wie zo hebben voor mijn modeltreintjes...

Nu maar afwachten of ze een beetje ongeschonden door de APK komt en wij er in juni mee weg kunnen... genieten van de vrijheid... :ikrij

Geniet van het weekeinde... hier in Warnsveld momenteel zw bw en 10gr...brrrrrrrrrrr :winter

Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door odorf »

frans_t4 schreef:Jij bent goed bezig geweest... dat groen is gelukkig wel een makkelijke kleur... ach een een beetje patchwork is ook niet verkeerd... :lach
Heb jij autolak laten mengen op kleur of gewoon een spuitbusje genomen??? Ik zal de spuiter vragen een halve KG meer verf te maken.. heb ik nog wat om hier en daar bij te plekken...
Misschien dat ik nog een airbrush setje aanschaf... wil ik zo wie zo hebben voor mijn modeltreintjes...
Ik heb eerst wat verf op kleurnummer besteld (LP6M) maar dat pakte te donker uit. Toen heb ik mijn tankdekseltje losgehaald en dat als kleurstaal meegegeven. Ik heb toen 1liter lak besteld, 2K lak, en meteen daarbij een spuitbus 1K aan laten maken met dezelfde menging. Nu heb ik verf voor in mijn verfpistool en voor de kleine dingetjes het spuitbusje. Ik doe het spuitwerk aan mijn bus met een kleiner verfpistool (Victor). Mijn Airbrush komt daar niet zoveel aan te pas.

Mocht je voor modelbouw een serieuze airbrush aan willen schaffen heb ik misschien nog wel wat tips.
Stuur maar een privéberichtje als je dat wilt.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Update, vandaag weer foto's ontvangen van de plaatwerker... schiet al lekker op... ook de gaten... :ie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begint al een aardig project te worden.... :werkaanT4

Tot de volgende up-date...

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Harry 341 »

TOP!!
Altijd mooi om te zien dat iets echt goed aangepakt wordt,en niet alleen dichtsmeren...goed werk hoor!
grtz.Harry :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Harry 341 schreef:TOP!!
Altijd mooi om te zien dat iets echt goed aangepakt wordt,en niet alleen dichtsmeren...goed werk hoor!
grtz.Harry :yes
Harry...
Nee dicht smeren... dat gaat hem niet worden. We hebben plannen om toch wat langer te doen met de bus... en het is ook nog eens een investering voor de toekomst, als we ooit de bus wegdoen of moeten wegdoen.. zal ..deze reparatie + foto's een positieve invloed op de waarde van de bus hebben. :toppie

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
D-J
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:50
Locatie: Over den IJssel

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door D-J »

Als aspirant T4 koper kijk in mn ogen uit.
1. door het vakwerk hier :toppie
2. door de roestgevoeligheid van de bus.

Stel: je kan een hele fraaie T4 van 1994 op de kop tikken, die echt nog keihard is, op welke plekken zou je die dan (waarmee) behandelen? :werkaanT4
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

D-J,
Een bus van 1994....die keihard is.... mmmm ik wil niet vervelend doen maar ik heb al heel veel bussen bekeken .. jaartallen 1991... 1996 en al deze bussen hadden wel zachte plekken... :muur
Een tip die ik je geven kan, zet de bus altijd op een brug en inspecteer of laat de auto vakkundig inspecteren en controleren... vaak kunnen deze mensen je ook adviseren wat je kunt doen aan conservering van je auto! Ik spreek uit ervaring.... :groteogen
Een van de bussen collega's hier heeft al eens de opmerking gemaakt... een zichtbare roest plek zal al snel uitmonden in heel veel meer plekken... :bonk
Maak foto's van de verdachte plekken en gebruik dit tijdens de onderhandelingen... Calculeer wat extra budget voor reparaties aan het chassis of carrosserie.

En JA het zijn auto's die gevoelig zijn voor roesten... zeker als de eerste eigenaar van af de aanschaf de auto niet of nooit heeft laten behandelen, ook het schoonhouden van de richels en hoeken en balken draagt bij aan het feit of er rottigheid te vinden is of niet.

Suc6 met de eventuele aanschaf....

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
D-J
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:50
Locatie: Over den IJssel

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door D-J »

Bedankt Frans! We zitten sowieso aan een aanschafkeuring te denken, dus dat sluit aan op je tip. :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Pascal-141 »

D-J schreef: Stel: je kan een hele fraaie T4 van 1994 op de kop tikken, die echt nog keihard is, op welke plekken zou je die dan (waarmee) behandelen? :werkaanT4
Die vind je niet , vaak zien ze er van buitenaf nog vrij goed uit ... tot je wat "dieper" begint te kijken ...
Ik demonteer heel vaak T4's , en je kan je niet voorstellen wat ik allemaal al ben tegengekomen (terwijl het plaatwerk er uiterlijk nog goed uitzag)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Icebox »

Ik krijg buikpijn als ik die roest zie. Wat een ellende.

Gelukkig gaat het mooi worden! :yes

:driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Harry 341 »

Icebox schreef:Ik krijg buikpijn als ik die roest zie. Wat een ellende.

Gelukkig gaat het mooi worden! :yes

:driveT4
Tja...zo kan het ook... :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Icebox »

Ja... Inmiddels nog steeds niks gehoord van mijn goede vriend. :gif
Plaats reactie