Daarom maar eens hier gevraagd dus. Achteraf had ik eigenlijk een filmpje moeten maken.
Wat ik nu zoek is eigenlijk een mooie verlengde T5 met de 151 pk diesel uit de T4 erin. Zou de perfecte combinatie zijn denk ik

Pascal-141 schreef:Ja , er zijn 2 uitvoeringen van de R5 tdi motor. Vanaf 2007 was de omschakeling , vanaf dan zat er een beter uitlaatspruitstuk op , een watergekoelde EGR ,en een DPF ipv alleen roetfilter. Maar beide types kunnen last hebben van loskomende verstuivers .Ernst1124 schreef:Doe ik zeker! Doordat ik het forum al jaren volg doordat ik eerder drie T4's gehad heb weet ik inmiddels dat Pascal zeker weet waar hij het over heeft.
Maar nu iets anders. Zijn de 2.5 tdi motoren vanaf een bepaald bouwjaar misschien beter geworden? De problemen zoals de verstuivers misschien gemodificeerd?
Ik heb het idee dat ik beter een 1900 kan nemen, maar ben bang voor een teleurstelling nadat ik een T4 151 pk gehad heb...
Ben benieuwd naar jullie mening
En de blokken voor 2007 moesten LL2 motorolie hebben , en de blokken vanaf 2007 hebben LL3 olie nodig. Dat heeft te maken met de DPF , maar vooral ook : bij niet correcte olie kunnen smering problemen ontstaan , met versleten nokkenassen enz tot gevolg.
En net dat van die olie is volgens mij een van de oorzaken dat vele van deze R5tdi blokken vroegtijdig sneuvelen , omdat vele garages er gewoon maar wat olie ingooien zonder de correcte specs .
De 1.9tdi blokken zijn goed , en veel minder problemen mee dan de 2.5tdi
Ter aanvulling : het was een "roetkat" , wat de modellen tot 2007 haddenheemskerk schreef:
Ter aanvulling: de eerste types (tot 2007) hadden af fabriek een katalysator, geen roetfilter. Middels een milieusubsidie kon er een retro (wel origineel geleverde) roetfilter aan toe gevoegd worden.
InbetweenPascal-141 schreef:Ter aanvulling : het was een "roetkat" , wat de modellen tot 2007 haddenheemskerk schreef:
Ter aanvulling: de eerste types (tot 2007) hadden af fabriek een katalysator, geen roetfilter. Middels een milieusubsidie kon er een retro (wel origineel geleverde) roetfilter aan toe gevoegd worden.![]()
Nee, gewoon een roetkatheemskerk schreef:Inbetween![]()
Multivan Generation schreef:Nee, gewoon een roetkatheemskerk schreef:Inbetween![]()
Niks inbetween...