Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanhanger / Snelheid /Duitsland
idd helemaal mee eens.
je moet er voor zorgen dat je een goede wagen/bus er voor hebt staan met goede banden en weg liggin. de aanhanger zelf bij voor keur geremde aanhanger want dit scheelt echt een hoop met remmen, etc etc.
maar goed. als je in nederland kijk haal ik som in met 130/140 en dan komt er een nieuwe rancerover me inhalen met een boot er achter!. spooren niet!
je moet er voor zorgen dat je een goede wagen/bus er voor hebt staan met goede banden en weg liggin. de aanhanger zelf bij voor keur geremde aanhanger want dit scheelt echt een hoop met remmen, etc etc.
maar goed. als je in nederland kijk haal ik som in met 130/140 en dan komt er een nieuwe rancerover me inhalen met een boot er achter!. spooren niet!
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
- Locatie: Heerlen
Ik heb zo'n 4 jaar geleden overwogen om een aanvraag in te dienen om met mijn vorige auto (Citroën Picasso) en vouwwagen (Holtkamper Cocoon) 100 km/h te mogen rijden in Duitsland. Navolgende is nodig:
Auto moet voorzien zijn van ABS
Vouwwagen/aanhangwagen moet voorzien zijn van extra schokdempers.
De combinatie auto en vouwwagen/aanhangwagen moet gekeurd worden en bij goedkeuring mag alleen deze combinatie 100 km/h rijden. Als je een andere auto of een andere aanhangwagen neemt moet die combinatie weer gekeurd worden.
Ik vond dit allemaal omslachtig en kostbaar worden, mede omdat ik normaal gesproken niet naar Duitsland op vakantie gaat, nu helemaal niet meer nu ik in Zuid Frankrijk woon.
Ron 915
Auto moet voorzien zijn van ABS
Vouwwagen/aanhangwagen moet voorzien zijn van extra schokdempers.
De combinatie auto en vouwwagen/aanhangwagen moet gekeurd worden en bij goedkeuring mag alleen deze combinatie 100 km/h rijden. Als je een andere auto of een andere aanhangwagen neemt moet die combinatie weer gekeurd worden.
Ik vond dit allemaal omslachtig en kostbaar worden, mede omdat ik normaal gesproken niet naar Duitsland op vakantie gaat, nu helemaal niet meer nu ik in Zuid Frankrijk woon.
Ron 915
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
- Locatie: Heerlen
- Dehler_Bert
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
- Locatie: Delft
Ik rij ook veel met aanhanger en vind die 80 km/h regeling voor aanhangers in NL absurd. Bevorderd de doorstroming niet en vrachtwagens komen je voorbij.
Toch maandje geleden boete van 87 EUR ontvangen van de heer Spee en consorten omdat ik op de A12 precies 100 km/h per uur reed waar 80 is toegestaan. Je mag daar inderdaad 100 en dat deed ik dan ook (GPS snelheid). Maar die prachtige infraroodcamera's pikken tegenwoordig je aanhangerkenteken er feilloos uit en dan hang je!
Ik hoop dat die 100 km/h regeling er snel komt, maar ik rij in het vervolg wel weer met slaksnelheid,
Bert
Toch maandje geleden boete van 87 EUR ontvangen van de heer Spee en consorten omdat ik op de A12 precies 100 km/h per uur reed waar 80 is toegestaan. Je mag daar inderdaad 100 en dat deed ik dan ook (GPS snelheid). Maar die prachtige infraroodcamera's pikken tegenwoordig je aanhangerkenteken er feilloos uit en dan hang je!

