Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tankinhoud T6

vragen over de T6
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: tankinhoud T6

Bericht door mettesboy »

Tuurlijk een belangrijk topic ;-)

Je neemt toch een boordcomputer om daarvan correcte info af te kunnen lezen, niet?
Bij mij stak ie er standaard in, maar wat als je 200-300€ neertelt voor een boordcomputer die maar een beetje gokt hoeveel je verbruikt etc....
Wat op het scherm komt, moet te vertrouwen zijn, dat is mijn mening.
Heb de kilometerteller over een 250km lange rit getest met gps en zat er geen 100m naast, dus de afgelegde weg is blijkbaar nauwkeuriger dan de vorige.

Verbruik blijft na 7000km nog steeds zakken trouwens (al is het maar met mondjesmaat)
maar da boordcomputer blijft er om en bij de 1l/100km naast zitten.

na 175km stond dit nog op het scherm ;-)[img]
IMG_0720.JPG
[/img]

da's 1400+km met een tank....
Het zijn er een betje minder geworden :nuts :nuts :nuts
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: tankinhoud T6

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt nog meer blijven zeveren natuurlijk.
Of je kunt bij de dealer je wegstreckenzahl eens laten aanpassen/corrigeren.

Als je zelf geen stap extra doet, dan zal het niet vanzelf opgelost worden.

En dan zitten wij nog langer met je gejammer.. :knipoog

Je bestelde een T6. Dan gejammer dat de levertijd zo lang was. Toen begon je over het verbruik niet volgens de specs was, en nu een afwijking in je boardcomputer.

Sorry hoor... beetje luxe problemen als je het mij vraagt..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: tankinhoud T6

Bericht door Pascal-141 »

mettesboy schreef:
Je neemt toch een boordcomputer om daarvan correcte info af te kunnen lezen, niet?
Bij mijn vorige 2 T5 , en bij mijn huidige Amarok is het verbruik dat op de boordcomputer staat mooi correct met het effectief gemeten verbruik .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: tankinhoud T6

Bericht door mettesboy »

excuses voor het gejammer oh holiness. :zwaai

Bij de dealer ben ik al lang geweest, die raadde me aan om eerst een 10.000km te rijden zodat alles ingereden is en dan langs te komen of bij het eerste onderhoud dit te laten aanpassen.
Jammer dat je niet goed gelezen hebt, want het gaat me niet om de verbruiksspecs die niet kloppen ( die kloppen toch nergens?) maar om verkeerde info op de boordcomputer. Integendeel, Als je ziet dat de wagen alhoewel hij 200kg meer weegt dan de vorige en krachtiger is, al vanaf dag 1 minder verbruikt dan de vorige, dan kan je enkel tevreden zijn.
Daarnaast werd me daar ook gemeld dat ik zeker niet de eerste was die vroeg waarom er geen 80L in de 80L tank (waar je nu voor bijbetaalt!) te krijgen is. Vind ik een logische vraag als je gewend bent om er vroeger zonder probleem 83-84 liter in te krijgen

En zoals pascal net zei, was het bij mijn vorige bussen ook volledig correct... dus verwacht ik dat van een nieuwe ook.

Ik weet niet, maar als dat het enige is dat uiteindelijk niet klopt aan de wagen, dan denk ik niet dat ik ontevreden ben over de T6.


inmiddels is de wagen binnengegaan en daarbij is de boordcomputer aangepast... en verbruik is nu netjes hetzelfde als de realiteit... kwestie van wat parameters te veranderen. Volgens mij is de tank ook wat 'gezet' kan dat??? Stilaan haal ik meer en meer 1000km op een tank zonder in het echte 'risico-gebied' te komen....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Plaats reactie