die vettige aanslag op het rooster van de LMM komt van de olie op je K&N filter .Peter73 schreef:Onlangs onderhoud uitgevoerd. Hierbij ook het luchtfilter gereinigd (K+N) Nu ik het luchtfilterhuis er toch uit had gelijk de LMM even bekeken. Hier zat een aangekoekte vettige stoflaag op het rooster. Ik heb de LMM gereinigd met als resultaat dat de auto ineens veel beter oppakt, meer vermogen heeft en de rook is een héél stuk minder.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zwarte rook en trekkracht verlies
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Zwarte rook en trekkracht verlies
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Zwarte rook en trekkracht verlies
Dat denk ik ook idd. Heeft een K+N überhaupt zin?Pascal-141 schreef:die vettige aanslag op het rooster van de LMM komt van de olie op je K&N filter .Peter73 schreef:Onlangs onderhoud uitgevoerd. Hierbij ook het luchtfilter gereinigd (K+N) Nu ik het luchtfilterhuis er toch uit had gelijk de LMM even bekeken. Hier zat een aangekoekte vettige stoflaag op het rooster. Ik heb de LMM gereinigd met als resultaat dat de auto ineens veel beter oppakt, meer vermogen heeft en de rook is een héél stuk minder.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Zwarte rook en trekkracht verlies
Nee , bied geen meerwaarde en ook geen extra vermogen bij een TDI .Peter73 schreef:Dat denk ik ook idd. Heeft een K+N überhaupt zin?Pascal-141 schreef:die vettige aanslag op het rooster van de LMM komt van de olie op je K&N filter .Peter73 schreef:Onlangs onderhoud uitgevoerd. Hierbij ook het luchtfilter gereinigd (K+N) Nu ik het luchtfilterhuis er toch uit had gelijk de LMM even bekeken. Hier zat een aangekoekte vettige stoflaag op het rooster. Ik heb de LMM gereinigd met als resultaat dat de auto ineens veel beter oppakt, meer vermogen heeft en de rook is een héél stuk minder.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Zwarte rook en trekkracht verlies
Als je 3x via de dealer een origineel Luchtfilter haalt, dan ben je hetzelfde geld kwijt als 1 k&N-filter.Peter73 schreef:Dat denk ik ook idd. Heeft een K+N überhaupt zin?
dus na 3x vervangen gaat het K&N filter geld besparen t.o.v. een bij de dealer gehaald luchtfilter.
Met live loggen zag ik dat er tot 2000 rpm, marginaal iets hogere luchtmassameter waarden te zien waren.
Andere menen niets te zien.