Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schokkende koppeling
Re: Schokkende koppeling
Ik heb dit ook voorgehad met een 1.9D , niet lang geleden , koppeling en drukgroep vervangen , opgelost , er waren paar van die "veren' van de drukgroep afgesleten !
Re: Schokkende koppeling
Complete koppeling is vervangen.
Iets minder maar nog steeds aanwezig :-(
Iets minder maar nog steeds aanwezig :-(
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Schokkende koppeling
Motorsteunen (hydrolager) al vervangen ?VWZN schreef:Complete koppeling is vervangen.
Iets minder maar nog steeds aanwezig :-(
Werd in begin van dit topic al aangegeven dat dat een mogelijke oorzaak is ( en zelfs vaak voorkomende oorzaak van het schokkend vertrekken in 1e , meestal bij koude motor , als hij warm is minder last van)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Schokkende koppeling
Nee. Nog niet.
Re: Schokkende koppeling
Ik weet niet beter of m'n koppeling schokkerig opkomt. 6 jaar geleden gekocht (120.000km), nu (450.000km) nog steeds. Een nieuwe koppeling/drukgroep/2mv (bij 320.000km) ten spijt.
Ik ben gestopt om me d'r ongerust om te maken.
Ik ben gestopt om me d'r ongerust om te maken.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Schokkende koppeling
Dat heb ik nu ook al een beetje.
Het went wel.
Het went wel.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Schokkende koppeling
Nieuwe motorsteun (hydrolager) , en de bussen in de pendelsteun vervangen , dat verhinderd dat de motor "los" "hangt" en kan "kantelen" bij het optrekken , en zal het schokken voorkomen.
Een versleten hydrolager zal maken dat de motor dik 1a1,5 cm lager gaat hangen (doorhangen van het hydrolager) , en er zit ook geen "demping" meer in het hydrolager .
Een versleten hydrolager zal maken dat de motor dik 1a1,5 cm lager gaat hangen (doorhangen van het hydrolager) , en er zit ook geen "demping" meer in het hydrolager .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Schokkende koppeling
met een beetje vochtig weer in de koude maanden doet die van mij het ook bij koud wegrijden.ik laat de motor nu even draaien voor ik wegrij en dan gaat het wel goed.dit doet hij al zolang ik hem heb bij 150000 is er een geheel nieuwe koppeling en vliegwiel in gekomen dus daar zat het probleem niet .zomers doet hij het niet alleen in de wintermaanden zeg maar
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Schokkende koppeling
schokkende koppeling kan ook veroorzaakt worden door een iets lekkende krukas keering welke achter het 2 massa vliegwiel zit..
Dus als dat 2 MV vervangen wordt, betaal dan die 80 euro extra voor die keering en laat die meteen vervangen.
doe er je voordeel mee..
groet Peter
Dus als dat 2 MV vervangen wordt, betaal dan die 80 euro extra voor die keering en laat die meteen vervangen.
doe er je voordeel mee..
groet Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...