Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 cilliderkop
Re: T5 cilliderkop
Klinkt bekend! Ik ben idd ook bij MRV geweest om te vragen of zij het verbussen nog doen maar helaas.
Ze wilde het wel doen maar op eigen risico en met een prijs van 575 euro excl. Btw.
Zelf heb ik besloten de kop zo te laten en alleen de nokkenas, klepstoters, kleppen, klepsteelrubbers, gloeispiralen, pakkingen, ringen, waterpomp,startmotor, te vervangen.
Mijn bus heeft 380k gelopen is van 2009 dubbele cabine met dubbele schuifdeur en verlengt.
Voor heel weinig begin dit jaar kunnen kopen.
Mijn kop is wel ingeslagen maar ik heb ze veel erger gezien dus ik neem de gok wel.
Als dit blok het begeeft gaat er een ander blok in.
Werkzaamheden vallen wel mee is niet zo spannend.
Ze wilde het wel doen maar op eigen risico en met een prijs van 575 euro excl. Btw.
Zelf heb ik besloten de kop zo te laten en alleen de nokkenas, klepstoters, kleppen, klepsteelrubbers, gloeispiralen, pakkingen, ringen, waterpomp,startmotor, te vervangen.
Mijn bus heeft 380k gelopen is van 2009 dubbele cabine met dubbele schuifdeur en verlengt.
Voor heel weinig begin dit jaar kunnen kopen.
Mijn kop is wel ingeslagen maar ik heb ze veel erger gezien dus ik neem de gok wel.
Als dit blok het begeeft gaat er een ander blok in.
Werkzaamheden vallen wel mee is niet zo spannend.
- krekwakwol
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5 cilliderkop
Hoe kun je zien dat een kop ingeslagen is, of is dat alleen te horen als alles nog in elkaar zit.
Ik hoor geen rare geluiden bij onze bus, deze heeft nu 317000 gelopen.
Is zo'n verstuiverbrug zelf eenvoudig te plaatsen of is daar speciaal gereedschap voor nodig.
Ik hoor geen rare geluiden bij onze bus, deze heeft nu 317000 gelopen.
Is zo'n verstuiverbrug zelf eenvoudig te plaatsen of is daar speciaal gereedschap voor nodig.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 cilliderkop
Zie hier:krekwakwol schreef: 03 jul 2020, 10:56 Is zo'n verstuiverbrug zelf eenvoudig te plaatsen of is daar speciaal gereedschap voor nodig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5 cilliderkop
Op het filmpje wordt alles gedemonteerd, maar als de motor verder goed loopt en ik zou het preventief doen, zou ik de verstuivers kunnen laten zitten en alleen de nokkenas kunnen demonteren?
Of gewoon laten doen, maar waar kan dat?
Of gewoon laten doen, maar waar kan dat?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 cilliderkop
JB autoservice plaatst oa dit soort bruggen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5 cilliderkop
Oké bedankt. Ik zal eens kijken waar ze te vinden zijn.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T5 cilliderkop
Bij mijn bus was de nokkenas heel goed hoorbaar.
En koude start was een drama.... voor het starten 30keer contact aan en uit voor het pompen van de diesel en vervolgens doorstarten.
Eenmaal gelopen draaide hij goed... maar na een tijdje rijden viel er een cilinderweg en sloeg de motor af.
Ik heb zelf vcds en ik zag dat er iets met cylinder 5 was.
Maar ook de vacuumpomp vertrouwde ik niet deze heb ik nagekeken en alle pakkingen inwendig vervangen maar ik vertrouw hem nog niet.
Binnenkort ga ik hem weer opbouwen.
Waterpomp en thermostaat heb ik gelijk vervangen en de waterpomp had zoveel speling dat het tandwiel de binnenzijde van het blok en de bout waarmee de pomp vast zit geraakt heeft.
En koude start was een drama.... voor het starten 30keer contact aan en uit voor het pompen van de diesel en vervolgens doorstarten.
Eenmaal gelopen draaide hij goed... maar na een tijdje rijden viel er een cilinderweg en sloeg de motor af.
Ik heb zelf vcds en ik zag dat er iets met cylinder 5 was.
Maar ook de vacuumpomp vertrouwde ik niet deze heb ik nagekeken en alle pakkingen inwendig vervangen maar ik vertrouw hem nog niet.
Binnenkort ga ik hem weer opbouwen.
Waterpomp en thermostaat heb ik gelijk vervangen en de waterpomp had zoveel speling dat het tandwiel de binnenzijde van het blok en de bout waarmee de pomp vast zit geraakt heeft.
Re: T5 cilliderkop
De brug heb ik niet meer geplaatst..zoals uitgelegd ...ergens moet het ophouden..verders rijd de bus als een zonnetje
..geen olie verbruik en zuiniger..