Bedenk ook, dat Alie en vergelijkbare (Chinese) internet handelaren, winkels zijn die een gigantisch assortiment aanbieden met evenzo gigantisch grote kwaliteitsverschillen.
Het is dus zaak om als je een bepaald product zoekt dit goed te onderzoeken, voor zover dit mogelijk is. Er zijn zat producten, waar je door de eenvoud en of de prijs je je niet meteen een buil aan zult vallen. Bij andere is het de gok.
Wat kan helpen is onderzoeken of Nederlandse (Europese) bedrijven die goed bekend staan, hetzelfde product aanbieden. Een bedrijf als Coolblue doet echt wel onderzoek naar de fabrikant/kwaliteit voor ze het op hun site zetten.
Met name bij electronica bepaal ik eerst wat ik precies zoek door veel te vergelijken en ga dan googelen op merk en type.
Vervolgens is het de afweging hoe snel je het wilt hebben in relatie met het prijsverschil.
Zo ben ik er achter gekomen, dat naafdopjes die je bij de Chinees besteld, aan de achterkant de opdruk “Italy” moeten hebben. Ja inderdaad RaRa Je kunt dat zien op de foto als je daar even op inzoomt. Ooit die kennis op een forum opgedaan en het klopt. Significant kwaliteitsverschil.

Nog zoiets. Usb laders/pluggen/inbouw. Een beetje kwaliteit vind je echt niet onder de €20. Overigens laat ik inbouw links liggen. Beter is een plug in een 12V stopcontact waarvan je weet, dat deze geschikt is voor het betreffende apparaat. Ook hier weer, kijk ook even bij de Nederlandse winkels welke merken zij aanbieden. Coolblue heb ik al genoemd, maar ook bekende automaterialen handels, watersportbedrijven, campingwinkels.
Nog zoiets. Led-verlichting. Na enige miskopen bij de Chinees ben ik uiteindelijk bij een Nederlands bedrijf uitgekomen voor de juiste 12V lampjes voor in de bus. En ook voor daar waar het kritisch is wat lichtkwaliteit betreft in huis.
Wat mijn wenkbrauwen wel doen fronsen zijn zinnetjes hier als “ Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €15,10 20%OFF ………