Brandstofsysteem is volledig vervangen (leidingen, common rail, pomp, verstuivers) en brandstoftank vervangen.
Motor draait erg soepel nu.
Maar: bij start en stationair draaien en bij cst houden van toeren, kwam er meer geluid/trillingen in de cabine. Rammelend, heel licht schurend.
Terug naar de garage, waarschijnlijk door dat schokken van de motor en km-aantal, vliegwiel versleten. (als ik zo rond kijk, lijkt het mij een slijtonderdeel
Deze is vervangen, samen met de koppeling.
Bij de garage zei men dat alles zich nog moest zetten (?? mechanica dat zich moet zetten, of bedoelen ze inslijten?)
ik ben nu 2 dagen verder, en vind dat het geluid/trillingen bij starten en stationair draaien zeker niet verminderd is. Van het moment dat ik gas geef, verdwijnt het rillen. Stationair draait hij erg constante toeren, verbruik is dan ook 0.7l/h, dit was ook tevoren zo. En als ik buiten de cabine sta hoor ik niks extra geluid. OOk gen extra trillingen in de motorblok lijkt me.
Tijdens het rijden loopt ie als een trein heel soepel. Beter als ervoor.
ZIjn er nog slijt onderdelen die bekeken moeten worden? Motor ophanging?
Alvast bedankt voor de reactie.

EN het elektrisch rijden, ik ga even wachten, vw komt met een erg mooi aanbod lijkt me...