dat is waar de streepjes staan

Hoi Jan ik heb een laaaaaannnnggeeee wielbasismatje86 schreef:groen en paars zitten niet in een korte wiel basis,je zal hem dan tussen de wielkasten moeten zetten, dus op de plek van de 3 zitsbank bevestiging
dat is waar de streepjes staan
Bedankt Thomas nu is het helemaal duidelijk.Endebendebus schreef:Ahum...Ik heb geen lange bus...Het frame wat ik heb gemaakt is bevestigd op de punten van de achterbank. Mijn tussenbank is weer aan het frame bevestigd. Ik denk idd op de streepjes . De RDW keek er naar bij de keuring en vroeg of de originele bevestigingspunten zijn gebruikt. Dat is weliswaar met een "adapter" ertussen. Dat hebben ze goedgekeurd. Soms moet je het erop wagen.
ja maar dan moet je de complete dc uit wisselen kijk maar eens op whizzy zijn verhaal viewtopic.php?f=2&t=48499slopelrijder schreef:matje, vraag; zo'n achterbank in een dc,zijn daar 3 stoel versie's van? of 2 zitbank &1"platklapbare"stoel versie van?
en kun je de achterbank (oele??) zoals ik heb, daarmee uitwisselen??
Hoi ClarisseClarisse schreef:Interessant topic!
1) Is paars precies in het midden (dus evenver van beide zijkanten)?
2) En mag je ook zitplaatsen op kenteken creëren als je geen dubbelcabine hebt? Mijn bus was oorspronkelijk een bedrijfswagen, open bestelbus hoog dak en verlengde wielbasis. Nu kampeerbus met dus maar twee zitplaatsen op kenteken. Mijn bank staat even ver naar achter als de paarse puntjes en in het midden, maar is van hout en heb ik met lullige hoekijzers aan het betonplex vastgemaakt. Mag je überhaupt extra zitplaatsen creëren in mijn bus (officiëel op kenteken te zetten)?
3) En gaat het erom dat de gordels correct aan het chassis worden bevestigd (heupgordels?) of de bank (met metalen constructie neem ik aan)? Of zowel gordel als bank?
4) Mag je zelf een metalen constructie hiervoor maken of moet het een standaardbankje zijn?
PS: Als ik mijn mond niet voorbij had gepraat had de keurder bij de RDW hem als vijf zitplaatsen op kenteken gezet, want die had in z'n hoofd dat achterin geen gordels hoefden (wat voor hele oude auto's geldt.. Waarmee het mij dus ook wel opviel dat het erg afhangt van wie je daar treft, niet iedereen is even scherp zeg maar..., dus daar kun je ook je voordeel mee doen, maar ik wil sowieso dat het veilig is.