Ik hoop dat die 100 km/h regeling er snel komt, maar ik rij in het vervolg wel weer met slaksnelheid,
Bert
heeft men wel eens een noodstop gemaakt met een aanhanger met 120km per uur?(ps boete voor sneller rijden met aanhanger zouden verhoogd moeten worden tot 100 euro per km)
en kunt u allemaal uw antislipcursus diploma laten zien
o ja gordels zitten er voor de sier in!
en kunt u allemaal uw antislipcursus diploma laten zien
o ja gordels zitten er voor de sier in!
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
dus is het ook niet raar om 70 door een 50km zone te rijden?
of 50 door een 30km zone
ps ongelukken gebeuren meestal met te hoge snelheid
,kijk maar eens op de snelweg het is bijna altijd aan de linkerkant
of 50 door een 30km zone
ps ongelukken gebeuren meestal met te hoge snelheid
,kijk maar eens op de snelweg het is bijna altijd aan de linkerkant
Laatst gewijzigd door matje86 op 03 okt 2007, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi Matje dat zou ik weer niet doen.
Ik heb gemerkt dat als ik 80 aanhoud dat vrachtwagens mij gaan inhalen, dus houd ik die snelheid aan om met de vrachtwagens mee te rijde en zo een goede doorstroomte hebben. Dat betekent dat ik meestal 90 tot 95 op de teller aanhoud wat soms tot 100 oploopt.
Ik ben dus voor verhoging van de 80km voor aanhangers.
Ik heb gemerkt dat als ik 80 aanhoud dat vrachtwagens mij gaan inhalen, dus houd ik die snelheid aan om met de vrachtwagens mee te rijde en zo een goede doorstroomte hebben. Dat betekent dat ik meestal 90 tot 95 op de teller aanhoud wat soms tot 100 oploopt.
Ik ben dus voor verhoging van de 80km voor aanhangers.
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Matje ,matje86 schreef:heeft men wel eens een noodstop gemaakt met een aanhanger met 120km per uur?(ps boete voor sneller rijden met aanhanger zouden verhoogd moeten worden tot 100 euro per km)
en kunt u allemaal uw antislipcursus diploma laten zien
o ja gordels zitten er voor de sier in!
Ja, ik kan mijn diploma's van de slipcursussen laten zien , evenals die van de rallyschool en circuittraining en ook die van de behendigheidscursussen .

Ik volg al 5 jaar lang 2 zo'n cursussen per jaar , dus ik durf wel zeggen dat ik er ervaring mee heb ,ja ...


My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Geplaatst: Wo Okt 03, 2007 16:14 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
gelijk stelling aan vrachtauto,s is er al , nl 80 km
blijkt dus dat de vrachtauto,s te hard rijden!
werke die begrenzers wel?
_________________
De begrenzers op vrachtwagens zijn afgesteld naar Europese normen
Engeland heeft bewerkstelligd dat de Europese norm wordt gesteld op 60 miles p/u.
60 miles is 96 km p/u
Dus een transportbedrijf mag in heel Europa rijden met een vrachtwagen die begrensd is op 96 km p/u
In Nederland 80 km p/u
Belgie Frankrijk Spanje Italie Portugal Oostenrijk Duitsland 90 km p/u
Enne ik heb een t4 tje 2.4 van 92 en ik rook zo tussen de 90 en 100 per uur en rij lekker met mijn oud-collega's op.
Moet U ook eens doen zo'n 4 uur achtereen,rijdt ontspannend...
Aad Terheijden nb
--------------------------------------------------------------------------------
gelijk stelling aan vrachtauto,s is er al , nl 80 km
blijkt dus dat de vrachtauto,s te hard rijden!
werke die begrenzers wel?
_________________
De begrenzers op vrachtwagens zijn afgesteld naar Europese normen
Engeland heeft bewerkstelligd dat de Europese norm wordt gesteld op 60 miles p/u.
60 miles is 96 km p/u
Dus een transportbedrijf mag in heel Europa rijden met een vrachtwagen die begrensd is op 96 km p/u
In Nederland 80 km p/u
Belgie Frankrijk Spanje Italie Portugal Oostenrijk Duitsland 90 km p/u
Enne ik heb een t4 tje 2.4 van 92 en ik rook zo tussen de 90 en 100 per uur en rij lekker met mijn oud-collega's op.
Moet U ook eens doen zo'n 4 uur achtereen,rijdt ontspannend...
Aad Terheijden nb