Pascal-141 schreef: 08 dec 2022, 07:39 Als die nieuwe meting gaat gebeuren zoals ze dat bij de Belgische keuring sinds een paar maand doen , dan gaan er nog veel mensen janken en op kosten gejaagd worden...
Bij ons in Belgie zitten mensen met "herstellingskosten" van duizenden Euro's , sommigen zien hun auto verboden tot verkeer na zelfs meer dan 6 garage bezoeken . En dat gaat soms om vrij recente wagens die perfect in orde zijn .
Heeft al vaak in de kranten gestaan , en er komt heel veel kritiek op de nieuwe manier van meten .
En er is al meerdere malen gebleken dat de meetapparatuur ook niet echt correct is : een wagen word in een keuringsstation afgekeurd wegens te veel partikels , en de eigenaar van die wagen eist dat ze met een ander meettoestel een 2e test doen , en dan blijken de meetwaardes tussen beide toestellen mijlenver uit elkaar te liggen ...
Sommigen betaalden duizenden Euros voor vervanging van DPF , reiniging in en uitlaatsysteem , nieuwe verstuivers , turbo's enz ... en gaan dan terug naar de keuring en worden terug afgekeurd wegens te veel partikels bij de roettoest ...
Dit dus