Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elektrische vacuumpomp
Re: Elektrische vacuumpomp
Dat is mooi een rammelvrije bus.
Maar.. hoe zit het met de elektrische pomp?
Kun je daar wat uitleg foto's e.d. van maken hoe je dat gedaan hebt.
De vacuumpomp van mijn begint soms ook te tikken.
En wil deze ook wel vervangen voor een die dat niet doet, b.v. een elektrische.
Maar.. hoe zit het met de elektrische pomp?
Kun je daar wat uitleg foto's e.d. van maken hoe je dat gedaan hebt.
De vacuumpomp van mijn begint soms ook te tikken.
En wil deze ook wel vervangen voor een die dat niet doet, b.v. een elektrische.
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Elektrische vacuumpomp
En hoe gaat het met de afstelling van die pomp en schakeling hiervan?
Re: Elektrische vacuumpomp
Nog even niet mee bezig geweest eerst genieten van rammel vrije bus.Multivan Generation schreef:En hoe gaat het met de afstelling van die pomp en schakeling hiervan?
Misschien heb ik wel een vacuum lek ergens. Als zondag droog dan op onderzoek uit.
BTW ik heb de EGR afgedopt, heeft dat invloed op het vacuum?
Ik heb deze http://www.datona.nl/vacuummeter.html" onclick="window.open(this.href);return false; (spot goedkoop) al gekocht dus die zal ik er zondag even tussenhangen.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Elektrische vacuumpomp
Pomp is al 1 keer afgeslagen door dat ze te heet werd.
Geen pretje want dan moet je wel HEEL hard op het pedaal gaan staan...
Het is overduidelijk dat er een lek zit in het vacuum want als ik het "T4 gedeelte" los koppel van de pomp dan slaat de pomp niet constant aan.
DUS opzoek naar het lek. Gisteren silicone vacuum slangen besteld en ga van de week alle slangen vervangen.
Een vraag voor de T4 geleerde al hier:

Bij de rode pijl zit (bij mijn T4) een vacuum slang aangesloten. Waar gaat deze naar toe en wat stuurt deze vacuum slang aan?
Als ik deze volg dan lijkt het erop dat deze door het schutbord gaat en "iets" aanstuurt achter het dashboard.
Geen pretje want dan moet je wel HEEL hard op het pedaal gaan staan...
Het is overduidelijk dat er een lek zit in het vacuum want als ik het "T4 gedeelte" los koppel van de pomp dan slaat de pomp niet constant aan.
DUS opzoek naar het lek. Gisteren silicone vacuum slangen besteld en ga van de week alle slangen vervangen.
Een vraag voor de T4 geleerde al hier:

Bij de rode pijl zit (bij mijn T4) een vacuum slang aangesloten. Waar gaat deze naar toe en wat stuurt deze vacuum slang aan?
Als ik deze volg dan lijkt het erop dat deze door het schutbord gaat en "iets" aanstuurt achter het dashboard.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Elektrische vacuumpomp
Gaat naar de kachelunit dan wel climatronic unit
Re: Elektrische vacuumpomp
Multivan Generation schreef:Gaat naar de kachelunit dan wel climatronic unit
Ok, clima heb ik (nog) niet.
Weet je ook waar de vacuum aansluiting op de kachelunit (btw: stand of "gewone" kachel) zit?
Ik durf het bijna niet te vragen maar doe het toch:
Kan jij een Elsawin plaatje vinden hiervan?
Ik heb sinds gisteren Elsawin maar zie geen Bos door de vele Bomen..
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Elektrische vacuumpomp
Je kunt veel vragen,
maar daarmee kan ik je niet helpen,
ben namelijk op het werk bezig.
Ik heb trouwens geen Elsa win draaien.
Wellicht anderen?
Trouwens slangetje lostrekken en afdoppen en je kunt verder met testen
maar daarmee kan ik je niet helpen,
ben namelijk op het werk bezig.
Ik heb trouwens geen Elsa win draaien.
Wellicht anderen?
Trouwens slangetje lostrekken en afdoppen en je kunt verder met testen

Re: Elektrische vacuumpomp
is dit wat je zoekt?



Re: Elektrische vacuumpomp
Te gek. Bedankt!
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Elektrische vacuumpomp
Het lek is boven!

