Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem na olie verversen automaatbak

vragen over de T5
limburger

Re: Probleem na olie verversen automaatbak

Bericht door limburger »

JvG schreef:Daarna heb ik de auto gestart, gewacht tot 45 graden, alle modussen geschakeld, P, R, N, D, en de auto weer uit gezet. Daarna heb ik de plug open gedraaid om te controleren en eventueel bij te vullen, maar het druppelde precies uit de plug, dus in principe zit er dan genoeg in.
bij een T4 pijl je de olie met lopende motor, ik lees dat jij de auto hebt uit gezet. ik weet niet of dit bij een T5 anders is. je had ook kunnen kijken hoeveel liter olie eruit is gekomen, dat vergelijken met wat er nieuw in is gegaan (hier kunnen geen liters verschil in zitten).

:driveT4 :T44EVER
JvG

Re: Probleem na olie verversen automaatbak

Bericht door JvG »

Ik heb inderdaad ook met lopende motor gepeild, maar zoals je inderdaad ook aangeeft heb ik de oude en nieuwe olie op papier gezet, en er is dus iets meer uitgekomen dan er in is gegaan. Ik heb vervolgens net zo veel weer terug gedaan als dat er in gegaan is, ook al loopt het er dan behoorlijk hard uit als je peilt. Dit heeft het probleem verholpen! Er zat 0,5 liter minder in dan voorheen, en dit heeft dus de problemen gegeven bij koude motor.
Als ik nu ´s ochtends wegrijdt, dan schakelt hij nog wel bij een hoger toerental dan als hij warm is, maar dit is voor ongeveer 500 meter en neem ik verder voor lief.

Overigens ga ik nog wel even bellen met uden, dat flushen is toch wel interessant.
Plaats reactie