Toch maar even alle slangen (behalve de kachel slang) vervangen voor silicone slangen.

Helaas blijft de E-vac pomp nog steeds aanslaan als ik de EGR klep aansluit op het vacuum.
DUS ik denk dat de EGR klep vast zit.
Voor nu EGR vacuum afgedopt.
Wat plaatjes van de E-vac pomp installatie: (Jaja, ik weet het bedrading zit
)




Toch maar even alle slangen (behalve de kachel slang) vervangen voor silicone slangen.

Helaas blijft de E-vac pomp nog steeds aanslaan als ik de EGR klep aansluit op het vacuum.
DUS ik denk dat de EGR klep vast zit.
Voor nu EGR vacuum afgedopt.
Wat plaatjes van de E-vac pomp installatie: (Jaja, ik weet het bedrading zit




T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Elektrische vacuumpomp
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Elektrische vacuumpomp
This toch niet zo moeilijk om een T4 Pierburg pomp tik vrij te krijgen.
Je legt onder de dikke veer in de pomp een ring van 1 á 2mm. (proef ondervindelijk)
Hiermee geeft je de veer meer voorspanning.
Ik rij hierdoor inmiddels weer een dikke 120.000 km tik-vrij.
Voor deze modificatie ging ie behoorlijk te keer.
Als je vermoed dat je Pierburg vacuum pomp tikt, trap eens eens 5=6 keer achter elkaar op de rem.
Stopt ie met tikken, en naar ongeveer 10 seconde komt het terug............dan is het inderdaad je vacuumpomp.

Je legt onder de dikke veer in de pomp een ring van 1 á 2mm. (proef ondervindelijk)
Hiermee geeft je de veer meer voorspanning.
Ik rij hierdoor inmiddels weer een dikke 120.000 km tik-vrij.
Voor deze modificatie ging ie behoorlijk te keer.
Als je vermoed dat je Pierburg vacuum pomp tikt, trap eens eens 5=6 keer achter elkaar op de rem.
Stopt ie met tikken, en naar ongeveer 10 seconde komt het terug............dan is het inderdaad je vacuumpomp.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Elektrische vacuumpomp
Beste Geert,Geert G schreef:This toch niet zo moeilijk om een T4 Pierburg pomp tik vrij te krijgen.![]()
Je legt onder de dikke veer in de pomp een ring van 1 á 2mm. (proef ondervindelijk)
Hiermee geeft je de veer meer voorspanning.
Ik rij hierdoor inmiddels weer een dikke 120.000 km tik-vrij.
Voor deze modificatie ging ie behoorlijk te keer.
Als je vermoed dat je Pierburg vacuum pomp tikt, trap eens eens 5=6 keer achter elkaar op de rem.
Stopt ie met tikken, en naar ongeveer 10 seconde komt het terug............dan is het inderdaad je vacuumpomp.
De Pierburg vacuum pomp in een VW T4 zit (verkeer)dom ingebouwd.
Hierdoor kan de pomp de olie niet kwijt wat resulteerd in tikken.
Ringetjes onder de veer of vernieuwen van de pomp gaan deze CONSTRUCTIE FOUT niet oplossen.
E-vac pomp verlost de T4 van een CONSTRUCTIE FOUT en bijkomend spaart het ook nog brandstof.
De Pierburg vacuum pomp zuigt continu, de E-vac pomp zuigt alleen maar als nodig. (mits geen vacuum lek)
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Elektrische vacuumpomp
Geloof je dat nou zelf , of wil je het alleen maar aan jezelf wijsmaken ?BasT4 schreef: E-vac pomp verlost de T4 van een CONSTRUCTIE FOUT en bijkomend spaart het ook nog brandstof.

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Elektrische vacuumpomp
Er is een 30A relais nodig.
De pomp zal dan zeker 120W of zelfs 200W verbruiken.
Ik vermoed dat de oude vacuümpomp zuiniger is....
Maar het is wel interessant dat er weer iemand iets bijzonders durft uit te proberen
Egbert
De pomp zal dan zeker 120W of zelfs 200W verbruiken.
Ik vermoed dat de oude vacuümpomp zuiniger is....
Maar het is wel interessant dat er weer iemand iets bijzonders durft uit te proberen

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel